وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

موافقت مشروط اصولگرایان با طرح علی مطهری

دکتر علی مطهری ، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که "دو نامزدی اصولگرایان در انتخابات دهم ریاست جمهوری" را مطرح کرده است ، از موافقت مشروط برخی چهره های متنفذ جناح اصولگرا با آن خبر داد.

وی به خبرنگار عصرایران گفت:این طرح اخیرا بابرخی چهره های سرشناس جریان اصولگرا در میان گذاشته شده و این افراد همگی ضمن اعلام موافقت با این طرح ،شرایطی را برای اعلام رسمی حمایت خود بیان کرده اند.

مطهری درباره اسامی اصولگرایانی که با این طرح موافقت مشروط کرده اند ، گفت: انها از من قول گرفته اند در شرایط کنونی نامشان را نگویم.

این نماینده شاخص اصولگرا افزود: این افراد شرط "عدم نامزدی میرحسین موسوی یا محمد خاتمی" را برای پذیرش طرح معرفی 2 نامزد همزمان - که هیچ یک از آنان رئیس جمهور فعلی نباشند - درنظر گرفته اند.

به گفته وی ، توجیه این شرط این بوده که میرحسین موسوی و خاتمی احتمال رای آوری دارند و به همین دلیل نباید اصولگرایان با 2 نامزد وارد رقابت شوند مگر اینکه هم میرحسین و هم خاتمی اعلام کاندیداتوری کنند که در این صورت اصولگرایان هم می توانند با 2 نامزد وارد عرصه شوند.

بر اساس طرح معرفی 2 نامزد اصولگرا برای انتخابات ریاست جمهوری ، علی اکبر ولایتی و یک فرد دیگر به عنوان دو گزینه اصولگرایان (یکی به عنوان رئیس جمهور و دیگری به عنوان معاون اول) در انتخابات معرفی می شوند .

این در حالی است که برخی دیگر پیشنهاد کرده اند نامزدهای نهایی اصولگرایان وزرای کلیدی خود را از جمله وزرای خارجه و کشور را نیز معرفی کنند  تا شهروندان از کابینه احتمالی نامزد مورد نظر نیز آگاهی داشته باشند.

با این حال برخی طیف های اصولگرا به ویژه حامیان دولت ، به شدت با این ایده - که آن را عبور از احمدی نژاد می دانند - مخالف اند.
این در حالی است که هفته پیش ، محسن دعاگو ، از چهره های سرشناس جامعه روحانیت مبارز ، با جایز شمردن عبور از احمدی نژاد گفته بود: کسانی که می گویند عبور از فلانی حرام است ،آدم های دلخوشی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد