وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نظر کروبی در مورد ورود میر حسین

شیرین عبادی برنده جایزه نوبل صلح در دو دیدار جداگانه ای که با مهدی کروبی داشت و از او مدد خواست تا برای رفع مشکل کانون مدافعان حقوق بشر وی را یاری کند.


مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با تغییر در خصوص دیدار اخیر خود با شیرین عبادی، با بیان اینکه دیدارهایی از این دست برای اولین‌بار نیست که صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: همواره در پی درخواست گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها با تفکرات و سلایق گوناگون، دیدارهایی داشته‌ام و چون بخش‌های امنیتی و قضایی کشور نسبت به اینجانب لطف داشته‌اند، برخی افراد که دچار مشکل می‌شوند به من مراجعه می‌کنند.


کروبی در ادامه افزود: چه آنهایی که در دادگاه انقلاب، دادگاه ویژه روحانیت یا دادسراهای عمومی دچار مشکل می‌شوند و چه کسانی که از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شده‌اند به من مراجعه می‌کردند و من نیز بنا به وظیفه گفت‌وگو و وساطت برای حل آن مشکل را داشته‌ام.


کاندیدای دهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری افزود: خانم شیرین عبادی  نیز یکسری مشکلات برایشان پیش آمده بود از جمله پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و همچنین بردن برخی اسناد مربوط به کار و دفترشان، خانم عبادی تاکید داشتند که تنها در زمینه فعالیت خود کار می‌کند و از مسائل سیاسی دوری می‌کند و سعی در حفظ حریم و چارچوب‌های قانون را دارد. همچنین خود و هر دو دخترشان مسلمان و مومن هستند.


کروبی گفت: پس از این جلسه، دیداری با وزیر محترم اطلاعات داشتم، همچنین برخی از معاونین وزارت اطلاعات به دفتر من آمدند و صحبت‌هایی صورت گرفت و گزارش‌هایی را ارائه کردند که من در دیدار دوم خود به خانم عبادی منتقل کردم.


وی افزود: از مسوولین درخواست کردم که با سعه‌صدر بیشتری برخورد کنند و اگر موردی را لازم دانستند تذکر دهند. همچنین از خانم عبادی نیز برخی توصیه‌های مشفقانه که لازم می‌دیدم به عنوان یک ناصح بگویم هم در جلسه اول و هم در جلسه دوم اعلام کردم. از ایشان درخواست کردم که در سفرها و در مصاحبه‌های خود مواردی را رعایت کنند.


کروبی در ادامه به سوابق فعالیت خود در این زمینه اشاره کرد و گفت: گاهی زندانیان نامه‌هایی به دست من می‌رساندند تا من آنها را خدمت رهبری برسانم که خوشبختانه متوجه شدم ایشان فردی را برای بررسی به زندان فرستاده‌اند یا در مورد ردصلاحیت‌ها که معتقدم مبنای آنها گزارش‌های خلافی بود، گزارش‌هایی که اگر به من هم می‌دادند شاید تحت تاثیر قرار می‌گرفتم، نیز رایزنی‌ها و تلاش‌هایی را انجام می‌دادم.


مشکلی بازگشت روزنامه نگاران و روشنفکران را حل می کنم


وی در خصوص وعده خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری برای بازگشت برخی روشنفکران و روزنامه‌نگاران همچون مهاجرانی، بهنود، سروش و… که  در سال‌های اخیر کشور را ترک کرده‌اند نیز گفت: معتقدم برای بازگشت ‌آنها به میهن مشکلی وجود ندارد، اما اگر من مسوول باشم فضای معقول و بانشاطی ایجاد خواهم کرد تا نقد و انتقاد بتواند در چارچوب قانون صورت پذیرد و من در خود این را می‌بینم که با توجه به امکانات درون کشور این فضا را ایجاد کنم.


میرحسین می آید


دبیرکل حزب اعتماد ملی در خصوص احتمال حضور میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: آقای میرحسین موسوی چهره‌ای نجیب و باسابقه‌ای درخشان هستند که مردم سابقه عملکرد و تلاش‌های ایشان در دوران امام(ره) و دفاع مقدس را فراموش نکرده‌اند.


وی افزود: من نیز شنیده‌ام که ایشان قصد حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را دارند و به  شدت از حضور افراد به جریانات انتخابات و شخص آقای میرحسین موسوی استقبال می‌کنم.


کروبی به تلاش‌های خود برای حضور میرحسین در سال ۷۶ اشاره کرد و گفت: برای انتخابات هفتم ریاست‌جمهوری تلاش‌های زیادی برای اقناع و راضی کردن آقای میرحسین موسوی جهت کاندیداتوری انجام دادم و با اینکه دوستان اصرار داشتند که من خود کاندیدا شوم اما نظر من آقای موسوی بود، پس از آنکه ایشان نپذیرفتند بار دیگر دوستان تقاضا کردند که کاندیداتوری را بپذیریم اما مخالفت کردم و سراغ آقای خاتمی رفتم.


کروبی گفت: در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری نهم که در سال ۸۴ انجام شد، جلسات متعددی برای راضی کردن آقای میرحسین موسوی انجام شد، اما ایشان باز هم نپذیرفته و من خود کاندیدا شدم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد