وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

جزئیات نشست دولت و مجلس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه دولت در جلسه مشترک با مجلس طرح تحول اقتصادی را با یک بیان اجمالی مطرح کرد گفت : آثار و نتایج جانبی اجرای این طرحها باید مد نظر قرار گیرد و برای چگونگی برخورد با آن آثار و عواقب آن پیش بینی و چاره اندیشی شود.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با مهر، درخصوص نشست مشترک دولت و مجلس که شب گذشته و در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارداشت : توضیحات شخص رئیس جمهور و دکتر حسینی دبیر طرح تحول حکایت از این می کند که دولت در زمینه مسائل اقتصادی خصوصا در مورد هدفمند کردن یارانه ها، سیستم بانکی، نظام مالیاتی ، بیمه و سایر مسائلی که به نحوی جزء مسائل کلان اقتصادی کشور تلقی می شود قصد تغییر و تحول جدی دارد.

وی افزود : از جمله این موارد بحث یارانه انرژی و آرد و نان بود به این صورت که یارانه این کالاها به صورت هدفمند و به اقشاری که باید از آنان حمایت شود تعلق گیرد.

مصباحی مقدم تصریح کرد : دولت در جلسه شب گذشته با مجلس این طرح را با یک بیان اجمالی مطرح کرد و اصل موضوع مورد توافق مجلس و نمایندگان آن واقع شد.

نماینده تهران یادآور شد : اما آنچه در این میان مهم است و پیرامون آن سئوالاتی مطرح شد این است که آیا دولت برای این تغییر و تحول اقتصادی، اتاق فکری هم ایجاد کرده و آیا از صاحبنظران بیرون از مجموعه دولت هم بهره گرفته است یا خیر.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد : چنین طرحهایی باید از نظر کارشناسی بررسی شود و با پختگی کامل ارائه گردد و برای اجرای آن نیز برنامه ریزی دقیقی انجام شود.

مصباحی مقدم گفت : آثار و نتایج جانبی اجرای این طرحها باید مد نظر قرار گیرد و برای چگونگی برخورد با آثار وعواقب آن باید پیش بینی لازم صورت گیرد .

وی آثار تورمی ناشی از هدفمند کردن یارانه را از جمله این پیامدها خواند و افزود : باید بررسی کرد که آیا این اثر تورمی ناشی از هدفمند کردن یارانه ها مورد مطالعه دولت قرار گرفته است ؟ اگر پاسخ مثبت است دولت بیان کند چگونه می خواهد با آثار تورمی آن برخورد کند؟

نماینده تهران تصریح کرد : در مجموع صحبت از این بود که دولت علاقمند است با سرعت مشکلات اقتصادی را برطرف کند اما سرعت در اجرا و عمل غیر از سرعت در مطالعه و بررسی نتایج و عواقب طرح است.

وی با اشاره به مدت زمان لازم برای تهیه این چنین طرحهایی گفت : سرعت در مقام اجرا پذیرفته است نه در مقام طراحی یک طرح و بررسی و مطالعه ابعاد اجرایی آن طرح.

مصباحی مقدم خاطرنشان کرد : در این جلسه تاکید بر این بود که قبل از هر گونه اجرا مجلس باید در جریان تفصیلی طرح قرار گیرد، نظرات کارشناسی گرفته شود و در اجرای این طرح نظرات اعمال شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد : نباید با شتاب برای اجرای این طرح تحول اقتصادی وارد عمل شد زیرا ممکن است موجی از نا آرامی را به وجود آورد و ما زمانی متوجه آن شویم که دیگر کار از کار گذشته و امکان برگشت وجود ندارد.

نماینده تهران گفت : در مجموع از این تصمیم دولت استقبال شد و نمایندگان تاکید داشتند که دولت دولتی شجاع است که می خواهد کارهای بزرگ انجام دهد اما نباید این شتاب در طراحی تصمیم باشد بلکه در مقام اجرا و عمل باید سرعت درنظر گرفته شود و در طراحی و تصمیم باید کاملا پخته و کارشناسانه عمل کرد.

مصباحی مقدم در ادامه این گفتگو به بحث برابری پرداخت خسارت دیه زن و مرد و مسلمان و غیر مسلمان تحت عنوان بیمه اجباری شخص ثالث اشاره و یادآورشد : این موضوع از ابتکارات کمیسیون اقتصادی مجلس هفتم است که متاسفانه برخی نهادها این اقدام مثبت مجلس هفتم را به نام خود مصادره کرده اند.

وی گفت : این اقدام مجلس کاری بسیار ممتاز و عالی بود که به رفع بسیاری از مشکلات و دغدغه های مردم کمک می کند.

مصباحی مقدم یادآور شد : این اقدام خلاف شرع نیست زیرا ما مسئله دیه را مطرح نکردیم بلکه موضوع پرداخت خسارت ناشی از حوادث رانندگی است که بر اساس قرارداد بین مسئول خسارت و بیمه گر انجام می گیرد و با این برابری درپرداخت دیه دیگر دغدغه تفاوت تامین خسارت برای زن ومرد یا مسلمان و غیر مسلمان وجود ندارد .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد