وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تلاش خاتمی برای رفع "کدورت" میرحسین موسوی

به گزارش شبکه ایران دیدار قبلی محمد خاتمی و میرحسین موسوی اواسط بهمن ماه و زمانی انجام شده بود که خاتمی به گفته خودش می خواست میرحسین موسوی را راضی به کاندیداتوری کند اما میرحسین موسوی گفته بود نمی تواند تا اردیبهشت ماه خود را آماده حضور در انتخابات کند.

به دنبال این پاسخ میرحسین موسوی به محمد خاتمی، وی با بیان اینکه نمی تواند حامیانش را بیش از این در انتظار بگذارد کاندیداتوری خود را در 20 بهمن ماه اعلام کرد.

در شرایطی که انتظار می رفت با اعلام کاندیداتوری محمد خاتمی ماجرای میرحسین موسوی به پایان برسد، وی رنگ جدی تری به فعالیت های انتخاباتی خود بخشید وحتی چند روز بعد اعضای ستاد انتخاباتی خود را معرفی کرد.

امادر حالی که افکار عمومی انتظار کناره گیری میر حسین را به دلیل بیان چندین باره گزاره "یا خاتمی یا میر حسین" از سوی اصلاح طلبان، داشتندخبری مبنی بر ارسال نامه گلایه آمیز میرحسین موسوی به خاتمی منتشر شد.

به دنبال انتشار این خبر مشخص شد گزاره "یا خاتمی یا میر حسین" در حال تبدیل به "هم خاتمی و هم میر حسین" است.

آخرین نخست وزیر ایران در نامه خود به محمد خاتمی، نسبت به عجله محمد خاتمی در اعلام کاندیداتوری به شدت انتقاد کرده بود.

چندی بعد علیرضا بهشتی در سایت اینترنتی "کلمه" که منتسب به میرحسین موسوی است رسماً از باقی ماندن میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم خبر داد.

بدین ترتیب محمد خاتمی و حامیان وی علاوه بر مهدی کروبی دبیر حزب اعتماد ملی، میرحسین موسوی را نیز در مقابل خود می دیدند.

هرچند که خاتمی در جمع خبرنگاران و حتی هنگام اعلام کاندیداتوری اش بارها گفته است که از حضور کاندیداهای دیگر استقبال می کند و حضور آنها باعث پرشور شدن انتخابات می شود اما واقعیت این است که اگر مجموع آراء اصلاح طلبان را عدد ثابتی درنظر یگیریم،آنگاه حضور افرادی مثل مهدی کروبی و میرحسین موسوی به شدت می تواند از آرا محمد خاتمی بکاهد.

گفتنی است که کاندیداتوری میرحسین موسوی زمانی قطعی شد که تندروهای طرفدار خاتمی در تلاش برای منصرف کردن مهدی کروبی بودند.

در مقابل کروبی که تصمیمی به کناره گیری نداشت پس از مشاهده کاندیداتوری میرحسین موسوی، چندین بار حضورش را با قاطعیت اعلام کرد.

شنیده می  شود اکنون که محمد خاتمی و حامیان وی از مهدی کروبی قطع امید کرده اند می کوشند تا با منصرف کردن میرحسین موسوی، اجماع حداقلی اصلاح طلبان را حول خاتمی ایجاد کنند.

اگرچه "ایلنا" موضوع این دیدار را "انتخابات و بررسی وضعیت کشور" اعلام کرده است، اما با این مقدمه به نظر می رسد محمد خاتمی در گام نخست به دنبال منصرف کردن میرحسین موسوی باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد