وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

خاتمی : اگر مهندس موسوی نیاید، دل به خدا سپرده و به عرصه می‌آیم

رییس بنیاد باران گفت: متاسفانه مهندس موسوی هنوز به تصمیم نرسیده‌اند و در این زمینه تاملاتی دارد، معتقدم طولانی شدن این مساله به نفع هیچ‌کس نیست و یک نوع ناراحتی، نگرانی و دلهره در جامعه ایجاد می‌شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی در جمع اقشار مختلف مردم قم افزود: اگر مهندس موسوی به هر دلیلی نیاید، من با این‌که مشکلات این راه را رصد کرده‌ام و می‌دانم؛ باید دل به خدا بسپارم و در عرصه بیایم.

وی با شادباش دهه فجر انقلاب اسلامی ـ که امروز روز اول آن است ـ سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و از حضور در جمع مردم قم، به عنوان کانون تحول و انقلاب بزرگ اسلامی ایران ابراز خوشحالی کرد.

وی با اشاره به این‌که " آن‌چنان در مورد ریشه «قم» تحلیل و بررسی نکرده‌ام" در عین حال اظهار کرد: به نظر می‌رسد که قم و قیام از یک ریشه‌اند. یعنی قم از ریشه قیام، ایستادن و ایستادگی است. البته قم در طول تاریخ جایگاه مهمی به خصوص برای تشیع داشته است. شخصیت‌های برجسته و مورد اعتماد امامان معصوم(ع)و نیز دارای نقش در اندیشه، فرهنگ، احساس دینی و شیعی قم فراوان بوده‌اند.

رییس‌جمهور سابق کشورمان در باب فضایل و خصوصیات قم ادامه داد: با متبرک شدن این سرزمین به وجود مبارک کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) که از برجستگان و شخصیت‌های معنوی، علمی و فکری تشیع و مورد علاقه و احترام حضرت امام رضا(ع) بوده‌اند ـ تقدیر الهی این بود که ایشان در قم توقف در جوانی رحلت کنند ـ قم دارای ارزش و مقام والاتری شد و مرقد پاک ایشان در قم سبب توجه سراسر دنیای اسلام به این خطه گردید.

وی یادآور شد: حدود 70 سال پیش با همت انسانی بزرگ چون آیت‌الله حائری و یاری بزرگوارنی، حوزه علمیه قم تشکیل شد و توانست کانون اندیشه و آرمان اسلامی و تشیع و پرورنده افرادی شود که بتوانند تاثیرگذار در سرنوشت کل ایران و تاریخ اسلام و تشیع باشند.

وی تاکید کرد: اگر نسبتی میان قم و قیام باشد ایستادگی و نهضت قم وقمی‌ها در دوران ما تحقق یافته است، چون قم در آغاز نهضت اسلامی و در پیروزی رسیدن آن نقش مهم و ممتازی داشته و کانون قیام و بیداری بوده است.

رییس موسسه بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها گفت: قم با آن جایگاه معنوی که دارد متاسفانه به لحاظ مادی و پیشرفت به آن‌چه شایسته آن است، دست نیافته و خواست قلبی مردم تحقق پیدا نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به انقلاب اسلامی و حاصل آن اظهار کرد: امام خمینی(ره) از میان همه گزینه‌هایی که برای نظام ما متصور بود "جمهوری اسلامی" را برگزیدند و این از دست‌آوردهای بزرگ انقلاب است؛ بنابراین کسی که از جمهوری اسلامی به عنوان حاصل کار نهضت بزرگ اسلامی دفاع می‌کند، در واقع از امام و آرمان‌های انقلاب و شهدا دفاع می‌کند و هرکس جز این بگوید، خطا می‌کند و راه اشتباه می‌رود.

خاتمی، جمهوری را حاکم و مسلط شدن مردم بر سرنوشت خود تعریف کرد و گفت: البته در آن باید معیارهای اسلامی نیز حاکم شود؛ از جمله حاکمیت اخلاق بر رفتار و شخصیت انسان‌ها به خصوص حاکمان است و این‌که دروغ و فریب و ظاهرسازی که موجب پدید آمدن فرهنگ دوگانه یکی رسمی و دیگر غیررسمی در جامعه می‌شود، رخت بربندد.

وی اظهار کرد: وجه فارق جمهوری اسلامی با دنیا این نیست که ما فقط عنوان اسلام را داشته باشیم، بلکه باید اسلام را به معنی واقعی آن همان‌گونه که مورد نظر امام و مردم بود طرح کنیم؛ اسلامی که بتواند در مقابل راه حل‌های دیگری که برای زندگی در امروز وجود دارد راه حل برتر را ارائه دهد و نیز اثبات کنیم که در نظام مورد نظر ما حقوق و حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و آزادی و لوازم مورد توجه و احترام است.

وی تاکید کرد: انتقاد از قدرت و حکومت نباید هزینه داشته باشد. اگر ما فریاد می‌کشیم از جمهوری اسلامی، از آزادی، از پیشرفت مردم در جامعه دفاع می‌کنیم برای این است که جمهوری حاصل انقلاب است و این نظام و جامعه باید به گونه‌ای محقق شود که الگوی برتر باشد.

رییس بنیاد باران همچنین گفت: نمی‌شود یک جامعه فقیر، عقب‌افتاده و محتاج به این‌که دیگران به او کمک کنند داشته باشیم و توهمات در آن حاکم باشد بعد بگوییم جمهوری اسلامی داریم.

وی لازمه تحقق جمهوری اسلامی را علاوه بر ایمان، علم، اندیشه، کارشناسی و نیز تلاش برای پیشرفت، بالا بردن حیثیت و حرمت ملت ایران در عرصه جهانی عنوان کرد و افزود: این‌هاست که جمهوری اسلامی را محقق می‌کند. معتقدیم می‌شد در این مسیرها راه‌های بهتری طی و انجام شود و به هر دلیل معتقدیم آن‌طور که باید و شاید این کار انجام نشده است. همه ما در برابر خدا، روح امام و خون شهیدان مسوولیم که نسبت به اسلام، پیشرفت امور، دفع تهدیدها و خطرها از ایران و زمینه‌سازی برای رشد و توسعه کشور و رواج و بسط ارزش‌های اسلامی و به خصوص اخلاق اسلامی تلاش کنیم.

وی با تاکید مجدد بر این‌که " احساس می‌کنم که آمدن ما هزینه و مشکلاتی را به همراه دارد" اظهار کرد: در موقعیت کنونی بنده معتقدم این وضع موجود حتما باید بهبود یابد. با احترامی که به همه مسوولان و دست‌اندرکاران می‌گذارم و به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم که زحمت می‌کشند، ولی معتقدم ارزش کشور، انقلاب و ملت ایران خیلی بالاتر از این ملاحظات است؛ می‌شد و می‌شود بهتر از این به کشور خدمت کرد تا مشکلات جامعه کمتر شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دفتر خاتمی، وی تصریح کرد: به همین دلیل بنده عرض کردم در حد توان در عرصه هستم؛ انتخابات مساله مهمی است. به نظرم آمد باید در عین حال که تلاش کنیم خدمتی به کشور شود، اوضاع تغیر یابد و روال صحیح‌تر شود، باید کمترین هزینه و فشار متوجه مردم باشد ولی همان‌گونه پیشتر هم گفته‌ام اگر امیدهایی ایجاد شود و به جای برآوردن آن‌ها هزینه‌های مردم افزایش یابد، این برای مردم خوشایند نیست.

خاتمی درباره حضور خود در انتخابات توضیح داد: من در مجموع بحث‌هایی که کرده‌ام به نظرم آمد و هنوز هم نظرم این است که آقای مهندس موسوی در عرصه بیایند. چون احساس می‌کردم ایشان هم احساس خطر کرده‌اند و برای ورود به عرصه آمادگی دارند.

وی افزود: مهندس موسوی در زمان دفاع مقدس معتقد بود اگر جنگ و فداکاری مردم وجود دارد، حداقل فشار زندگی بر مردم کمتر باشد. البته باز هم فشار وجود داشت. با امکانات اندکی که بود توزیع نسبتاً عادلانه‌ای میان اقشار مردم صورت پذیرفت که همه دسترسی داشته باشند. در آن دوره درآمد ارزی بسیار کمی داشتیم که نیمی از آن باید صرف جنگ می‌شد، زیرا مردم و جوانان جان و سرمایه خود را می‌دادند و دولت هم باید حداقل‌ها را فراهم آورد. نیم دیگر این درآمد نیز صرف گرداندن مملکت می‌شد و سیاست بر این بود که مردم لااقل فشار زندگی را کمتر تحمل کنند. در عین حال احترام به فکر جمعی و تلاش برای ساختن کشور در حد توان نیز مورد غفلت نبود.

وی تاکید کرد: به نظرم آمد، مهندس موسوی در موقعیت کنونی مناسب است. الان هم به این گفته خود اصرار می‌ورزم. قبل از دیدار شما با ایشان دیدار داشتم و معتقدم مناسب‌تر بود تا ایشان در عرصه بود. البته این به معنای عدم شایستگی بقیه نیروها یا ارزش کمتر آن‌ها نبوده و نیست.

رییس‌جمهور سابق کشورمان ادامه داد: بنده در این ملاقات احساس کردم متاسفانه جناب مهندس موسوی هنوز به تصمیم نرسیده‌اند و معتقدم طولانی شدن این مساله به نفع هیچ‌کس نیست و یک نوع ناراحتی، نگرانی و دلهره در جامعه ایجاد می‌شود. نمی‌خواهم بگویم که جامعه به صورت همه‌جانبه بنده یا مهندس موسوی را می‌خواهد، ولی بخش قابل توجهی از جامعه از ما توقع دارند و این توقع هرچه زودتر باید برآورده و جواب داده شود.

وی تاکید کرد: معتقد هستم برای مشخص شدن قضیه و پاسخ به انتظارات دیر هم شده است. الان هم ترجیح من این است که جناب مهندس موسوی تصمیم بگیرد و به صورت قاطعانه اعلام کند می‌آید. دلایل تردید یا امتناع مهندس موسوی برای من قابل فهم است ولی بنده بسیاری از آن دلایل را قبول ندارم.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که مهندس موسوی هنوز به تصمیم نرسیده‌اند و در این زمینه تاملاتی دارد، اگر مهندس موسوی به هر دلیلی نیاید من با این‌که مشکلات این راه را رصد کرده‌ام و می‌دانم؛ باید دل به خدا بسپارم و در عرصه بیایم.

خاتمی با بیان این‌که " بنده فرد کوچکی هستم وافتخار می کنم که در میان ملت بزرگوار و سرافراز ایران زندگی کرده‌ام و همواره دلم برای انقلاب تپیده است‌" گفت: هیچ‌گاه طالب پست و مقامی نبوده‌ام و هیچ رغبتی برای این مساله نداشته و ندارم ولی هر جا نیاز بوده است در خدمت مردم وکشور بوده‌ام.

وی اظهار کرد: الان هم که اعلام می‌کنم آمادگی این را دارم که در خدمت ملت ایران باشم؛ به هیچ وجه نگاه من به مقام و منصب نبوده است، بنده یک ذره آبرویی که دارم که خداوند به من داده است و آن هم از ملت بزرگوار است در برابر این اصرار از سوی بخش‌های مختلف جامعه برای آمدن من، آیا هیچ توجیهی دارم که آبرویم را مصرف نکنم؟

وی خاطرنشان کرد: خدایا تو خود شاهدی اندک سرمایه‌ای که مال من است، متعلق به ملت ایران است، در طبق اخلاص می‌گذارم و بقیه‌اش را به تو واگذار می‌کنم. البته از خداوند می‌خواهم مهندس موسوی در کارش تجدید نظر کند چون بیش از این نمی توان مردم را معطل نگه داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد