وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

محمدجواد لاریجانی:اصولگرایان باید بر احمدی‌نژاد اجماع کنند

محمدجواد لاریجانی در جمع خبرنگاران گفت: قطع نظر از آمدن آقای خاتمی یا میرحسین موسوی به صحنه‌ انتخابات، باز هم تاکید دارم که اصول‌گرایان باید از آقای احمدی‌نژاد حمایت و بر وی اجماع کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدجواد لاریجانی که عصر شنبه در حاشیه‌ نشست جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به این پرسش که « آیا با مطرح‌شدن بحث آقای میرحسین موسوی و احتمال حمایت برخی گروه‌های اصول‌گرا از وی، باز هم بر حمایت همه اصول‌گرایان از آقای احمدی‌نژاد در انتخاباتی آتی تاکید دارید یا نه؟» اظهار کرد: تحلیل من این است در وضعیت رقابتی‌ای که اکنون داریم بسیار مهم است که اصول‌گرایان نه تنها پیروز انتخابات شوند که ان‌شاءالله می‌شوند، بلکه در این پیروزی رای بالایی کسب کنند.

وی افزود: چرا که کسب این رای بالا برای امنیت ملی بسیار مهم و مناسب است و راه منطقی برای تحقق این امر نیز این است که همه‌ اصول‌گرایان روی آقای احمدی‌نژاد اجماع کنند؛ البته ایشان نیز باید تعامل داشته باشند و این مساله را تسهیل کنند؛ در این صورت انتخابات دستاوردهای خوبی را برای اصول‌گرایان و امنیت ملی ما به همراه خواهد داشت.

لاریجانی در پایان گفت: قطع نظر از آمدن آقای میرحسین موسوی یا خاتمی، برهانی که مطرح کردم هنوز پابرجاست و اصول‌گرایان باید در انتخابات از آقای احمدی‌نژاد حمایت کنند.

برای حل مسائل خاورمیانه باید طرح داشته باشیم

آقایی و تاثیرگذاری نیازمند تعاملات خاص خودش است

یک مدیر لایق و توانمند از صد چاه نفت ارزشمندتر است

دکتر محمدجواد لاریجانی گفت: دهه‌ چهارم انقلاب یکی از شیرین‌ترین و ‌پرهیجان‌ترین دوران و همراه با افق‌های وسیع برای تلاش و مجاهدت است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدجواد لاریجانی که عصر روز شنبه، در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت، به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و تاثیر انقلاب اسلامی در تحولات بین‌الملل پرداخت.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی ما دارای دستاوردهای مهمی بود، افزود: یکی از این دستاوردها، تاسیس جمهوری اسلامی و آغاز یک حرکت در بیرون از مرزهاست.

مشاور رییس قوه قضاییه به شعار آزادی ، ‌استقلال و جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که در حال حاضر با آن مواجه‌ هستیم مساله‌ی کارآمدی است و در واقع باید به این مساله پرداخت و توجه داشت.

وی با بیان این‌که کارآمدی را از جهات مختلف می‌توان مورد بحث قرار داد و در ارتباط با آن تئوری‌های مختلفی مطرح شده گفت: اگر سیستم‌ ما ناکارآمد باشد، توفیقات ما کاهش پیدا می‌کند و به عکس.

لاریجانی ادامه داد: یکی دیگر از دستاوردهای مهم در کشور ما مساله‌ انتخابات و نهادینه‌شدن آن است؛ گرچه روش انتخابات و مشارکت ما در رقابت‌های سیاسی ابتدایی است، ولی باز هم یک سر و گردن از کشورهای اطراف در منطقه جلوتر هستیم و شاید اگر قدر همین دستاورد را بدانیم، بیشتر به قوانین انتخابات و فرهنگ خاص و رقابت آن توجه می‌کنیم، که در این ارتباط باید تشکل‌های سیاسی این فرهنگ را بسط دهند.

وی در ادامه به مقوله‌ توسعه و ابعاد آن نیز پرداخت و گفت: یکی از صحبت‌هایی که آقای خاتمی مطرح کرد بحث توسعه سیاسی بود که البته عده‌ای آن را برای مقاصد خود به صورت نادرست ترجمه کردند و این گونه گفتند که ما باید به سمت یک حکومت سکولار برویم؛ در صورتی که حرکت در این راستا یعنی انهدام نظام سیاسی ما؛ گرچه باید توجه داشت توسعه سیاسی یک امر مهم است و باید در حوزه‌ اندازه‌گیری ما در امر توسعه مورد توجه قرار گیرد.

وی به تاثیر انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای جغرافیایی ایران اشاره و اظهار کرد: انقلاب اسلامی باعث آغاز یک حرکت بیدارگونه در جهان اسلام شد؛ البته نهضت‌ها و جنبش‌های اسلامی در جهان اسلام قبل از انقلاب سابقه داشت، ولی امام در کنار آن، نهضت بیداری و این امر را مطرح کرد ‌که جهان اسلام باید از لحاظ سیاسی بیدار شود. اولین قدم نیز در این راه این است که مانع بزرگی که در راه پیشرفت مسلمانان وجود دارد، برداشته شود و در واقع مسلمانان از سیطره و سلطه خارج شوند.

وی هم‌چنین گفت:‌ پیش از آن برخی می‌گفتند ما باید در برابر سیطره بایستیم و اگر سیطره عظیم بود خود را با آن تنظیم کنیم ولی امام(ره)‌معتقد بودند هیچ عاملی نباید ما را از مبارزه باز دارد و متوقف شویم.

لاریجانی افزود: مساله‌ای که امروز مطرح می‌کنیم، یعنی مساله‌ پیروزی خون بر شمشیر مساله‌ای نبود که در قبل بتوان به راحتی مطرح کرد و در پی مطرح شدن این دیدگاه امام بود که مساله شهادت پررنگ‌تر شد.

وی ادامه داد:‌ در کنار بیداری جهان اسلام و این‌که باید در برابر سلطه‌ بیگانگان ایستاد، مبحث دیگری که باید به آن توجه داشت، تقویت بنیان‌های فکری جوامع اسلامی بر اساس اسلام است و باید پایه‌های یک تفکر مناسب برای ایجاد جامعه‌ مدنی بر اساس تفکر اسلامی در این جوامع رشد پیدا کند.

لاریجانی هم‌چنین با بیان این‌که در حال حاضر مقاومت و جنبش‌های اسلامی در جوامع اسلامی در حال رشد هستند، گفت: وظیفه‌ی ما فقط حمایت از این حرکات نیست، آنها نیازمند بنیان‌های فکری قوی هستند، هم‌چنین باید دانست مقاومت اسلامی در دهه‌های آینده پیروزی چشمگیری خواهند داشت.

وی در ادامه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌ منطقه‌یی اشاره کرد و گفت: نحوه تعامل در دنیا و منطقه باید به تناسبی که در منطقه‌ نمود و ظهور پیدا می‌کنیم باشد. در حال حاضر جمهوری اسلامی به اذغان دشمنان یکی از قدرتمندترین کشورهای منطقه است و این توان آشکار است؛ چرا که می‌تواند از خود دفاع کند و ‌حرفش را بزند. این کشور که روز به روز رونمایی می‌شود، پرده کنار می‌رود و مانند کوه بلند خود را آشکار می‌کند، حساسیت نسبت به حرف‌هایش زیاد می‌شود و وقتی ما یک جیغ بنفش می‌کشیم، ممکن است عده‌ای بگذارند و در روند و این امر به این معناست که آقایی و تاثیرگذاری نیازمند تعاملات خاص خودش است.

وی با بیان این‌که خداوند به ما عزت داده و ما باید در نگهداری این عزت بکوشیم، گفت: در دهه‌ چهارم انقلاب اسلامی باید به مسائل جهانی از موضع اثباتی توجه کنیم و متناسب با این جایگاه سیاست و رفتار خود را سامان دهیم؛ در واقع رفتار ما به آقایی بیاید.

این استاد دانشگاه با بیان این که جمهوری اسلامی در مسائل خاورمیانه موثرترین کشور منطقه است و برای کشوری که چنین تاثیرگذاری‌ای دارد، ضروری است برای حل مسائل منطقه‌یی حرف‌هایی معقول و حساب‌شده بزند و دارای برنامه‌ای عملی باشد، گفت: بر ماست که مثلا طرحی در مورد حل مسائل خاورمیانه داشته باشیم و اگر طرحی نداشته باشیم، اشکال دارد. این کافی نیست که فقط یک عنصر نقاد در منطقه باشیم و مثلا بگوییم طرح‌های دیگران ناعادلانه و مناسب نیست. ما باید خود برنامه‌ای معقول برای حل مسائل داشته باشیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه به موضع‌گیری اخیر اوباما در ارتباط با مسائل غزه اشاره کرد و گفت: موضع‌گیری اخیر او نشان داد که او نتوانسته برای ایجاد یک فضای جدید زمینه فراهم کند و در واقع در شرایط قبلی گرفتار شده است، می‌بینیم می‌آید و می‌گوید حفظ امنیت اسراییل یک ضرورت است و ما باید به این مساله توجه داشته باشیم و در مورد فلسطین نیز فقط می‌گوید فلسطینی‌ها حق دارند به آینده خوشبین باشند، این منطق مشکلات قبل را دارا و بیانگر این است که او نتوانسته زمینه برای فضای جدید فراهم کند.

لاریجانی اظهار کرد:‌ در دهه چهارم انقلاب اسلامی دیپلماسی و فعالیت ما در عرصه‌ جهانی باید با یک تعامل اثباتی روبه‌رو باشد و این تعامل اثباتی این گونه نیست که ما مثلا در مورد مسائل پنج شش اصل را بیان کنیم. باید طرح‌ها و اصل‌هایی را بیان کنیم که اجراشدنی باشند و اگر این گونه نباشیم، به کشوری تبدیل می‌شویم که فقط خوب می‌تواند نقد کند و این در شان کشور ما نیست.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به پرسشی در ارتباط با کارآمدی و همچنین نوع مملکت‌داری در ایران گفت: ما بعد از انقلاب به نوعی مملکت‌داری عادت کردیم که مملکت‌داری کارپردازانه است، مسائل و مشکلات پیش می‌آید و ما در صدد حل مشکلات و مسائل برمی‌آییم و در واقع به برنامه‌ریزی در کشور ما توجه نشده است، این که گفته‌ می‌شود برنامه در کشور ما یک جوک است، یک حادثه اتفاقی نیست، چون در واقع دیده می‌شود اعتقاد چندانی به برنامه وجود ندارد، مثلا وقتی یک برنامه نوشته می‌شود سال اول که بودجه می‌آید آنقدر انحراف وجود دارد که برنامه از مسیر منحرف می‌شود.

وی با بیان این که به نظر می‌رسد ما برنامه‌گریز هستیم، افزود: مناسب است فرهنگ مملکت‌داری متناسب با برنامه در کشور ایجاد شود .

لاریجانی در ادامه در پاسخ به این پرسش که در کارآمدی و حکومت‌داری نمره‌ی چند داریم و شما چه نمره‌ای می‌دهید؟ گفت: نمره‌ای که من می‌دهم نمره‌ی بالایی نیست؛ البته این مقایسه عملکرد در مقایسه‌ با عملکرد کشورهای اطراف صورت نمی‌گیرد؛ چرا که ما از آن‌ها خیلی جلوتریم، این مقایسه بر اساس مقایسه در یک افق بلند صورت می‌گیرد.

وی در پایان با بیان این که یک مدیر لایق و توانمند از صد چاه نفت نیز مهم‌تر و باارزش‌تر است، گفت: ضروری است به نیروی انسانی توجه بیشتری بکنیم؛ چپ و راست قدر نیروی انسانی را نمی‌دانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد