وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

متن کامل نامه انتقادی احمدی‌نژاد به لاریجانی درباره یارانه‌ها

رئیس جمهور با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس پیشنهاداتی درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها ارائه کرده و تاکید کرده است: درصورت مقدور نبودن انجام این پیشنهادات، اعتبار این لایحه در بودجه حذف شود تا مشکلی برای بودجه سال 88 حادث نشود. 

به گزارش مهر؛ متن کامل نامه رئیس جمهور به رئیس مجلس شورای اسلامی به این شرح است: 

جناب آقای علی لاریجانی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
همانگونه که مطلعید لایحه بودجه سال 1388 با ملحوظ داشتن لایحه هدفمند کردن یارانه ها و با هماهنگی کلی در جلسات مشترک جمعی از اعضای هیات رییسه و روسای کمیسیون های تخصصی مجلس با جمعی از اعضای دولت تنظیم نهایی و به مجلس شورای اسلامی ارائه گردید.

در لایحه هدفمند کردن یارانه ها قیمت انرژی بر مبنای فوب خلیج‌ فارس منظور شده و منابع حاصل از آن بر اساس 60 درصد جهت جبران هزینه هفت دهک درآمدی و 15درصد برای حمایت از تولید و صادرات و 25درصد جهت تامین هزینه دولت، کاهش مصرف ارز نفتی و توسعه فعالیت های عمرانی توزیع شده است. مبلغ 85هزار میلیارد ریال منظور شده در لایحه بودجه 1388 سهم دولت از توزیع فوق است که به صورت شفاف در درآمدهای دولت لحاظ شده است. سهم حمایت از تولید و صادرات 51هزار میلیارد ریال منظور شده است که با احتساب بیش از 20هزار میلیارد ریال یارانه در متن هزینه های بودجه عملا به بیش از 71هزار میلیارد ریال بالغ می‌گردد.

اگر اختیار تنظیم قیمت ترجیحی برای تولید منظور شده در لایحه را در نظر بگیریم تولید از پشتیبانی مناسبی برخوردار خواهد بود، ضمن اینکه کارگران و کارمندان نیز تحت حمایت قرار می‌گیرند و این هزینه تولید را کاهش خواهد داد. بسیار روشن است که موفقیت اجرای هدفمند کردن یارانه ها همراهی مردم است و مطالعات گسترده دولت نشان می‌دهد که حداقل هفت دهک مردم باید از یارانه برخوردار شوند که دولت 60 درصد از منابع را به آن اختصاص داده است. قبل از هر اقدامی در اعلام و اعمال قیمت‌های جدید باید ارقام حمایتی به حساب‌های مسدودی مردم واریز گردد، هر نوع تعیین و اعلام قیمت و زمان زودهنگام در هدفمند کردن یارانه ها ممکن است موجب اخلال در بازار و خطرات جدی برای امنیت عمومی گردد. 

در اجرای این کار بزرگ دولت باید از اختیارات کافی و قدرت انعطاف لازم در تنظیم قیمت‌ها و همچنین شکل و میزان حمایت ها برخوردار باشد تا مانع از نوسانات شدید و یا نابسامانی در بازار و امور اجتماعی گردد. به همین دلیل در لایحه هدفمند کردن پیش بینی شده است که دولت بتواند تا ده درصد از سهم بخش‌های گوناگون را در مواقع مقتضی جابجا نماید.

یادآوری این نکته ضروری است که منظور از لایحه، حذف یارانه‌ها نبوده بلکه هدفمند کردن آن است. لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمایید که این دو لایحه با لحاظ همه ظرایف و ملاحظات و به صورت هماهنگ پیش برود تا مشکلی در اجرای آنها و یا خدای ناکرده اداره امور اقتصادی و اجتماعی مردم به وجود نیاید و در صورتی که چنین اقدامی مقدور نباشد مبلغ 85هزار میلیارد ریال منظور شده در بخش درآمدی لایحه بودجه به شرح اصلاحیه پیوست حذف گردد تا مشکلی برای مردم و اجرای بودجه حادث نشود. 

اطمینان دارم که با درایت و دور اندیشی جنابعالی و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی این اقدام بزرگ به خوبی سامان خواهد یافت و ملت عزیز از برکات آن برخوردار خواهد شد. قبلا از تلاش های همه عزیزان سپاسگزارم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد