وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

چرا خاتمی در مجمع روحانیون اعلام کرد؟

محمد مهدی پوینده با ارسال یادداشتی با عنوان «خاتمی، نجات بخش اصلاح‌طلبان» می‌نویسد:

همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد آقای خاتمی امشب رسما کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری دهم را اعلام کردند و حاضر شدند تحت تأثیر گروه‌های مدعی اصلاح طلبی بار دیگر بخت خود را در جلب آرای مردم بیازمایند!

در این مدت که بازی‌های انتخاباتی مختلفی برای سنجیدن و آماده‌سازی افکار عمومی برای حضور ایشان صورت گرفت، موافقان و مخالفان کاندیداتوری ایشان در گروه‌های اصولگرا یا اصلاح‌طلب دلایل زیادی را برای موافقت یا مخالفت خود بیان کردند اما اینک که رئیس جمهور سابق تمایل خود به کاندیداتوری مجدد را اعلام کردند بر خود لازم دانستم که این سطور را بر قلم جاری سازم.
مدعیان اصلاح‌طلبی و احزاب دولت ساخته‌ی حامی جریان دوم خرداد، اصول و آرمان‌ها و منش مدون و مشخص و اعلام شده‌ای نداشته و ندارند و عملکرد ضعیف و تنش‌آفرین آنان در شورای شهر اول و مجلس ششم، خاطره‌ای تلخ و مشمئز کننده در ذهن مردم حک کرده است.

در عین حال بحران عدم مقبولیت که جریان اصلاحات در سالیان اخیر با آن مواجه بوده است و شکست‌های پیاپی آنها در انتخابات مجلس هفتم و هشتم و شورای شهر دوم و سوم و بویژه ریاست جمهوری نهم، آنان را به لبه‌ی پرتگاه حذف از صحنه‌ی سیاسی کشور سوق داده است و به این نتیجه رسیده‌اند که چون مردم اصلاحات مورد ادعایشان را باور ندارند پس به کاندیدای اصلاح‌طلبان هم اقبالی نخواهند داشت.

طنین زنگ خطر مرگ سیاسی باعث شد که اصلاح‌طلبان تمام سرمایه‌ی خود را به عرصه‌ی انتخابات وارد کنند: سید محمد خاتمی

آقای خاتمی با توجه به فاکتورهای شخصیتی و سابقه‌ی 8 ساله‌ی خود به عنوان رئیس جمهورِ اصلاح‌طلب در سطح جامعه و افکار عمومی، شناخته شده و احترام و جایگاه نسبتا موجهی دارد و چون گفتمان اصلاح‌طلبی از زمان صدارت ایشان رونق گرفت، از همین روی به زعم آنان، این نماد اصلاحات می‌تواند فرشته‌ی نجات مدعیان اصلاح‌طلبی (خصوصا تندروهای مشارکت و مجاهدین) از مرگ سیاسی باشد!

بدین ترتیب تمایلِ آقای خاتمی به حضور در رده‌های بالای اجرایی کشور توسط اصلاح‌طلبان تقویت شد و وی را تشویق به کاندیداتوری کردند...
تردیدی نیست که احزابی نظیر مشارکت و مجاهدین و ... در انتخابات دهم حامی آقای خاتمی نیستند بلکه حامی ادامه‌ی حیات سیاسی خود هستند و شکی نیست که اگر خاتمی پا به عرصه انتخابات نمی‌گذاشت به بهانه‌های مختلف و البته بی‌بنیان (نظیر نظارت استصوابی یا ناصالح دانستن مجریان انتخابات) انتخابات را تحریم می‌کردند تا وزن ناچیز سیاسی‌شان برای مردم و حامیان غربی‌شان برملا نشود!

البته آقای خاتمی با زیرکی و ظرافت، در جمع مجمع روحانیون مبارز کاندیداتوری خود را اعلام کرد تا نشان دهد که خاستگاه و حامی اصلی وی یک تشکل با سابقه، انقلابی، اسلامی و البته اصلاح‌طلب می‌باشد و بدین ترتیب وابستگی خود به دیگر احزاب و گروه‌های سیاسی مدعی اصلاح‌طلبی را کمرنگ جلوه داد هرچند که ترکیب ستاد انتخاباتی ایشان و رسانه‌های تبلیغاتی این ستاد کاملا در اختیار دیگر سهامداران باشگاه مدعیان اصلاح‌طلبی است!

و اما سخنی با رئیس جمهور سابق کشورمان:
جناب آقای خاتمی! ما و همه‌ی دوستداران انقلاب و نظام، شما را فردی مؤمن و انقلابی و یکی از سرمایه‌های نظام می‌دانیم. حیف است که شخصیت و سابقه‌ی شما بازیچه‌ی دست احزاب مدعی اصلاح‌طلبی و هزینه‌ی معاملات سیاسی این سیاست‌بازان شود! فراموش نکنید که عدم توفیق شما در انتخابات دهم به منزله‌ی شکست نماد اصلاحات و صرف تمام سرمایه‌ی جریان دوم خرداد می‌باشد و دیگر نخواهید توانست در صحنه‌ی سیاسی و اجرایی کشور و جهان وجهه سابق را داشته باشید!

والسلام علی من اتبع الهدی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد