وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

باهنر: مجلس و دولت ازقصور یکدیگر صرف‌نظر نکنند

محمدرضا باهنر گفت: قوانین جامع و کارشناسی شده را در همکاری و همدلی خوب بین دولت و مجلس می‌توان تولید و تصویب کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره حفظ استقلال مجلس توام با تعامل با دیگر قوا تصریح کرد: مجلس یکی از نهادهای مهم تصمیم‌گیری کشور و به قول مقام معظم رهبری نرم‌افزار اداره نظام است و با توجه به اختیارات وسیعی که دارد، مردم این نمایندگان را وکیل خود برای اخذ این نوع تصمیمات قرار داده‌اند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با تاکید بر این‌که مجلس باید استقلال خود را حفظ کند، عنوان کرد: مجلس در رابطه با سایر قوا هم باید هادی باشد، هم حامی و هم ناظر؛ و اگر کسی توقع داشته باشد که مجلس تحت امر قوه دیگری یا تحت امر نهادی غیر از قوا بیرون مجلس قرار گیرد، مجلس به آن وظیفه‌ اساسی وکالت خود عمل نکرده است.

به گفته این نماینده اصولگرای مجلس هشتم، مجلس در ضمن حمایت، هدایت و نظارت بر رفتار قوه مجریه باید استقلال خود را حفظ ‌کند و همه تلاشش برای کسب رضای خدا و ارتقا و پیشرفت کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

باهنر درباره تصویب قوانین جامع، کامل و کارشناسی شده، و این‌که آیا موانعی بر سر راه این امر وجود دارد یا نه؟ خاطرنشان کرد: تصویب قوانین جامعی که هزینه‌هایش کم و منافعش برای مردم زیاد باشد، نیازمند کار کارشناسی سنگین است که فکر می‌کنم قوانین جامع و کارشناسی شده را در همکاری و همدلی خوب بین دولت و مجلس می‌توان تولید و تصویب کرد.

نایب رییس مجلس هشتم ادامه داد: اگردولت لایحه‌ای غیر کارشناسی شده و بدون مشورت به مجلس بفرستد، و توقع داشته باشد که مجلس آن را تابع نعل به نعل (عیناً) تصویب کند، توقع اضافی است، همچنین این‌که مجلس فکر کند می‌تواند مستقل از دولت طرح‌هایی را تهیه و بررسی کند، دور از واقعیت است.

باهنر در پایان این مساله که دولت و مجلس بتوانند توان کارشناسی خود را با هم همسو کنند و در یک فضای دوستانه به مسوولیت خود عمل کنند و از قصورها و انحرافات هم به دلیل رودربایستی صرف نظر نکنند، را مساله‌ای مهم خواند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد