وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مجلس پیام رهبری را پیش چشم خود قراردهد

دبیر شورای نگهبان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مجلس هشتم ، به نمایندگان مردم توصیه کرد منشور و پیام رهبری را جلوی چشم خود داشته باشند تا خدا و مردم از عملکرد آنان راضی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد جنتی در نماز جمعه این هفته تهران با تسلیت به مناسبت ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) را انسانی استثنایی در تاریخ خواند و دلیل مستثنی شدن ایشان را ، گذراندن دوران خودسازی برشمرد.

وی با اشاره به روی آوردن مردم به امام خمینی(ره) در 15 خرداد 42 گفت : دستگیری امام در آن واقعه و فشار دشمن ، عشق و علاقه مردم را به امام بیشتر کرد.

آیت الله جنتی با بیان اینکه امام (ره ) بعد از خروج از ایران تا سال 57 برخلاف انتظارات ، انقلاب را از راه دور رهبری کردند گفت: امام خمینی برای نخستین بار بعد از پیامبر اسلام حکومت صد درصد اسلامی و مردمی تشکیل داد.

وی افزود: امام توطئه های داخلی و خارجی را پشت سر هم سرکوب کرد و در برابر مخالفان ولایت فقیه ایستاد ، امروز ولایت فقیه این انقلاب را به این نقطه رسانده است و در آینده هم ولایت فقیه باید دشمنان را پس بزند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام (ره) هر فتنه ای را که مشتعل می شد به سرعت خاموش می کرد و قدم به قدم انقلاب را به پیش می برد.

وی با اشاره به رهبری جنگ توسط امام خمینی(ره) گفت: ما دیدم که در بعد نظامی امام بهترین فرماندهی های نظامی را انجام داد ، امام با یک پیام "خرمشهر باید آزاد شود" خرمشهر را آزاد کرد و بعد فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

دبیر شورای نگهبان خاطرنشان کرد: اگر 100 فرمانده جنگ نقشه می کشیدند نمی توانستند خرمشهر را آزاد کنند اما امام با یک پیام این کار را کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امام نگران رهبری کشور بعد از خودش بود، گفت: امام در شرایطی که نیاز به یک جراحی در زمینه جانشینی ایشان بود این کار را به سرعت انجام داد و شبانه عکس های نصب شده پایین آمد، اگر این تصمیم امام نبود مسئله همان می شد که ضد انقلاب می خواست.

وی با بیان اینکه امام (ره) نمی خواست صراحتا جانشین خود را معرفی کند، افزود: ایشان درجلسات خصوصی آیت الله خامنه ای را معرفی کرد و تعبیراتی چون اینکه "ایشان چون خورشید می درخشد" بکار برد و در نهایت هم خواست ایشان محقق شد.

آیت الله جنتی ادامه داد: امروز می بینیم با انتخاب مجلس خبرگان رهبری و بیعت مردم حضرت آیت الله خامنه ای پا جای پای امام می گذارد، هر جا وارد می شود قاطعیت امام و رهنمودهای ایشان را دارد.وی همچنین به ایستادگی رهبر معظم انقلاب در به ثمر نشستن توانمندی های هسته ای کشور اشاره کرد و گفت: در این مسیر مردم حق خود را علیرغم همه سختی ها خواهند گرفت اما باید مقاومت و ایستادگی کنند.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود در نماز جمعه امروز تهران ، موافقتنامه عراق و آمریکا را غیر قابل اجرا خواند و از مواضع آیت الله سیستانی در رابطه با آن تقدیر کرد و گفت: رساله نوشتن و فتوی دادن کار سختی است اما در عین حال کار اساسی و اصولی و نجات بخش نیست، کار نجات بخش آن است که هر جا اسلام به خطر می افتد ، عالم به میدان بیاید.

وی با بیان اینکه مردم عراق هم به این موافقتنامه راضی نمی شوند گفت : تعجب می کنم چطور عده ای فکر می کنند می توانند آن را امضا کنند.

آیت الله جنتی تاکید کرد: معنای این موافقتنامه این است که حکومت مردمی عراق را از مردم جدا کنند و حکومت عراق حکومت آمریکایی شود و تسلیم آمریکا باشد.وی ادامه داد: اگر حکومت مردمی عراق بخواهد اسلامی و دینی و مردمی بماند باید بایستد و از آمریکا نترسد.

امام جمعه تهران گفت: امیدواریم همه سر عقل بیایند و بفهمند که این کارها کار عاقلانه نیست آمریکا هم باید عراق را ترک کند و به خانه بازگردد.

آیت الله جنتی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نیز در آستانه وفات حضرت زهرا(س) به بیان ویژگی های بارز شخصیت آن بزرگوار و ذکر مصائب ایشان پرداخت و بر ضرورت الگوگیری از آن حضرت و همسرش حضرت علی (ع) در صبر تاکید کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در حق اولاد هیچ پیامبری مانند حضرت فاطمه (س) ظلم نشده است گفت : ظلم به ایشان نه از طرف کفار و مشرکان بلکه از سوی کسانی بود که لا اله الا الله هم می ‌گفتند. وی ادامه داد : تاریخ باید درباره این سئوالات پاسخگو باشد که چرا حضرت فاطمه (س) در جوانی از دنیا رفت و فرزندشان محسن سقط شد.

آیت الله جنتی با اشاره به لقب سیده النساء العالمین برای حضرت فاطمه ( س) به برتری ایسان نسبت به حضرت مریم (س) ، به عنوان دارنده این لقب پیش از ایشان اشاره کرد و به ذکر مصائب جسمانی و معنوی دختر پیامبر اسلام پرداخت .

به گزارش مهر ، پیش از نماز جمعه امروز تهران ، نمازگزاران در مراسم نوحه خوانی به عزاداری و سوگواری به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پرداختند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد