وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قرار و مدار شنبه و عهدشکنى یکشنبه!

جلسه ای در دفتر آقای خاتمی با حضور نمایندگانی از سوی آقای میرحسین موسوی تشکیل شده بود تا درباره نامزدی خاتمی یا موسوی بحث و تبادل نظر شود. در این جلسه آقای خاتمی باتفاق آقایان محمدرضا خاتمی، علی خاتمی و موسوی لاری حضور داشتند و آقایان محمدرضا بهشتی، باقریان و بهزادیان به نمایندگی از سوی مهندس موسوی شرکت کرده بودند. در ابتدای جلسه آقای سیدمحمد خاتمی می گوید اگر مهندس موسوی بیاید، من دیگر نیازی به آمدن نمی بینم و قطعا وارد میدان شده و از آقای مهندس موسوی حمایت می کنم. نمایندگان آقای موسوی اعلام می کنند که مهندس قصد دارد ابتدا مباحثی را در جامعه مطرح کند و سپس اگر مصلحت دید نامزد شود و تاکید می کنند مهندس موسوی هنوز نمی خواهد نظر نهایی خود را اعلام کند. آقای خاتمی می گوید درخواست مردم را نمی شود بی پاسخ گذاشت و کش دادن بیشتر به مصلحت نیست. نمایندگان مهندس موسوی که می دانستند منظور آقای خاتمی از مردم، همان گروه چند نفره فشار حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب است در پاسخ اظهار می دارند که آقای مهندس موسوی می گوید نامزد شدن هر دو نفرمان هم ممکن است و مانعه الجمع نیست، نهایتا یکی به نفع دیگری کنار می رود.
گفتنی است یک روز بعد از این جلسه- روز یکشنبه 87.11.20- و در حالی که مهندس موسوی هنوز سخنی از انصراف نگفته بود، آقای خاتمی در مجمع روحانیون مبارز نامزدی خود را رسما اعلام می کند.
گفته می شود اعلام حضور رسمی آقای خاتمی تحت فشار شدید برخی از افراطیون بوده است که قصد داشتند آقای موسوی را در مقابل عمل انجام شده قرار داده و ایشان را از نامزدی منصرف کنند ولی این ترفند برخلاف انتظار آنها کارگر نشده و مهندس موسوی نه فقط انصراف نداد، بلکه ایشان و حامیان وی از این اقدام خاتمی که برخلاف قرار و مدار جلسه شنبه شب بود، عصبانی شده و آن را یک حرکت غیراخلاقی تلقی می کنند. از سوی دیگر آقای خاتمی نیز که به پیش بینی سازمان و مشارکت درباره انصراف موسوی اعتماد کرده بود، از این که فریب ترفند آنها را خورده است بسیار نگران به نظر می رسد، چرا که امیدوار بود مهندس موسوی ضمن انصراف از کاندیداتوری به حمایت از وی برخیزد. خاتمی این حمایت را برای ترمیم وجهه خود و مخصوصا طفره رفتن از پاسخگویی درباره اقدامات و مواضع سؤال برانگیزی که خود و دوستانش طی دوره 8ساله ریاست جمهوری داشته است، ضروری می داند.
گفتنی است شکست در رقابت با احمدی نژاد که از حمایت گسترده مردمی برخوردار است یکی از دغدغه های اصلی خاتمی است که ترغیب و تشویق های سازمان و مشارکت هنوز نتوانسته است این دغدغه را برطرف سازد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد