وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

خاتمی،موسوی‌رامناسب‌تر تشخیص می‌دهد

عبد المجید معادیخواه چهره ای نا شناخته نیست؛ برعهده داشتن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال اول کابینه میرحسین موسوی و پیش از آن در کابینه باهنر و مهدوی کنی چهره ای فعال را از او به نمایش می گذارد که در کانون فعالیتهای سیاسی سالهای آغازین انقلاب قرار داشت، هرچند امروز می گوید که از دنیای سیاست کناره گرفته است.
 
 آنچه در ادامه می‌خوانید بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خبرآنلاین با عبدالمجید معادیخواه است.
 
 شما در سوابقتان با مهندس موسوی کار کرده اید گفته می شود ایشان قصد کاندیداتوری دارد به نظر شما در شرایط فعلی حضور ایشان در عرصه مدیریت کشور چقدر مفید خواهد بود؟

در ابتدا بگویم که من دنیای سیاست را رها کرده ام و معتقدم نه من برای سیاست مفید هستم و نه سیاست برای من.
 
اما در پاسخ به سوال شما باید بگویم به هر حال در محاسبه، فردی مانند خاتمی این است که اگر او زیر بار این مساله برود مناسب تر است و این قابل تامل است؛ آقای خاتمی بیشتر از من تجربه همکاری با مهندس موسوی را دارد. در این که چرا خاتمی به این نتیجه رسیده می توان حدس هایی زد.
 
باید توجه داشت که فردی که از طرف جبهه اصلاحات می خواهد وارد گردونه انتخابات شود و احتمالا بعد سکان مدیریت کشور را به عهده بگیرد باید در تفاهم با رهبری باشد.
 
در نظامی که ما زندگی می کنیم اگر رییس جمهور با رهبر حداقل هایی را تفاهم نداشته باشد نظام به سمت نابودی می رود . دقت کنید که این جا بحث حق و باطل مطرح نیست.
 
واقعیت سیاست این است اگر کسانی فلاح و صلاح ملت و کشور ایران را در این می دانند که جمهوری اسلامی نباشد تضاد رهبری و ریاست جمهوری خیلی خوب است چون تضادها بیشتر و بحران ها افزایش می یابد و الا اگر خواهان اصلاح نظام هستیم باید رییس جمهور با رهبری حداقل تفاهم را داشته باشد.
 
با این توصیف خاتمی با توجه به سابقه 8ساله اش میرحسین موسوی را ترجیح می دهد؟

من فکر می کنم از این دیدگاه است که خاتمی موسوی را مناسب تر از خود تشخیص می دهد. ضمن این که موسوی حداقل هایی از اشتراک را با جریان اصلاحات دارد.
 
خاتمی نقاط اشتراکش با اصلاحات نسبت به موسوی بیشتر است.
 
اما نقطه های تفاهمش با رهبری کمتر از موسوی است به همین دلیل لشگر اصلاحات بیشتر خواهان خاتمی است.
 
 اگر این چنین است اختلافات مهندس موسوی با رییس جمهور وقت را چطور ارزیابی می کنید و احتمال استمرار آن؟

آن مساله متفاوت است.
 
 داشتن نقطه اشتراک فکری و ایدئولوژیک با مسایل اجرایی فرق دارد؛ آن اختلافات ایدئولوژیک نبود. اگر میرحسین وارد صحنه شود به نظرتان آقای کروبی کنار خواهد رفت؟

راجع به این مساله نمی‌خواهم وارد شوم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد