وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

متکی: آغازکننده بحران، پایان‌دهنده آن نخواهدبود

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه خاورمیانه دور جدیدی از حیاتش را می‌گذراند، ‌گفت: امروز برخلاف گذشته هویت درگیری‌ها در این منطقه متفاوت است و آغاز کنندگان بحران پایان‌دهندگان آن نیستند.

به گزارش اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در اجلاس اکوسوک، در نیویورک به سر می‌برد در نشستی صمیمی با جمعی ازمدیران مسئول، سردبیران رسانه‌های آمریکایی و تعدادی از خبرنگاران ارشد به سوالات آنها پاسخ داد.
‌متکی با اشاره به اهمیت منطقه خاورمیانه گفت این منطقه دور جدیدی از حیاتش را می‌گذراند و تحولات آن جدی است.
وی افزود: برخلاف گذشته امروز هویت درگیری‌ها در این منطقه متفاوت است و آغاز کنندگان بحران پایان‌دهندگان آن نیستند.
وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوالی پیرامون مقاله نشریه نیویورک در خصوص کمک آمریکا به مخالفین جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی کشورمان گفت: آمریکا طی 30 سال گذشته همه راه‌ها از جمله تلاش‌ برای جاسوسی، حمایت از اغتشاش و ناآرامی‌های داخلی،حمایت گسترده از صدام در جنگ، حمایت از گروه‌های تروریستی، تحریم وتحریک کشورها علیه ایران را تجربه کرده است اما همه با شکست مواجه شده است.
وی افزود: وقت آن فرا رسیده عقلای آمریکا این کارنامه 30 ساله را ارزیابی کنند.
متکی در خصوص انتخابات امریکا تصریح کرد: ما به دلیل عملکرد 30ساله گذشته، به افراد و احزاب در آمریکا نگاه نمی‌کنیم و وارد مسایل انتخاباتی آنها نمی‌شویم.
وی افزود: با توجه به این سابقه سی‌ساله تکیه جمهوری اسلامی بر سیاست‌های اعمالی سیاستمداران آمریکایی است و نه سیاست‌های اعلامی آنها.

وی در خصوص موضوع هسته‌ای اظهار داشت با ارایه بسته جمهوری اسلامی ایران و سپس بسته پیشنهادی 1+5 روند جدیدی در این موضوع آغاز شد و ما می‌توانیم نقاط مشترک تفاهم دو بسته را در قالب مدالیته‌ای جدید بررسی و گفتگوها را از این نقاط مشترک آغاز کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد