وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تب داغ نمایندگان برای ریاست کمیسیون های مجلس هشتم

نمایندگان مجلس هشتم رقابت شدیدی را برای تصدی ریاست کمیسیون های تخصصی آغاز کرده اند.

به گزارش خبرنگار عصرایران (asriran.com)، در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علاءالدین بروجردی و کاظم جلالی قصد نامزدی ریاست را دارند و در کمیسیون اقتصادی نیز غلامرضا مصباحی مقدم برای ریاست اعلام آمادگی کرده است هر چند رقیبی همچون الیاس نادران را نیز در پیش رو دارد.
کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با توجه به تعلیق اعتبارنامه عبدالهی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هفتم، احمد توکلی اصلی ترین نامزد برای تصدی ریاست محسوب می شود.

در کمیسیون کشاورزی نیز با توجه به عضویت جاسم ساعدی در هیات رییسه مجلس از قاسم محمدی به عنوان یک گزینه برای ریاست نام برده شده است.

در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اوج رقابت بین 2 وزیر سابق، یک رییس کمیسیون سابق و یک چهره پزشکی مطرح برقرار است و پزشکیان، مرندی، امیدوار رضایی و صدر رقابت تنگاتنگی را برای تصدی ریاست کمیسیون بهداشت آغاز کرده اند هر چند پزشکیان در گفت و گو با عصرایران نامزدی خود را برای ریاست رد و اعلام کرد از مرندی برای ریاست کمیسیون بهداشت حمایت خواهد کرد اما امیدوار رضایی رییس کمیسیون بهداشت مجلس هفتم به ریاست مجدد بر این کمیسیون در مجلس هشتم امیدوار است و صدر نیز تصمیم گیری را به روزهای آینده موکول کرده است.

کمیسیون فرهنگی مجلس هم وضعیت مشابه کمیسیون بهداشت را دارد چرا که از یک سو احتمال نامزدی غلامعلی حداد عادل برای ریاست کمیسیون فرهنگی وجود دارد اما روح الله حسینیان، مصطفی کواکبیان و آرین منش هم اعلام کرده اند در صورت نامزد نشدن حداد عادل برای ریاست پیش قدم خواهند شد.

خبرنگار عصرایران مطلع شد حداد عادل قول حضور در کمیسیون فرهنگی را داده اما به عنوان عضو بنابراین تصمیم گیری برای ریاست او به روزهای آتی موکول شده است.

کمیسیون عمران علی اکبر آقایی رییس این کمیسیون در مجلس هفتم بخت اصلی برای کمیسیون عمران مجلس هشتم است و در کمیسیون صنایع و معادن نیز رقابت بین حسین سید هاشمی رییس این کمیسیون در مجلس هفتم و حمیدرضا کاتوزیان جدیست.

کمیسیون آموزش و تحقیقات هم به احتمال قریب به یقین بار دیگر علی عباسپور تهرانی را به عنوان رییس خواهد داشت و در کمیسیون حقوقی و قضایی چند نماینده مجلس از جمله یوسفیان ملا از قصد نامزدی خود برای ریاست خبر داده اند.

در کمیسیون اجتماعی که از جمله پرجمعیت ترین کمیسیون ها نیز خواهد بود در غیاب چهره های شاخص رقابت بین 4 نماینده مجلس هفتم برقرار است و موسی الرضا ثروتی اعلام آمادگی کرده خود را نامزد ریاست این کمیسیون کند.

در کمیسیون اصل نود نیز احتمال انتخاب مجدد محمدرضا فاکر به عنوان رییس کمیسیون دور از ذهن نیست اما از فدایی نیز به عنوان یکی از گزینه ها نام برده شده است.

انتخاب رییس کمیسیون انرژی نیز با توجه به رغبت زیاد نمایندگان به عضویت در این کمیسیون همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد اما نادران و زارعی به عنوان دو گزینه احتمالی ریاست مطرح شده هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد