وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نامه سرگشاده کروبی به سرلشگر فیروز آبادی

حجت‌‏الاسلام و المسلمین مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه‌‏ای به سرلشگر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به سخنان اخیر وی واکنش نشان داد. 

کروبی در این نامه با ذکر وصایای بنیانگذار کبیر انقلاب و توصیه‌‏های اکید رهبری درباره عدم دخالت نظامیان در انتخابات، از وی خواست تا از بیان سخنانی که شائبه حضور نظامیان در انتخابات را تقویت می‌‏کند، جلوگیری کند. 

حمایت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح از آقای احمدی نژاد

متن کامل نامه دبیرکل حزب اعتمادملی به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به این شرح است: سردار سرلشگر بسیجی جناب آقای دکتر سید حسن فیروزآبادی
ریاست ستاد کل نیروهای مسلح
با سلام
مطالب جنابعالی را در روزنامه‌‏ها خواندم. قاعدتاً شما هم با من هم عقیده هستید که اگر کسی تنها به منافع شخصی و حزبی خود بیاندیشد نبایستی از انعکاس دیدگاه‌‏های شما ناراحت باشد زیرا قطعاً این سخنان بر میزان آرای رقبای دولت فعلی خواهد افزود. اما چه کنم که تعهد به حیثیت نظام به این حقیر اجازه نمی‌‏دهد که تنها به منافع شخصی و حزبی بیاندیشیم و شاهد خدشه به جایگاهی باشم که بایستی بسیار محترم باقی بماند. 

آقای فیروزآبادی
در ماه‌‏های گذشته که سخنان برخی فرماندهان نظامی و موضع‌‏گیری صریح بعضی از آنان نسبت به جریان‌‏های سیاسی کشور را می‌‏شنیدم و می‌‏خواندم با خود فکر می‌‏کردم که اگر این روند متوقف نشود شکایت از این قانون شکنان را نزد جنابعالی بیاورم که امین رهبری معظم و فرماندهی کل قوا هستید اما امروز که شما "ریاست ستاد نظامیان دخالت کننده در انتخابات" را به عهده گرفته‌‏اید، شکایت به کجا برم؟
تصور من و دوستانم بر این بود که شما و سایر کسانی که همواره بر تبعیت بی‌‏چون و چرا از رهبری تاکید می‌‏کنید بیش از دیگران توصیه‌‏های ایشان برای عدم تخریب در انتخابات را مورد توجه قرار خواهید داد. به‌‏خصوص با توجه به شرایط حساس فعلی که حضور بانشاط همه نحله‌‏های فکری و سیاسی در انتخابات و تشویق عمومی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بایستی دغدغه همگانی باشد. 

تصور می‌‏کردم مدعیان پیروی از رهبری و داعیه‌‏داران دلسوزی برای نظام، بیش از دیگران مراقبت خواهند کرد که رفتارهای حذفی به حداقل برسد، اما ظاهراً تصور اینجانب از برخی وفاداری‌‏ها و پایبندی‌‏ها دقیق نبود. 

جناب آقای فیروزآبادی؛ شما به گونه‌‏ای سخن گفته‌‏اید که قرار است انتصابی صورت گیرد و مردم فهیم ایران، نقشی در تعیین رئیس‌‏جمهور ندارند و یا آنکه اکثریت مردم قادر به تشخیص واقعیت‌‏ها نیستند و ارائه رهنمودهای حضرتعالی برای تشخیص "رئیس‌‏جمهور مناسب" ضروری است، اما حال که خود را متخصص تشخیص تناسب‌‏ها می‌‏دانید اجازه دهید از باب هم‌‏فکری، نمونه‌‏های دیگری از عدم تناسب‌‏ها را نیز به شما یادآوری کنم. 

حضرتعالی از عدم تناسب افراد "مسن" برای حضور در جایگاه ریاست جمهوری سخن گفته‌‏اید. شاید حق با شما باشد، اما به نظر شما "پیرجسمی" زیان بیشتری برای این جایگاه رفیع دارد یا "پیرحافظه‌‏گی"؟ آیا ندیده‌‏اید و نشنیده‌‏اید که عده‌‏ای به سرعت، وعده‌‏های قطعی خود در انتخابات گذشته را فراموش کردند و حتی آنها را تکذیب کردند؟ آیا به نظر شما، تنها استانداردهای لازم‌‏الاجرا در احراز بعضی مسئولیت‌‏ها، محدوده سنی می‌‏باشد که رعایت آن، تنها راه پیروزی کاندیدای مورد نظر جنابعالی است؟ آیا ظواهر و بعضی سخنان حضرتعالی، مطابق استانداردهای ضروری برای احراز یکی از عالی‌‏ترین جایگاه‌‏های نظامی کشور -از جمله بی‌‏طرفی در مسائل سیاسی و چابکی و تحرک- می‌‏باشد؟ 

جناب آقای فیروزآبادی
حضرتعالی در سخنرانی اخیر خود نکاتی را از دوران مبارزات و همراهی با کمونیست‌‏ها و دارندگان مرام‌‏هایی غیر از مسلمانی بیان کرده‌‏اید، پس مشخص می‌‏شود که بحمدالله حافظه شما فعال است و خداوند بزرگ شما را در یادآوری گذشته‌‏های دور یادآوری می‌‏کند. پس چگونه است که سخنان شفاف و حکیمانه بنیانگذار فرزانه انقلاب که جایگاه همه ما و شما مدیون تدابیر اوست - در خصوص عدم دخالت نظامیان در بحث‌‏های سیاسی را فراموش نموده‌‏اید؟ شما اگر بخواهید، قطعاً به ده‌‏ها نمونه از توصیه‌‏های اکید حضرت امام(ره) دسترسی دارید. اما برای آن که مخاطبان سخنان شما راه را گم نکنند چند نمونه از آنها را یادآوری می‌‏کنم:
1- «اصل وارد شدن در حزب برای ارتش و سپاه پاسداران جایز نیست. به فساد می‌‏کشد اینها را. گروه فاسد که انشاءالله وارد نمی‌‏شوید. گروه‌‏های بسیار خوب هم وارد نشوید» [پایان فرمایش امام]
شاید بگویید ما در هیچ حزبی وارد نشده‌‏ایم. اما آیا هیچ کار حزبی بالاتر از آن نیست که رئیس‌‏جمهور آینده را تعیین و برای ورود بعضی افراد به انتخابات، شرط و شروط تعیین کنید؟ مگر کشور، قانون ندارد که شما از شرایط سنی انتخاب‌‏شوندگان سخن می‌‏گویید و چهار ماه قبل از انتخابات، به صورت قاطع از اشتباه بودن تلقی کسانی سخن می‌‏گویید که گمان می‌‏کنند دوره یک رئیس‌‏جمهور به پایان رسیده است؟
2- برای سپاهی‌‏ها جایز نیست که وارد بشوند به دسته‌‏بندی و آن طرفدار آن یکی، آن یکی طرفدار آن یکی، به شما چه ربطی دارد که در مجلس چه می‌‏گذرد؟ در امر انتخابات مجلس باز هم به من اطلاع دادند که بین سپاهی‌‏ها باز صحبت است. خوب انتخابات در محل خودش وارد می‌‏شود. به سپاه چه کار دارد که آنها هم اختلاف پیدا کنند؟ برای سپاه جایز نیست. برای ارتش جایز نیست. سپاهی را از آن تعهدی که دارد و از آن مطلبی که به عهده اوست باز می‌‏دارد و همین طور ارتش را ... ما باید فکر کنیم که این مطلبی که می‌‏خواهیم بگوییم آیا به صلاح کشورمان هست؟» [پایان فرمایش امام] 

جناب آقای فیروزآبادی!
در خاتمه به شما یادآوری می‌‏کنم که یکی از تبلیغات همیشگی دشمنان در خارج و نگرانی‌‏های بعضی از مردم در داخل، احتمال دخالت عناصر با نفوذ در روند انتخابات است. آیا گمان نمی‌‏کنید که سخنان اخیر شما و موارد مشابه آن، هم خوراک کافی برای دشمنان درست می‌‏کند و هم بعضی از آحاد مردم را از تأثیرگذاری رأی خود ناامید می‌‏کند؟ 

امیدوارم همه ما بیش از آن که براساس حب و بغض‌‏ها سخن بگوییم به کلام امام بیاندیشیم که «آیا این مطلبی که می‌‏خواهیم بگوییم به صلاح کشورمان است؟» 

برای شما توفیق آرزو می‌‏کنم.
نظرات 1 + ارسال نظر
ساکت پنج‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 01:23

بطور کلی اظهارنظر س...فیروز آبادی غلط واشتباه بود ایشان به عنوان مقام مسو ل طبق قانون اجازه اظهار نظر در رسانه عمومی را نداشتند واین موضو ع به عنوان اعلام کودتای خاموش تلقی خواهد شد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد