وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حسن خمینی: مردم نیایند جامعه شکست می‌‏خورد

نوه بنیانگذار انقلاب با اشاره به خطر کمرنگ شدن نقش مردم در حاکمیت‌ تاکید کرد:اگر مردم به صحنه نیایند جامعه شکست می‌‏خورد حتی اگر رییس آن امیرالمومنین(ع) باشد.

به گزارش ایلنا، حجت‌‏الاسلام‌‏والمسلمین سید حسن خمینی که عصر روز چهارشنبه در دیدار با شورای عالی استان‌‏ها در حرم مطهر امام خمینی(س) سخن می‌‏گفت‏‎ٌ با گرامیداشت سی‌‏امین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: جمهوری اسلامی بر پایه دو رکن جمهوریت و اسلامیت بنا شد. مردم در کلام امام، شرط وحدت و بقای نظام جمهوری اسلامی هستند.
وی با بیان این‌‏که از اصلی‌‏ترین رموز توفیق امام در پیروزی انقلاب اسلامی، مردم بودند، تصریح کرد: هر گاه مردم وارد صحنه شوند یک سیل خروشان، تمام خار و خاشاک را از سر راه برداشته و راه را باز می‌‏کنند.
فرزندیادگارامام(ره) تاکید کرد:اگر مردم در صحنه باشند هر مشکلی را به راحتی می‌‏توان حل کرد. زمان انقلاب حضور گرم مردم در تمام نقاط کشور توانست پیروزی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.
سید حسن خمینی با اشاره به خطر کمرنگ شدن نقش مردم در حاکمیت گفت:اگر مردم به صحنه نیایند جامعه شکست می‌‏خورد حتی اگر رییس آن امیرالمومنین(ع) باشد.
وی با تشریح ابعاد وجودی شخصیت رهبری امام(س) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به مدد لطفی که خداوند در دل مردم نسبت به امام(س) ایجاد کرد مردم به صحنه آمدند و بزرگترین خروش انقلاب را پدید آوردند.
سید حسن خمینی در ادامه به نقش شورا در تضمین تداوم نظام جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار داشت: اگر شرط بقای انقلاب جوشش مردمی باشد، یکی از نمادهای بزرگ حضور مردم در تصمیم‌‏گیری‌‏ها، شوراهای اسلامی هستند. راه‌‏اندازی شوراها در ده سال اخیر گامی بزرگ در مسیر واگذار کردن امور مردم به خود آن‌‏ها بوده است.
یادگار امام شورای عالی استان‌‏ها را چکیده رای و نظر ملت عنوان کرد و گفت: شورا یک نماد و جلوه واقعی از رمز ماندگاری و بقای نظام است.
سید حسن خمینی در ادامه استمرار انقلاب را در طی 30 سال اخیر یک موهبت بزرگ دانست و گفت: باید نسلی که توفیق همدلی و همراهی با آرمان‌‏های امام را داشته است در پیشگاه خداوند شکرگذار باشد چرا که در دوره‌‏ای حضور دارد که بزرگترین تحول الهی شکل گرفته است.
وی با بیان این‌‏که هر مسوولیتی باید به خیر کثیر تبدیل شود خاطرنشان ساخت: نباید به دوره‌‏های چهار ساله مسوولیت به عنوان یک دوره کوتاه نگریست در این زمان اندک می‌‏توان بذری کاشت که در آینده به درختی تنومند تبدیل شود که سال‌‏های سال میوه بدهد.
فرزند یادگارحضرت امام(ره) با تاکید بر اهمیت تصمیم‌‏گیری‌‏ها در دوران مسوولیت گفت: جایگاه انسان هر چه‌‏قدر بزرگ‌‏تر باشد مسوولیتش هم سنگین‌‏تر و خطیرتر خواهد بود.یک تصمیم بزرگ می‌‏تواند برای سال‌‏های سال برکات عظیمی داشته باشد و یک تصمیم اشتباه می‌‏تواند به خسران بزرگی منجر شود که قابل جبران نخواهد بود.

در این دیدار که در آستانه سی‌‏امین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌‏ها در سخنانی با گرامیداشت یاد و نام امام خمینی(ره) و با تشریح نقش شوراها در تداوم نظام جمهوری اسلامی به ارائه گزارش کوتاهی از نحوه سازماندهی و فعالیت شوراها پرداخت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد