وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اظهارات جالب میرحسین در مورد عدالت و آزادی

به گزارش شبکه ایران، با وجودیکه پیش از این رسانه میرحسین موسوی سعی کرده بود برای دیدار وی با برخی دانشجویان زمینه سازی ویژه ای کند، سرانجام این دیدار با چند روز تاخیر معنادار برگزار شد.

اما آنچه این دیدار را پر اهمیت جلوه داد نظرات جالبی بود که میرحسین موسوی در نسبت عدالت و آزادی ارائه کرد.

آخرین نخست وزیر جمهوری اسلامی در بخشی از سخنان خود با ادبیاتی که نشانه های فراوانی از ادبیات حاکم بر رویکرد چپ دهه شصت داشت، بسیاری از رفتارهایی که خلاف شئون فرهنگی و کرامت و آزادی انسان ها ست را ناشی از جبر نان و فقر در جامعه دانست و گفت: فقر و مشکلات فرهنگی قرین یکدیگرند و اصولا توسعه سیاسی در جامعه ما منفک از توسعه اقتصادی و بالابردن سطح زندگی افراد مستضعف نیست.

وی مشکلات جامعه در سیر زندگی روزمره نظیر کاهش سطح درآمد یا افزایش تورم، بالارفتن هزینه های درمان، مشکلات مسکن و سطح پایین حقوق در کشور را نافی توسعه آزادی و توسعه سیاسی دانست و گفت: خدای نکرده اگر کارد به استخوان اقشار مستضعف برسد ممکن است زمینه برای استفاده از راه حل های خشن فراهم شود. لازم است توسعه اقتصادی و توسعه سیاسی در کنار یکدیگر مطرح شود و این همان چیزی است که ما به آن اعتقاد داشته ایم.

وی که تلاش می کرد ضمن وفادار بودن به نگاه چپ گرایانه اش، از لیبرالیسم هم چشم پوشی نکند گفت: مساله عدالت و مساله آزادی را باید توامان با یکدیگر دید و با یکدیگر دنبال کرد و اصولا این‌ها را باید از یکدیگر جدایی ناپذیر تلقی نمود.

به نظر می رسد با وجود تصمیم جدی میرحسین برای حضور در انتخابات آینده موسوی مجبور خواهد بود سرانجام در مورد تناقضی که در رفتار لیبرال مآب یاران سابق و چپ اندیشش در سال های اخیر مشهود بوده است، اعلام نظر کند. و این همان نقطه ای است که به نظر می رسد میرحسین از هراس رسیدن به آن تاکنون سکوت اختیار کرده بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد