وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

انتقاد شدید جمیله کدیور از خاتمی

در حالیکه سید محمد خاتمی مشغول تنظیم سخنرانی اعلام نامزدی خود در انتخابات است ، برخی چهره های شاخص جریان اصلاح طلب با صراحت بیشتری این تصمیم او را مورد انتقاد قرار می دهند . به اعتقاد آنان اینکه خاتمی خودش ماه ها در تردید به سر برده و اکنون به موسوی فشار می آورد که  ظرف چند روز تصمیم بگیرد خلاف ادعای عدم تمایل به نامزدی است .


جمیله کدیور، در آخرین یادداشت خود ضمن پرداختن به تردیدهای روزافزون سید محمد خاتمی برای آمدن یا نیامدن،‌ پرسیده است «از آنکه آمده، هیچ سخنی نیست. چرا»؟ 


بنا به این گزارش‌ جمیله کدیور که به تازگی مسئولیت کمیته بانوان ستاد انتخاباتی مهدی کروبی را پذیرفته است، طی یادداشتی تحت عنوان «تکرار تردیدها» در شماره روز دوشنبه اعتماد ملی با اشاره به اظهارات محمد خاتمی در دیدار با اعضای حزب الله نوشته است:‌ «اگر تا قبل از انتشار این اخبار، صرف "تحلیل" مبین این تردیدها بود، پس از انتشار اخبار این ملاقات‌ها، "خبر" موید ادامه تردیدهای پیش رو است».


کدیور بر این اساس می‌پرسد: «چرا عرصه سیاست در کشور ما و فضای انتخابات ریاست‌جمهوری چنین غبارآلود، ناامن و آمیخته با حب و بغض‌هایی شده که سرمایه‌های انقلاب و نظام به‌رغم خاستگاه مردمی، برای حضور در صحنه سیاسی کشور دچار تردید، تذبذب و محذورند»؟ 


این نماینده مجلس ششم سپس به گمانه زنی در مورد این تردیدها می‌پردازد و می‌نویسد: «نخست؛ برخی نمی‌دانند که آیا از سوی شورای نگهبان تایید می‌شوند یا نه! این تردید‌ها از آن رو است که اعضای موثر شورای نگهبان خود وابسته به یک سلیقه سیاسی هستند و لزوما افرادی را می‌پسندند که هم‌سلیقه با آنان باشند. دوم؛ کاندیداهای مطرح ریاست‌جمهوری سخنانی را می‌گویند و وعده‌هایی را می‌دهند که در حوزه سیاست داخلی و خارجی و فرهنگی و اجتماعی و حتی اقتصادی در عمل با موانع بسیاری روبه‌رو می‌شود، به عبارتی در عملی شدن آن افکار تردید دارند. ‌می‌دانند اگر نهاد‌های مختلف با رئیس‌جمهور همدل و هم‌جهت نباشند، رئیس‌جمهور و دولت از همان روز اول دچار مساله و مشکل خواهند بود، از سوی دیگر مردم هم امید و اعتماد خود را از دست می‌دهند. سوم؛ بیش از آنکه خود تمایل به آمدن داشته باشند، تحت فشار اطرافیان قرار گرفته‌اند؛ اطرافیانی که در همدلی و همراهی‌شان در عمل مرددند. همین موضوع تصمیم‌گیری را دشوارتر کرده است». 


جمیله کدیور در ادامه نتیجه می‌گیرد: «این تردید‌ها موجب شده انتخابات ریاست‌جمهوری در قلمرو تنگ نام اشخاص زمینگیر شود. ماه‌ها سپری شده است، سخن بر سر این است که فلان کاندیدا می‌آید یا نمی‌آید؟ او می‌آید یا دیگری؟ آنکه به هر دلیل در مورد خودش نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند تصمیم بگیرد، ترجیح می‌دهد که درباره دیگری تصمیم بگیرد». ‌

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد