وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

قالیباف به رئیس جمهور چه گفت؟

شهردار تهران در جمع شهروندان منطقه ‌١٤ گفت: در جلسه‏ای که با رییس جمهور داشتم به ایشان گفتم اگر دولت اعتبارات را تامین کند، خود را مکلف می‏دانیم که سالی ‌٣٠ کیلومتر مترو در شهر تهران احداث کنیم، به‏ طوری که در پنج سال ‌١٥٧ کیلومتر مترو در تهران احداث شود.

 دکتر محمد باقر قالیباف که در مسجد امام علی بن‏ الحسین (ع) در منطقه ‌١٤ سخن می‏گفت، افزود: در این جلسه با عدد و رقم ثابت کردیم و در مقابل افکار عمومی نیز این قول را می‏دهیم.

وی ادامه داد : در ‌٢٣ سال گذشته سالانه به طور متوسط دو کیلومتر مترو در تهران احداث شده که ما از سال ‌٨٥ برنامه‏ریزی کردیم که سالی ‌١٥ کیلومتر خط مترو احداث کنیم.

قالیباف با بیان این که ریل‏گذاری خط چهار متروی تهران از میدان کلاهدوز تا میدان آزادی به اتمام رسیده است، تصریح کرد: تا قبل از پایان سال جاری این خط مترو از میدان شهدا تا میدان انقلاب به اتمام می‏رسد و در سال آینده نیز از میدان آزادی تا میدان شهید کلاهدوز تکمیل می‏شود.

وی در ادامه از افتتاح تونل توحید در زمان‏بندی خود خبر داد و گفت: احداث تونل رسالت که نصف تونل توحید است ‌١١ سال به طول انجامید اما پروژه تونل توحید ‌٢٨٦ روز دیگر به بهره‏برداری می‏رسد.

شهردار تهران از پروژه بزرگراه امام علی (ع) به عنوان یکی از دغدغه‏های همیشگی پایتخت یاد کرد و گفت: طرح و اعتبار این پروژه قطعی شده و کار این پروژه آغاز شده، اما این پروژه به عنوان یکی از اولویت‏های سال آینده است و از ابتدای سال ‌٨٨ کار را به‏ گونه‌ای پیش می‏بریم که تا پایان سال از آب و گل درآید.

به گفته قالیباف، کار در موضوع بافت فرسوده بسیار سخت، پرزحمت و پرهزینه است که حتما کمک‏های ملی، دولت و همراهی مردم را می‏طلبد.

شهردار تهران درباره پروژه میدان شهید کلاهدوز نیز گفت: از سال ‌٦٨ که به تهران آمدم می‏گفتند پروژه شهید کلاهدوز تا دو سال دیگر به اتمام می‌رسد و من هرگز فکرش را نمی‏کردم که خودم روزی در مسند شهرداری این پروژه را دنبال کنم.

وی در ادامه همراهی و همکاری شهروندان در اجرای پروژه‏ها را بسیار مهم دانست و گفت: روزی که خط دو اتوبوس‏های تندرو در حال احداث بود، در آن منطقه ترافیک ایجاد شده بود و مردم اعتراضاتی را داشتند که با راه‏اندازی این خط تمام مشکلات برطرف شد و یا روزی که قصد داشتیم خیابان ‌١٥ خرداد را به پیاده ‏راه تبدیل کنیم، در آن خیابان بیش از ‌٥/١ میلیون نفر روزانه رفت و آمد می‏کردند که ما اولویت رفت و آمد را به مردم دادیم. در روز نخست همه سختگیری می‏کردند اما پس از اجرای پروژه همه از شهرداری تشکر کردند.

قالیباف ادامه داد: هم اکنون در ایجاد خط سه اتوبوس‏های تندرو در افسریه هم نیاز به همکاری شهروندان داریم. پس از اجرای طرح و از بین بردن رفیوژهای وسط از اتوبوس‏های جدید در این خط استفاده می‏کنیم.

وی از احداث اتوبان جدید از گردنه تنباکوچی به عنوان یکی دیگر از پروژه‏های شهر تهران یاد کرد و افزود: با احداث این اتوبان جدید اجازه تردد کامیون‏ها در اتوبان بسیج را نمی‏دهیم و همه را به اتوبان جدید منتقل می‏کنیم.

به گفته شهردار تهران، براساس آمارهای موجود حجم آسفالت ریخته شده در کوچه‏ها و خیابان‌ها نسبت به گذشته قابل قیاس نیست.

وی با بیان این که همه مشکلات شهر را می‏شناسیم، گفت: در حوزه‏های مختلف عمرانی، خدمات شهری، فضای سبز، فرهنگی، تربیتی، آموزشی و توجه به مسایل دینی و مساجد اقدامات خوبی در سطح تهران انجام شده است.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود در جمع شهروندان منطقه ‌١٤ ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: انقلاب ما ریشه در نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی دارد و انقلاب در این مقطع از تاریخ و زمان ما را از ظلمات به سمت نور هدایت کرد.

به گفته قالیباف، انقلاب اسلامی انصافاا باعث احیای مجدد اسلام شد و استقلال، آزادی و عزت را برای کشور به ارمغان آورد.

وی ادامه داد: رزمندگان و نیروهای مردمی که مظلومانه در دوران دفاع مقدس جنگیدند و به شهادت رسیدند، در حین این که به کمک الهی و پیروزی اطمینان داشتند هیچ‏گاه فکر نمی‌کردند انقلاب و نظام ما در این اوج قدرت قرار گیرد و چنین امنیتی داشته باشد.

قالیباف با اشاره به پیروزی مردم لبنان و غزه بر رژیم صهیونیستی گفت: این‌ها همه از تفکر امام (ره)، انقلاب، فرهنگ عاشورایی و دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: هر کس که امروز دغدغه امام(ره)، شهدا، انقلاب و دین را دارد و خود را سرباز مخلص نظام می‏داند باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برساند.

شهردار تهران در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین شعارهای ما در دوران انقلاب محرومیت‏زدایی، توجه به مناطق محروم و اقشار آسیب‏پذیر و مستضعف بوده که باید این شعارها را تحقق دهیم و ضعف‏‏ها را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: ما در شهرداری با همان روحیه دوران دفاع مقدس کار می‏کنیم و به حرف‏های حاشیه‏ای گوش نمی‏کنیم. چون برخی مواقع حرف‏هایی می‏شنویم که از خود بیزار می‏شویم. می‏گوییم ما انقلاب نکرده‏ایم تا کارمان تهمت زدن، غیبت کردن و دروغ گفتن شود.

به گفته قالیباف، امروز باید در عرصه‏های اقتصادی و اجتماعی پاسخ روشنی برای جوانانی داشته باشیم که ‌٣٠ سال قبل و در دوران دفاع مقدس و انقلاب نبودند و امروز می‏خواهند شاخص‏های کشور را با دنیا مقایسه کنند.

وی افزود: اگر ما برای این جوانان پاسخ روشن داشته باشیم این‌ها مجموعه اسلام و نظام را با آغوش باز می‏پذیرند و می‏توانند این پرچم را به نسل‏های بعدی منتقل کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد