وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نامه قالیباف به لاریجانی

شهردار تهران به رییس مجلس شورای اسلامی نامه نوشت.

به گزارش ایسنا، متن کامل نامه دکتر محمد باقر قالیباف ـ شهردار تهران ـ به دکتر علی لاریجانی ـ رییس مجلس شورای اسلامی ـ ، بدین شرح است:

«برادر گرامی جنای آقای دکتر لاریجانی

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم ؛

احتراما، آغاز فعالیت دوره هشتم مجلس شورای اسلامی و شروع به کار نمایندگان محترم ملت را در قوه مقننه عموما و انتخاب جنابعالی را به عنوان ریاست محترم آن قوه خصوصا" تبریک و حضور همگان را در کلان شهر تهران، خیر مقدم می‌گویم.

بر نمایندگان محترم پوشیده نیست که استمرار زندگی شهری و مدیریت صحیح شهرها با توجه به گستردگی و پیچیدگی روابط و مسوولیت های متنوع در حوزه‌های مختلف آن، مستلزم تعامل دقیق و عمیق ارکان حاکمیت (قوای مجریه، مقننه و قضاییه) بر مبنای همدلی، همفکری و همکاری جمعی است و ضرورت تنظیم روابط و تبیین مناسبات و تدارک مقتضیات این تعامل بر پایه قوانین، دلالت بر جایگاه ممتاز مجلس شورای اسلامی در این ارتباط دارد.

متاسفانه به رغم استقرار 70 درصد جمعیت کشور در شهرها، اداره امور شهری در زمان حاضر به استناد قانونی است که بیش از چهار دهه از زمان تصویب آن می‌گذرد (قانون شهرداری‌ها مصوب 1334) و طبعا نیازمند بازنگری است، تا پاسخگوی نیازمندی‌های فزاینده شهروندان شود. همچنین «مشکلات ساختاری و فرهنگی درباره جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداری‌ها در در نظام سیاسی ـ اداری کشور» ، «نبود تعریف صحیح و علمی از نظام برنامه‌ریزی توسعه شهری» ، «فقدان نظام مدیریت واحد شهری» و «وجود انبوهی از قوانین و مقررات ناسخ و منسوخ و خاص و عام»، باعث شده است تا در بسیاری از حوزه‌ها، حق و تکلیف مغفول بماند و معضلاتی چون ترافیک سرسام آور، آلودگی هوای مهلک و غیره خصوصا در کلان‌شهرها بر شهرنشینان تحمیل شود.

نمایندگان محترم دوره هفتم مجلس شورای اسلامی با امعان نظر به وضعیت نامطلوب مذکور، با همدلی در خور تحسین سرآغازی بر حرکت در مسیر اصلاح قوانین ناظر بر مدیریت شهری را رقم زدند که امید است، با تاییدات خداوند متعال در دوره جدید قانون گذاری، این حرکت مبارک با شتاب و سرعتی بیشتر اسباب ارتقای توانمندی‌ها، رفع خلاها، جبران کاستی‌ها، پیشگیری از تهدیدها و مقابله با آسیب‌ها را فراهم آورد. انشاءالله.

بدیهی است که شهرداری تهران از هرگونه تعامل و تعاطی نظر در این راستا صمیمانه استقبال می‌کند و حوزه امور مجلس این شهرداری آماده انجام همکاری های لازم خواهد بود.

در خاتمه از درگاه خداوند سبحان مزید توفیق همگان را در خدمتگزاری هرچه شایسته‌تر به ملت شریف ایران اسلامی و در جهت نیل به منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مسئلت می‌کنم.

محمد باقر قالیباف»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد