وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قالیباف جدی می‌شود

با طرح احتمال عدم کاندیداتوری سید محمد خاتمی در یک هفته گذشته، فعالیت‌های انتخاباتی هواداران محمدباقر قالیباف شهردار تهران افزایش چشمگیری یافته است.
 قالیباف که در انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم توانست با کسب 4میلیون رأی، دومین کاندیدای اصول‌گرا بعد از محمود احمدی‌نژاد باشد، با توجه به عملکرد دولت نهم به خصوص در بخش اقتصادی، در صورت عدم کاندیداتوری سید محمد خاتمی یکی از گزینه‌های جدی است.

وی که در یک ماهه اخیر انتقادات صریح خود را از عملکرد دولت نهم تشدید کرده است، پیش از این اظهار کرده بود با کاندیداتوری سید محمد خاتمی وی وارد عرصه انتخابات نخواهد شد، اما با بروز احتمال عدم حضور خاتمی، زمینه کاندیداتوری قالیباف جدی شده و هواداران او فعالیت‌هایی را نیز آغاز کرده‌اند.

هواداران قالیباف معتقدند به دلیل عملکرد مناسب قالیباف در شهرداری تهران و تعامل وی با اصلاح‌طلبان،‌ در صورت عدم کاندیداتوری خاتمی و موسوی، بخش قابل توجهی از اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری از قالیباف حمایت خواهند کرد، این گروه از حمایت گروه 4نفره اصلاح‌طلبان در شورای شهر از قالیباف، را به عنوان نمونه‌ای از تعامل اصلاح‌طلبان با شهردار تهران یاد می‌کنند.

از سوی دیگر حمایت اصول‌گرایان منتقد دولت و بخش‌هایی از ایثارگران بدنه بسیج و سپاه نیز موجب افزایش شانس قالیباف در رقابت با دکتر احمدی‌نژاد خواهد شد.

بهره‌برداری از تونل رسالت و برج میلاد در دو سال گذشته و تکمیل تونل توحید و برخی پروژه‌های مهم شهرداری نظیر بزرگراه صیاد شیرازی و بزرگراه امام علی (ع) در ماه‌های آینده، کارنامه محمدباقر قالیباف را در مقایسه با دوران شهرداری یک دهه اخیر تهران چشمگیرتر کرده است.

در صورت عدم کاندیداتوری سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی در صورت دو مرحله‌ای شدن انتخابات، امکان راهیابی محمدباقر قالیباف و محمود احمدی‌نژاد به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بیش از سایر گزینه‌ها به نظر می‌رسد و در این شرایط در مرحله دوم انتخابات حتی در صورت کمتر بودن آرای قالیباف نسبت به احمدی‌نژاد در دور اول، احتمال ریاست جمهوری قالیباف جدی به نظر می‌رسد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد