وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

هشدار حسن روحانی در مورد خطر "بازگشت استبداد"

حدود چهارماه مانده به دهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری، و نیز در آستانه‌ی سی‌امین سالگرد پیروزی انقلاب بهمن ۵۷، مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی ایران، نگاه خود را به اهداف آن معطوف کرده‌اند و بیش از پیش از خطراتی می‌گویند که می‌تواند باعث انحراف از شعارهای اصلی آن شود.

 

در این موضعگیری‌ها، حضور و تاثیر مردم در تصمیم‌گیری‌ها، و شرکت آنها در سرنوشت خود جایگاه ویژه‌ای یافته است.

 

در این میان، رسانه‌های داخلی ایران، اظهارات روز چهارشنبه (۱۰ بهمن) حسن روحانی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و نماینده‌ی ارشد مذاکرات هسته‌ای ایران در دوران اصلاحات، را هشداری در مورد "خطر بازگشت استبداد" ارزیابی کرده‌اند.

 

حسن روحانی، که در برابر اعضای شورای مرکزی اتحادیه‌ی پنبه‌کاران کشور سخن می‌گفت، عامل خیزش مردم و وقوع انقلاب بهمن را در سه موضوع خلاصه کرد. نخست "استبداد سیاه داخلی"، دوم "رنج از استعمار خارجی، مخصوصا فشارهای آمریکایی‌ها" و سوم "اسلام‌ستیزی".

 

روحانی با اشاره به خطراتی که جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند، گفت: «اگر حواس ما جمع نباشد و مردم در صحنه نباشند ممکن است به استبداد بازگردیم. آن روزی که کسانی پیدا شوند و جلوی انتقاد را بگیرند و بگویند حرف نزنید، روزی است که گام اول را برای بازگشت به گذشته و آغاز استبداد برداشته‌ایم».

 

«اگر خدای ناکرده روزی برسد که کسانی رای مردم را بخرند...»

 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت، حدود چهار ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: «اگر خدای ناکرده روزی برسد که کسانی رای مردم را بخرند یا اگر خدای ناکرده روزی برسد که انتخابات ما آزاد نباشد، آن روز همان روزی است که گام اول برای بازگشت به عقب برداشته شده است. اگر روزی برسد که مسئولین ما به نظرات کارشناسان و نخبگان جامعه اعتنا نکنند و بدون توجه به نظرات مشورتی حرکت کنند، آن روز شاهد نخستین گام برای بازگشت به استبداد خواهیم بود».

 

حسن روحانی در شرایطی از خطر "خریدن رای مردم" سخن می‌گوید که بسیاری از اصلاح‌طلبان، که بخش عظیمی از آنها به نامزدی محمد خاتمی امید بسته‌اند، نگران شرکت سازمان‌یافته‌ی نیروهای سپاه و بسیج در انتخابات آتی ریاست جمهوری و تاثیر بر روند انتخابات هستند. 

 

همزمان با هشدار حسن روحانی در مورد خطر بازگشت استبداد، اکبر هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت، نیز ضمن اشاره به سی‌امین سالگرد انقلاب گفت، در صورت عدم همراهی مردم با انقلاب، بایستی اندیشید که اهداف بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران متحقق نشده است.

 

هاشمی رفسنجانی، که در همایش "قرآن، انسان و پرسش" سخن می‌گفت، همچنین افزود: «گناه بزرگی است که زبان مردم را می‌بندند و نمی‌گذارند مردم سخنان و سوالات خود را مطرح کنند. باید گذاشت سوال‌های مردم و سخنان آنها مطرح شود و تاکید کرد که خط قرمزی در سوال‌ها وجود ندارد و جامعه آنقدر باید رشید و آزاد باشد که خیال آن از طرح پرسش راحت باشد».

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد