وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

سفرهای استانی احمدی نژاد انتخاباتی می شود ؟

یکی از خبرنگاران مستقل محلی، با ارسال گزارشی برای آینده، حاشیه های جالبی را از حضور چشمگیر مردم استان یزد هنگام حضور رییس جمهور در این استان بیان کرد.

بنا بر این گزارش، دکتر محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در پایان برنامه‌های دومین دور سفر استانی هیأت دولت به استان یزد در جمع خبرنگاران این استان با تقدیر از حضور آگاهانه مردم در استقبال از هیأت دولت اظهار داشت: بهانه حرکت دیروز مردم خون گرم استان یزد، استقبال از یک خدمتگزار بود. مردم با نشاط و لبخند آرمان‌های انقلاب اسلامی را فریاد کردند. حضور حماسی مردم در همه عرصه‌ها نعمت بسیار بزرگی برای انقلاب است و بدون شک حرکت دیروز مردم استان یزد بسیاری از معادلات را در منطقه و جهان به نفع ملت ایران تغییر خواهد داد.

به گفته یکی از حاضران، پس از این جلسه و هنگام عزیمت اعضای دولت، یکی از نزدیکان رییس جمهور با ابراز خوشحالی از استقبال مردم یزد از رییس جمهور در زادگاه خاتمی اظهار کرده که این سفر معادلات انتخابات خرداد آینده را تغییر داده است.

بنا بر برآوردها حضور مردم یزد در این سفر نسبت به سفر 2 سال پیش دولت به شهر یزد بیشتر بوده و البته با انعکاسی بسیار بیشتر هم همراه بوده است.

در سفر استانی سال 85 دولت به استان یزد، عاصی، استاندار وقت یزد که رییس ستاد انتخابات دکتر احمدی نژاد بود و به سلامت و صداقت مشهور بود، با تعطیلی مدارس و ادارات در روز سفر رییس جمهور مخالفت کرد. همچنین ورزشگاه شهید نصیری یزد به عنوان محل حضور مردم تعیین شد که هم با مرکز شهر فاصله داشت و هم ظرفیت زیادی داشت و باعث شد حضور مردم هنگام سفر رییس جمهور کم شده و به دلیل بزرگ بودن ورزشگاه کمتر هم به نظر برسد و درمجموع استقبال یزدی ها از احمدی نژاد در آن سفر سرد جلوه کرد و گویا موجب ناراحتی برخی مقامات دولت هم شد.

با این حال در سفر امسال دولت به یزد با برنامه ریزی دقیق و حساب شده از مدتی قبل تلاش شد تا تمام کاستی ها جبران شود و نتیجه لازم نیز به دست آمد.

* در این سفر مدارس یزد تعطیل شد و ناظران و مربیان، دانش آموزان را به صورت منظم و دقیق بین محل فرودگاه تا میدان امیرچخماق استقرار دادند.
* بسیاری از سربازان پادگانها روز چهارشنبه را بدون لباس نظامی و در میان مردم استقبال کننده از دولت گذراندند.
* سیمای استان یزد نیز سنگ تمام گذاشت و به صورت مکرر، مردم یزد را به حضور در مراسم استقبال از دکتر احمدی نژاد فراخواند.

* با وجود آن که ادارات تعطیل نشد، استاندار اعلام کرد کارمندانی که می خواهند از سخنان سرشار از معنویت رییس جمهور بهره مند شوند، می توانند.

*مهمتر از همه آن که چون در این دور از سفر رییس جمهور به شهرهای دیگر استان یزد نرفت، جمعیتی حدود 15 تا 20 هزار تن با اتوبوسهای کرایه شده از شهرهای مختلف و برخی روستاها در شهر یزد و در جمع مستقبلین احمدی نژاد حضور یافتند. برای این افراد که از صبح روز سفر از خانه خود به راه افتاده بودند و تا بعداز ظهر هم مهمان شهر یزد بودند، طبق برنامه ریزی قبلی ناهار هم تدارک دیده شده بود که از جمله با پخش ژتون غذا در پایان سخنرانی به آنها داده شد.

* حرکت خودروی حامل رییس جمهور نیز بسیار کند صورت می گرفت، به گونه ای که طی مسیر 15 دقیقه ای 3ساعت طول کشید و حتی به موتورسواران مشهور یزدی اجازه داده شد پیشقراول خودروی رییس جمهور حرکت کنند.

* همچنین میدان میرچخماق به عنوان محل سخنرانی تعیین شد که جمعیت اطراف آن -که البته از مستقبلین 2سال قبل بیشتر بودند- چشمگیر دیده می شد. مجموعه این موارد از موفقیت استاندار کنونی یزد حکایت دارد و البته این پرسش را باقی می گذارد که او درست عمل کرده یا استاندار اول دولت احمدی نژاد؟

 


در این حال سایت حامی دولت هم نوشت: به نظر می رسد استقبال گسترده مردم یزد از رئیس‌جمهور آن‌هم در استانی که بین اصلاح‌طلبان به پایگاه این جریان شهرت دارد، پیام بسیار روشنی برای خاتمی است که به تازگی کاندیداتوری خود را در انتخابات دهم ریاست جمهوری اعلام کرده است.


 


این سایت در بیان حاشیه های سفر نگاشت:


 


*پیش از حضور دکتر احمدی‌نژاد، سخنران چندین بار تکرار کرد که آقای احمدی‌نژاد در سیل جمعیت گرفتار شده و بعد خودمانی گفت آنقدر جمعیت زیاد بوده که ماشین رییس‌جمهور را بلند کردند و جابه‌جا نمودند ماشین هم مسیر را عوض کرده که مردم را دور بزند اما نمی‌تواند و به همین علت کاپوت ماشین کنده می‌شود!


 


* مردم بخش "نیر" به‌خاطر اینکه در سفر اول، آقای احمدی‌نژاد دستور داده بود، منطقه "کاریزات" به بخش تبدیل شود، ادعا داشتند که پس منطقه ما هم باید شهرستان شود؛ کفن پوش آمده بودند و با پارچه و پلاکاردهای متعدد، خیلی مصمم و جدی بودند، عاقبت به آنها اجازه داده شد که با یکی از پلاکاردهایشان نزد مسئولین بروند که این تصمیم، شعار "استاندار محترم تشکر تشکر"، "رئیس‌جمهور ما خدا نگهدارتو" آن‌ها را درپی داشت.


* یک دسته جوان موتورسوار (حدودا 40،50 موتور) با پرچم ایران و شعارهایی در حمایت از احمدی‌نژاد، دور تا دور میدان امیرچخماق (محل دیدار رئیس‌جمهور با مردم یزد) را مانور دادند.


 


* سطح شهر مملو از بنرها و پلاکاردهایی در حمایت و خیرمقدم‌گویی به رئیس‌جمهور بود که علی‌رغم ادعای بعضی سایت‌های دوم‌خردادی، قریب به‌اتفاق این بنرها توسط هیئت‌های مذهبی و گروه‌های مردمی نصب شده بود. استاندار یزد هرگونه نصب بنر از سوی ادارات دولتی و خود استانداری را ممنوع کرده بود، تنها شرح پیشرفت مصوبات سفر دور اول هیئت دولت توسط استانداری نصب شده بود. ناگفته نماند که تعدادی از این بنرها توسط افرادی ناشناس پاره شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد