وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

لاریجانی، مک‌کین و معاون اول اوباما همزمان در مونیخ

مجله اشپیگل نوشت، ایران و سیاست اتمی این کشور از موضوعات گفت و گوهای حاشیه چهل و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان خواهد بود که با حضور سران کشورهای جهان برگزار خواهد شد.

به گزارش سرویس بین الملل تابناک، این مجله آلمانی افزود، حکومت ایران قصد دارد علی لاریجانی رییس مجلس این کشور را به این کنفرانس اعزام کند که از ششم تا هشتم فوریه (18 تا 20 بهمن) برگزار خواهد شد.

اشپیگل نوشت، علی لاریجانی که رییس تلویزیون دولتی ایران، رییس هیات مذاکره کننده در رابطه با برنامه اتمی این کشور با اتحادیه اروپا بوده و هم اکنون رییس مجلس ایران است، یک مرد جالب است که می تواند هنوز آینده ای درخشان پیش روی داشته باشد.

لاریجانی در کنفرانس مونیخ در سال 2007


این مجله افزود، با توجه به اینکه "باراک اوباما" رییس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که به دنبال گفت و گوی مستقیم با ایران است، فرستادگان رییس جمهوری آمریکا می توانند در گفت و گوهای حاشیه این کنفرانس کیفیت و امکان تحقق این دیدگاه اوباما را بررسی کنند.

این مجله نوشت، کنفرانس امنیتی مونیخ، یک صحنه بزرگ است که در آن به عنوان نمونه آمریکایی ها بدون هیچ اجباری می توانند با ایرانی ها صحبت کنند، همچنانکه این امر در چهل و چهارمین کنفرانس مونیخ نیز رخ داد.

به نوشته این مجله، بحران اقتصادی در جهان، روابط روسیه و آمریکا، افغانستان و آینده نیروهای خارجی در این کشور، پیمان ناتو، انرژی و وضعیت گاز و نفت، خاورمیانه از دیگر موضوعات کنفرانس امنیتی مونیخ باشد.

اشپیگل با اشاره به اینکه تاکنون 73 شخصیت بین المللی از جمله رییس جمهوری، نخست وزیر، وزیر خارجه، وزرای دفاع، سفیر و نماینده مجلس شرکت خود در این کنفرانس را تایید کرده اند نوشت، "جو بایدن" معاون رییس جمهوری آمریکا از جمله میهمانان این کنفرانس است.

این مجله افزود، هر کلمه و سخن بایدن در باره ایران، افغانستان و خاورمیانه مهم است.

اشپیگل با اشاره به اینکه آمریکا با یک هیات بلندپایه در کنفرانس مونیخ شرکت می کند نوشت، "دیوید پترائوس" ژنرال آمریکایی که در عراق فعالیت داشت و هم اکنون قرار است این فعالیت های خود را در افغانستان انجام دهد، روز یکشنبه (20 بهمن) در یک جلسه بحث و تبادل نظر در کنفرانس مونیخ شرکت خواهد کرد که حامد کرزای رییس جمهوری افغانستان نیز حضور دارد.

این مجله افزود، در این جلسه بحث، "ریچارد هولبروک" نماینده و سفیر ویژه اوباما برای پاکستان و افغانستان نیز حضور خواهد داشت.

اشپیگل در ادامه اعضاء هیات آمریکایی را برشمرده و نوشت، "جان مک کین"، "جان کری" و "جوزف لیدرمن" سه سناتور با نفوذ کنگره آمریکا نیز در کنفرانس مونیخ حضور دارند. کری که تمایل داشت به جای "هیلاری کلینتون"، وزیر امور خارجه آمریکا شود، هم اکنون رییس کمیسیون سیاست خارجی سنای آمریکا است و قصد دارد تحقق ایده های اوباما در باره پیمان خلع سلاح با روسیه را پیگیری کند.

این مجله افزود، "جیمز جون" مشاور امنیتی اوباما نیز جزو میهمانان کنفرانس مونیخ است.

اشپیگل نوشت، اعضاء هیات آمریکایی برای روسیه بسیار غیرمنتظره بود و در حالیکه شرکت "سرگئی ایوانف" معاون نخست وزیر این کشور در کنفرانس مونیخ تایید شده بود اما روسیه مجددا در باره کیفیت اعضاء هیات خود تامل می کند. "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه احتمالا نتواند در کنفرانس مونیخ شرکت کند زیرا که وی میهمان کنفرانس سال گذشته بوده و هم اکنون نیز اجلاس اقتصاد جهانی در داووس را افتتاح کرده است، بدین خاطر احتمال حضور"دمیتری مدودف" رییس جمهوری روسیه کنفرانس مونیخ وجود دارد.

این مجله همچنین نوشت، "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان به همراه وزرای کشور، امور خارجه، دفاع و همچنین چندین نماینده از مجلس این کشور و همچنین "نیکولای سرکوزی" رییس جمهوری فرانسه نیز جزو میهمانان کنفرانس مونیخ خواهند بود.

اشپیگل افزود، در حالیکه در 10 سال گذشته "هورست تلچیک" ریاست کنفرانس امنیتی مونیخ را به عهده داشت، هم اکنون "ولفگانگ اشینگر" این ریاست را به عهده دارد.
به نوشته این مجله، اشینگر، که یک سیاستمدار کهنه کار و دارای بهترین مناسبات بین المللی است، زمانی معاون وزارت امور خارجه آلمان و سپس سفیر این کشور در آمریکا و انگلیس بود.

گفتنی است، 2 سال پیش هم لاریجانی در اواخر مسوولیت خود در پرونده هسته‌ای به این کنفرانس رفت که سخنان مهم او خبرساز شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد