وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

توضیحات درباره علت فیلتر سایت حامیان خاتمی

کمیته تعیین مصادیق پایگاه های اینترنتی غیر مجاز با اشاره به قضاوت ها و اظهار نظرهای غیر کارشناسی اخیر نسبت به مسدودسازی برخی پایگاه های غیر مجاز اینترنتی توضیحاتی را در این خصوص ارایه کرد.

به گزارش ایرنا، کمیته تعیین مصادیق پایگاه های اینترنتی غیرمجاز با صدور اطلاعیه ای در این خصوص اعلام کرد: کمیته تعیین مصادیق پایگاه های اطلاع رسانی رایانه ای غیر مجاز بنابر مصوبه جلسه 509 مورخه 10/10/81 شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور صیانت ار فرهنگ ملی و اسلامی موظف به تعیین مصادیق غیر مجاز پایگاه های اطلاع رسانی رایانه ای و ابلاغ مسدود سازی پایگاه های اینترنتی غیر مجاز شده است.

این اطلاعیه خاطرنشان کرد:‌ ملاک و معیار تعیین مصادیق غیر مجاز مواد بیست گانه ماده 6 آیین نامه واحدهای ارایه کننده خدمات اطلاع رسانی و اینترنت رسا (ISP) از مجموعه مقررات و ضوابطر شبکه های اطلاع رسانی و رایانه ای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

2- بنابر آیین نامه مسدود سازی، بروز هرگونه تخلف بحران زا توسط پایگاه های اینترنتی به ثبت رسیده در ستادساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی به نشانی(www.samandehi.ir)در مرحله اول مشمول تذکر قرار خواهد گرفت و در صورت اصلاح رفتار و محتویات و حذف مصادیق تخلف، پایگاه اینترنتی مورد نظر می تواند بدون مسدودسازی به فعالیت طبیعی خود ادامه دهد.

3- طی بررسی های صورت گرفته در دی ماه سال جاری، مطالب متعددی از مندرجات پایگاه اینترنتی یاری نیوز به نشانی (www.yaarinews.com)از نظر کمیته مصداق بندهای:

اخلال در وحدت و وفاق ملی
القای بدبینی و ناامیدی در مردم نسبت به مشروعیت و کارآمدی نظام اسلامی
ایراد افترا به مقامات و هریک از افراد کشور و توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی
از مواد بیست گانه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

اقدام به ثبت پایگاه اینترنتی یاری نیوز در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ایرانی بنابر مقررات ستاد، ناقص صورت گرفته و این موضوع توسط مسئولان ستاد از طریق پست الکترونیک ارایه شده توسط عامل ثبت پایگاه اینترنتی یاری نیوز به اطلاع آنان رسیده و تاکید شده برای ثبت رسمی پایگاه ضروری است نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام کنند که تازمان تصمیم گیری در کمیته، اقدامی در این زمینه انجام نشده بود، لذا اقدام به ثبت پایگاه اینترنتی یاری نیوز مراحل رسمی را طی نکرده و رسمیت ندارد.

براساس ضوابط موجود کمیته می توانست بدون هرگونه تذکر نسبت به اطلاع مسدود سازی نشانی پایگاه یاری نیوز اقدام کند اما به منظور اثبات حسن نیت خود در تاریخ 8/11/87 اقدام به ارسال تذکری به نشانی پست الکترونیک (info@yaarinews.com) کرد و ضرورت حذف موارد تخلف و رعایت مقررات موجود را خاطرنشان ساخت.

کمیته تعیین مصادیق تا امروز نه تنها هیچ گونه تغییر اصلاحی در رفتار و محتویات پایگاه یاری نیوز مشاهده نکرده بلکه واکنشی نیز به تذکر ابلاغی دریافت نکرده است.

بدیهی است مصادیق تخلفات در دبیر خانه کمیته موجود است و در راستای پیشگیری از شیوع تخلفات و محفوظ بودن حق دفاع عوامل پایگاه اینترنتی متخلف از شرح آن خود داری می شود.

در این اطلاعیه آمده است: معیارهای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعیین مصادیق غیر مجاز مبنای تصمیم گیری این کمیته است و گرایشات سیاسی در اتخاذ تصمیمات دخالتی ندارد کما این که عملکرد کمیته از ابتدا تاکنون موید این موضوع است.

در همین راستا خاطرنشان می سازد بررسی و تصمیم گیری نسبت به رفتار و محتویات پایگاهی اینترنتی با عنوان خاتمی نیوز در دستور جلسات کمیته به ثبت نرسیده و هیچ ابلاغی در این زمینه به مراجع مربوطه ابلاغ نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد