وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کاندیداتوری احمدی‌نژاد، خاتمی را مصمم می‌کند

در حالی که حدود شش ماه تا آغاز جدی رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری دهم باقی مانده است، گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره کاندیدای اصلاح‌طلبان در این انتخابات مطرح شده است.

یک منبع آگاه در ائتلاف اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک»، با تأکید بر این‌که تاکنون تصمیم‌گیری قطعی درباره حضور یا عدم حضور سید محمد خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری صورت نگرفته است، این تصمیم را به شرایط انتخاباتی و آرایش رقبا موکول کرد.

وی افزود: تمایل شخصی آقای خاتمی به عدم حضور در انتخابات است و ایشان ترجیح می‌دهد که شخص دیگری از سوی اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان معقول و معتدل کاندیدا شود، اما اگر شرایط به گونه‌ای شکل گیرد که مصالح کشور و مردم ضرورت حضور آقای خاتمی را اقتضا کند، قطعا ایشان به عهدی که با مردم بسته‌اند، وفادار خواهند ماند.

این منبع افزود: ترجیح جناح دولتی این است که با انجام برخی تخریب‌ها و هتک حرمت آقای خاتمی و حتی برخی کاندیداهای بالقوه اصولگرا که مطولب آنها نیستند، وی را از حضور در انتخابات منصرف کرده و جایگاه ایشان را در جامعه تنزل دهند، که البته این اقدامات مانند تخریب‌های دوم خرداد به نفع اصلاح‌طلبان تمام خواهد شد و بر تصمیم آقای خاتمی برای ورود به عرصه انتخابات تأثیر ندارد.

وی تأکید کرد: اگر شرایط انتخاباتی به سمتی پیش رود که چهره کاندیدای جناح رقیب آقای احمدی‌نژاد باشد و آقای خاتمی احساس کند وضعیت داخلی و خارجی کشور پس از انتخابات اصلاح نخواهد شد، ایشان ناگریز به ورود به عرصه انتخابات خواهد بود.

وی درباره گمانه‌زنی‌های مطرح‌شده در مورد کاندیداتوری افرادی چون حجت‌الاسلام کروبی، دکتر عارف، دکتر نجفی و مهندس محمد هاشمی گفت: این گمانه‌زنی‌های زودهنگام، عمدتا از سوی رسانه‌های جناح رقیب برای منحرف کردن اذهان عمومی از کاندیداتوری آقای خاتمی دامن زده می‌شود، و این قطعی است که در صورت حضور آقای خاتمی، کاندیدای مورد اجماع اصلاح‌طلبان، ایشان خواهد بود؛ اما اگر شرایطی به وجود بیاید که حضور آقای خاتمی ضرورت نداشته باشد، طبیعتا گروه‌های اصلاح‌طلب نظرات متفاوتی درباره کاندیداهای ریاست‌جمهوری دارند که باید در این باره بحث شود.

وی در پایان گفت: مصالح مد نظر آقای خاتمی حتی فراتر از مسائل اصلاح‌طلبان است و در صورتی که ایشان احساس کند حتی با حضور چهره‌های معتدل جناح رقیب اصلاح‌طلبان هم یک انتخابات رقابتی شکل می‌گیرد و منافع ملی تأمین می‌شود، راه را برای حضور دیگران هموار خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد