وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قالیباف: با لفاظی مشکلات حل نمی شود

شهردار تهران گفت : فکر می‌کنم با لفاظی مشکلات حل نمی‌شود بلکه با کار کارشناسی و تصمیم گیری توام با عمل درست است که ‌کارها را می توان به جایی ‌رساند.

به گزارش خبرنگار سما ، دکتر محمد باقر قالیباف این سخنان را صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح موسسه مالی اعتباری شهر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی پیرامون اظهارات سخنگوی دولت درباره ارائه گزارش از سوی شهرداری تهران برای دریافت کمک مالی دولت در مورد مساله ترافیک بیان کرد.

وی در پاسخ به سوالی که آیا شهرداری واقعات اعتبار و توان ترخیص واگن های مترو را از بندر عباس ندارد یا اینکه بدش نمی آید این موضوع همچنان ادامه پیدا کند گفت : شهرداری به هیچوجه خواهان ادامه یافتن این وضعیت نیست و اگر کسی با تحت فشار قرار دادن مردم لذت می برد اسمش را نمی‌توان انسان گذاشت چه رسد به مدیر یک مجموعه !

وی با بیان اینکه ‌واقعیت این است  که شهرداری اساسا در بحث تامین اعتبارات برای این بخش دچار مشکل است تصریح کرد:  به طور روشن می‌گویم که دولت تعهدات خودرا مبنی بر پرداخت 50 درصد هزینه های مترو در گذشته تضمین کرده و در آینده هم باید تضمین کند و به هنگام فرارسیدن سررسیدها اعتبارات باید پرداخت شود ، اما این موضوع اتفاق نمی افتد و این مهمترین مشکل ماست.

شهردار تهران با اشاره به اینکه این موضوع را به طور روشن در مجلس عنوان کرده‌ایم به اظهارات بانک‌ها در این زمینه اشاره کرد و افزود : ‌بانک‌ها می‌گویند به هرحال مجموعه مترو به بانک بدهی‌هایی دارد که 50 درصد آن را شهرداری و 50 درصد آن را دولت باید پرداخت کند که این قانون است اما وقتی 50 درصد دولت پرداخت نمی‌شود طبیعتا بانک‌ها در آزاد کردن اسناد و‌باز کردن LC در پرداخت‌ها وام‌های بعدی دچار مشکل می‌شوند و البته آنها نیز حق دارند.

وی ادامه داد :‌این واگن‌ها متعلق به کرج است ‌در ضمن ما اگر در شهرداری تهران هم پول داشته باشیم باز متعلق به کرج است و کرج هم توان پرداخت آن را ندارد.

قالیباف این مسایل را بسیار روشن و تصمیمات آن را هم شفاف دانست و افزود : ‌حرف‌های ما را قبلا در رابطه با تبصره 13 شنیده‌اید و دیوان محاسبات هم نظر خودش را داد اما چه اتفاقی افتاد؟ وقایع سال 85 مجددا تکرار شد.

شهردار پایتخت اظهار داشت :‌البته دستور داده شده و امیدوارم هرچه زودتر واگن ها رها شده و ترخیص شوند.

وی با بیان اینکه واگن‌های متروی تهران نیز رسیده است به قول شهرداری در خصوص افزودن واگن‌ها در سال جاری اشاره کرد و بیان داشت :  هفته آینده افتتاح ادامه خط 2 را در شرق تهران داریم  همچنین شاهد افتتاح بخشی از خط 4 نیز خواهیم بود و طبیعتا واگن‌ها باید بیاید و امیدوارم 15 کیلومتر احداث خطوط مترو که قول آن را داده بودیم تا پایان سال تحقق یابد.

قالیباف در ادامه به افتتاح موسسه مالی اعتباری شهر اشاره کرد و گفت : ‌امروز برای من در شهرداری مایه افتخار است که تاسیس بانک شهر که آرزوی دیرینه شهرداری‌های کشور بوده با افتتاح این موسسه محقق شد.

شهردار پایتخت اظهار داشت : ‌این بدون شک تحولی جدی و اساسی در بحث درآمد‌های پایدار در حوزه کالبدی شهراست  و برای توسعه زیر ساخت‌های شهر می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با بیان اینکه تامین نقدینگی از دغدغه‌های شهرداری‌هاست و فعالیت‌های بانکی نیز یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای نهاد بزرگی چون شهرداری است خاطر نشان کرد : ‌این تجربه در دنیا وجود داشت اما متاسفانه به دلایل مختلف در کشور ما تاکنون اتفاق نیفتاده بود.

قالیباف با بیان اینکه بیش از یک دهه است که چنین اقدامی در دستور کار قرار داشت اما اتفاق نمی‌افتاد اظهار داشت : ‌انشاءا... موسسه مالی اعتباری شهر به گونه‌ای عمل خواهد کرد که در بخش استفاده از فناوری و تکنولو‍‍ژی در حوزه کارهای نرم‌افزاری و ایجاد شبکه بتواند به صورت کاملا الکترونیکی اداره شود و دیگر سازمان‌ها و دستگاه‌ها در خصوص کاهش تقاضای سفر ،‌ صرفه جویی در وقت و جلوگیری از آلودگی هوا نیز به این سمت بروند.

شهردار پایتخت افزود:‌ اطمینان دارم کمتر از 4 سال آینده حتما بانک شهر جزء بهترین بانک‌های کشور از جهت اقتصادی و پیشرو در ابعاد خدماتی و الکترونیکی خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات اخیر وی در مورد شاهد بودن تحولات سیاسی در هفته‌های آینده نشان دهنده آمدن شهردار تهران به عرصه انتخابات است یا خیر، ‌به مصاحبه اخیر خود با پرس تی وی اشاره کرد و اظهار داشت : شاید در دوره‌های قبل انتخابات ، در این زمان تقریبا جبهه‌بندی‌ها شکل گرفته بود ،‌افرادی که باید در صحنه می‌بودند مشخص و تقریبا هر کسی کار خودش را آغاز کرده بود.

وی با بیان اینکه من به جرات می‌توانم بگویم که آینده انتخابات هنوز شفاف و روشن نیست بیان داشت : هنوز جریانات سیاسی حرف آخر و نفرات نهایی خودشان را معرفی نکرده اند و مردم هم فکر می‌کنند هنوز جا دارد که تحولاتی را درآینده ببینند و فکر می‌کنند که این تحولات در مجموعه تصمیم‌گیری‌ها موثر خواهد بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد