وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

افروغ: اصولگرائی با اصول تعریف می‌شود نه با اصولگرا

عماد افروغ در گفت‌‏‌‏و‌‏گو با "ایلنا"، با بیان اینکه هنوز قصد ندارم، وارد مصداق‌‏های انتخاباتی شوم، اظهار داشت: اولا اجماع اصولگرایان بر سر رئیس‌جمهوری فعلی بستگی به آرایش سیاسی کاندیداها دارد و در مجموع به نظر می‌‏رسد، اگر خاتمی در جبهه اصلاح‌‏طلبان کاندیدا شود احتمال اجماع اصولگرایان نیز بیشتر می‌شود، ولی فعلا در مورد شخص مورد این اجماع اظهار نظر نمی‌‏کنم.
وی با بیان اینکه اگر میرحسین موسوی بیاید احتمال این اجماع کاهش پیدا می‌‏کند، خاطر نشان کرد: خیلی از اصولگرایان میرحسین را اصولگرا می‌‏دانند و به تبع آن بخشی از رای اصولگرائی به میرحسین موسوی تعلق خواهد گرفت.
نماینده سابق مجلس با تاکید براینکه اصولگرائی با اصول تعریف می‌شود نه با اصولگرا، تصریح کرد: باید پاسداشت معیار‌‏ها و اصول برایمان اهمیت داشته باشد. قرار نیست اصولگرائی در قالب یک شخص تعریف شود و آن هم شخصی که به بخشی از فعالیت‌هایش نقدهای جدی وارد است و اگر کسی باشد که جامع‌تر باشد، اصولگرایان می‌توانند روی وی متمرکز شوند.
افروغ ادامه داد: گروهی درصدد هستند که کاندیداتوری اشخاص را با دینداری مردم و تکلیف شرعی گره بزنند. اینکه مردم را تکلیف کنیم به یک شخص خاص رای دهند و ثانیا این رای را با نام دینداری و مفهومی به نام قداست گره بزنیم، این مساله خلاف اصول است.
وی با تاکید بر اینکه امام(ره) تاکید داشتند که هیچ کس حق ندارد رای را به مردم‌‏ تحمیل کند و شما وکیل مردم هستید و نه ولی آنها، خاطر نشان کرد: جمله‌‏ای قریب به مضمون از امام (ره) داریم، مبنی بر اینکه ایشان می‌گفتند تنها در یک صورت می‌توان رای را به مردم تحمیل کرد که مصلحت اسلام و نظام اسلامی در خطر باشد که خدا هم آن روز را نیاورد.
افروغ تاکید کرد: آقایانی که فتوا صادر می‌کنند که البته من رساله‌ای هم از ایشان ندیده‌ام و تکلیف می‌‏کنند که رسالت مردم چیست،‌ای کاش اینها خارج از قدرت بودند که آدم اعتماد می‌‏کرد، دغدغه حفظ قدرت را ندارند !! حتی اگر این افراد هم مرجع تقلید بودند و صاحب رساله بازهم حق چنین اظهارات و تحلیل‌هائی را نداشتند.
وی با تاکید بر اینکه امام(ره) بار‌‏ها تاکید کردند که هیچ کس حق ندارد رای را به مردم تحمیل کند، خاطر نشان کرد: در انتخابات بحث اختیار انسان مطرح است. درست است مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند شرکت در انتخابات تکلیف است ولی هیچ وقت نگفته‌اند به فرد خاصی باید رای داد، چراکه که اینگونه اظهار نظرها خلاف جمهوری اسلامی و خلاف حق مردم است.

افروغ تصریح کرد: ازآقایانی که برای دادن رای به شخص خاص تکلیف شرعی تعیین می‌کنند، سوالی دارم "آیا شما ضمانت می‌‏کنید که در صورتی که به فلان شخص مورد نظر رای دهیم به بهشت می‌رویم و در صورتی که این کار را نکنیم به جهنم خواهیم رفت، شما ضمانت را به ما بدهید آن زمان ما مطابق با نظر شما رای خواهیم داد ".
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد