وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

منبع ادعای پنتاگون درباره فعالیت تروریستی ایران در افغانستان

دو گزارش که دیروز توسط کمیته اطلاعاتی سنای امریکا منتشر شد، دولت بوش و پنتاگون را در زمینه فریب افکار عمومی درباره ایران و عراق مورد سوال قرار داده و ادعاها در زمینه کمک ایران به تروریسم در افغانستان را زیر سوال برده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل تابناک به نقل از سی-بی-اس، این گزارش که توسط دو سناتور جمهوریخواه، چاک هاگل از ایالت نبراسکا و سناتور المپیا اسنوی تهیه شده، اعلام می‌دارد: دو مامور ایرانی سازمانهای جاسوسی امریکا در سال 2001 و 2002 اطلاعات نادرستی به نمایندگان پنتاگون در ملاقاتهای خود در شهر رم ایتالیا داده اند که یک نمونه آن این مطلب بوده است که ایرانیها تیمهایی را برای کشتن امریکائیها به افغانستان اعزام کرده اند.

همچنین این دو مامور ایرانی به نمایندگان پنتاگون در جلسه ماه نوامبر سال 2001 در رم گفته بودند که پس ازواقعه یازده سپتامبر ایران تونلهای پیچیده ای را برای انبار نمودن اسلحه و پوشش افراد خود ایجاد کرده است تا به نیروهای امریکایی حمله نمایند. آن دو همچنین گفته بودند که ارتباط نزدیکی با سازمان آزادیبخش فلسطین داشته و مخالفین دولت ایران را در ایران پشتیبانی و رهبری می نمایند.

این گزارشها توسط منوچهر قربانی فر، دلال مشهور اسلحه و چهره مشهور ایران-کنترا و یک مامور پیشین سازمان جاسوسی امریکا که خطاهای زیادی داشته است، ارائه شده بودند که به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده اند.

با این حال، این گزارش در همان زمان اختلاف شدیدی را بین دونالد رامسفیلد و دیک چنی ایجاد نمود که نهایتا به برکناری آقای رامسفیلد از پست وزارت دفاع امریکا منجر گردید.

دو سناتور مذکور گفته اند برای مردم امریکا بسیار جای سئوال دارد که پنتاگون دچار این اشتباهات شود. گزارش در مورد ایران به جلسات سه روزه ای که در ماه دسامبر سال 2001 در شهر رم ایتالیا بین مقامات انجام شده است ارتباط پیدا می کند.

این ملاقاتها توسط استیفن هادلی مشاور امنیت ملی امریکا تدارک دیده شده بود و دو نماینده پنتاگون که یکی از آنها برای داگلاس فیث، معاون وزارت دفاع برای خط مش سیاسی با دو تن ازایرانیها برگزار شده بود که به ادعای امریکائی‌ها یک نفر آنها اکنون عضو سرویس امنیتی ایران است و دیگری عضو پیشین سرویس امنیتی ایران بوده و منوچهر قربانی فر، دلال اسلحه که از نظر سی-ای-ای عنصر غیرقابل اعتماد تشخیص داده شده هم در جلسه حضور داشته است. مایکل لدین، مقام رسمی پیشین پنتاگون نیز در هماهنگی این ملاقاتها دخالت داشته اند.

در یکی از این ملاقاتها قربانی فر برای تغییر دولت ایران پافشاری نموده است و گفته که اگر امریکا پنج میلیون دلار به او بدهد، او می‌تواند دولت ایران را سرنگون نماید!
این گزارش می افزاید: استفان هادلی، مشاور امنیت ملی امریکا در زمینه در جریان قراردادن جرج تنت، رئیس سیا و همچین ریجارد آرمیتاژ، معاون وزیر امور خارجه امریکا دچار خطاهای زیادی شده است. اما هادلی و پنتاگون مجاز بوده اند که این ملاقاتها را برپا نمایند.

یکی از دو مامور پنتاگون که در جلسات حضور داشته، لاری فرانکلین بوده که اکنون بخاطر جاسوسی برای اسراییل از پنتگون و رشوه و اختلاس در زندان است و هم اکنون ادعا می نماید که این حرکت آنها باعث گردید جان تعداد زیادی از نیروهای امریکایی حفظ شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد