وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

سیاست خارجی نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری

این نخستین باری است که صحنه سیاسی ایران با جدیت به رئیس جمهور جدید فکر می کند و روسای جمهور سابق ایت الله علی خامنه ای علی اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی همگی دو دوره کامل رئیس جمهور بودند بی انکه پس از پایان دوره نخست با مشکل جدی مواجه شوند اما احمدی نژاد در پایان دوره اول برعکس همه روسای جمهور سابق برای انتخاب مجدد با مشکل روبرو است این انتخابات در شرایطی برگزار خواهد شد که رئیس جمهور امریکا تلاش می کند سیاستی با دولتهای اسلامی از جمله ایران در پیش بگیرد که براساس منافع مشترک باشد.
 این انتخابات با تحولات منطقه ای در عراق لبنان و فلسطین همزمان شده است و برگ برنده هایی که ایران در این کشورها در دست دارد نیز بر سیاست ایران تاثیر گذار خواهد بود براین اساس ایران باید براساس مقتضیات منطقه ای در زمینه های سیاست اقتصاد و حتی امنیت رفتار کند.
 در ادامه این تحلیل امده است سیاست خارجی جدید ایران چه احمدی نژاد به قدرت برسد چه یکی از رقبای او مورد توجه کشورهای منطقه خواهد بود همچنین مورد توجه کشورهایی خواهد بود که به امور ایران و اوضاع منطقه اهمیت می دهند علاوه براین جزئیات این سیاست به نحوی در زمینه های اقتصادی امنیتی اجتماعی و فرهنگی بر داخل ایران تاثیر گذار خواهد بود.
 مهدی کروبی شفاف و صریح است کروبی در معرفی سیاست خارجی خود گفت باید برای برقراری بهترین روابط با جامعه بین المللی به جز اسرائیل براساس هویت ملی و اصول ثابت تلاش کنیم .
 میر حسین موسوی نیز کاندیدای احتمالی است که سیاست خارجی را از زاویه ای دیگر ترسیم می کند وی معتقد است باید پیش از درخواست از نیویورک پاریس و لندن برای دست کشیدن از دشمنی با ایران باید بهترین روابط را با اسلام اباد انکارا باکو دوشنبه و کابل برقرار کنیم.
اما محمد خاتمی سیاست خارجی هشت ساله اش برای معرفی روش او کافی است سیاست وی مبتنی بر ایجاد تغییر متناسب با تحولات است.

نظرات 1 + ارسال نظر
امین شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 09:37 http://civil4all.blogfa.com

چی بگم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد