وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

راه کارهای احمدی نژاد در اجلاس رم

رئیس جمهور اسلامی ایران ، با بیان اینکه ‌مشکلات امروز جهان حاصل اندیشه و مدیریت ناسالم و سازوکارهای حاکم است ، گفت : اصلاح آن مستلزم تغییر در اندیشه و مدیریت و نظامات حاکم بر جهان است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی نژاد در اجلاس اضطراری سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد " فائو " در مقر این سازمان در رم ایتالیا افزود : در چنین شرایطی ترویج اندیشه دینی و انسانی و ارزش های اخلاقی با حاکمیت مدیران صالح و عدالت گستر بیش از پیش ضرورت می یابد.

رئیس جمهوری ایران با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل گفت : امام خمینی (ره) راه آزاد ، عزتمند ، پاک و زیبا زیستن و مسیر برون رفت بشریت امروز از بن بست اندیشه مادی و استیلای خودخواهی ، تبعیض و کینه ورزی را به سوی بیکران نور ، مهرورزی ، آزادگی و برادری گشود.

احمدی نژاد گفت : در حالی که بیش از 25 درصد مردم فقیر جهان ، بیش از 75 درصد درآمد خود را صرف مواد غذایی می کنند ، بی تعادلی در تولید ومصرف مواد غذایی ، تشدید می شود .

وی تاکید کرد : حدود نیمی از محصولات کشاورزی در ده کشور جهان تولید می شود و سرانه مصرف در کشورهای برخوردار بیش از دو برابر و در کشورهای فقیر بسیار کمتر از نصف میانگین جهانی است که خود زمینه ساز بحران ها به شمار می رود.

احمدی نژاد گفت : تسری نابسامانی های امروز بازار به مواد غذایی به عنوان حیاتی ترین نیاز برای تداوم بقای انسان ، هشدار دهنده است زیرا در یک دوره کوتاه قیمت برخی محصولات کشاورزی به بیش از دو برابر افزایش و به همین میزان هم قدرت خرید فقرا کاهش یافته است .

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود : بدون تردید ادامه این وضع به گسترش فقر و مرگ و میر ناشی از آن و همچنین تحولات سریع اجتماعی و سیاسی در بسیاری از نقاط و برهم خوردن موازنه های موجود جهانی منجر خواهد شد و چشم اندازی نیز برای برون رفت از آن وجود ندارد.

وی گفت : بررسی و شناخت دقیق علل بروز این پدیده منطقی ترین راه برای دستیابی به راه حل های مناسب است.

احمدی نژاد اضافه کرد : عده ای علت را در مسابقه بی فرجام برای افزایش رشد اقتصادی در بسیاری از کشورها ، افزایش قیمت مواد اولیه صنعتی ، افزایش قیمت انرژی ، استفاده از محصولات کشاورزی برای تولید سوخت ، کاهش ارزش دلار و تورم جهانی جستجو می کنند و عده ای دیگر تغییرات زیست محیطی و خشکسالی ، افزایش مصرف ، نامناسب بودن شیوه های کشاورزی و پائین بودن بازدهی تولید و ضعف کشاورزان را عامل اصلی می دانند.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد : با فرض درست بودن این تلقی ها پرسش این است که ریشه همین عوامل در جهان چیست ؟ آیا چنین شرایطی نتیجه مدل توسعه جاری در جهان و سازوکار بازار است یا اینکه عواملی خارج از آن با دخالت ها یا اعمال سیاست هایی باعث این وضعیت نگران کننده شده اند ؟

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه هر دوعامل موثر و مکمل یکدیگرند ، گفت : اصولا نظام توسعه و سازوکار بازار بدون کنترل قوی و تعیین کننده مسلط که روابط را به صورت عادلانه در جهان تنظیم کند ، اعتبار و دوام ندارد.

وی افزود : امروز از وجود چنین کنترل کننده ای بی بهره هستیم و مهمتر از آن دخالت های سازمان یافته ، هدفمند و البته مخرب برخی قدرت های سیاسی و اقتصادی در موازنه های اقتصادی و بازار تاثیر گذار است.

رئیس جمهوری در ادامه سخنان خود کاهش ارزش برابری دلار و افزایش قیمت انرژی را که از عوامل نابسامانی های اخیر معرفی می شوند ، دو روی یک سکه دانست و گفت : بخشی از کاهش ارزش دلار انعکاسی و بخش دیگر ارادی است .

احمدی نژاد تصریح کرد : امروز برنامه ریزان برخی قدرت های بزرگ به ناچار برای کاهش تبعات عملکرد دیروز خود و از سوی دیگر برای تحمیل اراده خود بر بازار اقدام به کاهش ارزش دلار می کنند .

وی افزود : سالهای طولانی تورم و مشکلات اقتصادی برخی از قدرت ها از طریق تزریق دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهانی به سایر ملت ها تحمیل شده است و امروز که ظرفیت جذب اقتصاد جهانی کاهش یافته است و دیگران نیز وارد این میدان شده اند ، این آسیب ها به کانون اصلی تولید آن بازگشت کرده است.

احمدی نژاد گفت : برای تامین هزینه جنگ ها و اشغالگری ها ، جبران مصارف سنگین و اسراف گونه و همچنین برای پرکردن جیب سرمایه داری جهانی از جیب ملت ها به طور گسترده ای دلار بدون پشتوانه تزریق شده است به نحوی که امروز انعکاس آن در کاهش روز افزون ارزش دلار به خوبی قابل مشاهده است ،پدیده ای که همه روابط اقتصادی جهان را در معرض تلاشی قرارداده است.

رییس جمهور : دخالت های غیر مسئولانه در موضوع انرژی کاملا مشهود است

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود در اجلاس اضطراری سازمان خواربار و کشاوزی ملل متحد فائو در رم دخالت های غیر مسئولانه در موضوع انرژی را نیز کامل مشهود دانست و گفت : در حالی که رشد مصرف کمتر از رشد تولید است و بازار انباشته از نفت است ؛ قیمت ها روند تصاعدی خود را طی می کند و این وضع کاملا مصنوعی و تحمیلی است بسیار روشن است که دست های پیدا و پنهان و با اهداف سیاسی و اقتصادی قیمت را به صورت کاذب کنترل می کند .

آقای احمدی نژاد با طرح این سوال که براستی چرا برخی از قدرتمندان وسرمایه سالاران بین المللی چنین می کنند؛ گفت : آیا هدف آنان توجیه پذیر کردن سرمایه گذاری روی منابع جدید انرژی در عمق دریاها در قطب شمال و یا سایر مناطق است یا مسایل دیگری در کار است .

رییس جمهور افزود : از یک سو به صورت مصنوعی قیمت نفت و انرژی و مالیات بر مصرف آن را بالا نگه میدارند و از سوی دیگر استحصال سوخت از مواد پایه کشاورزی را ترویج می کنند و همین را بهانه افزایش قیمت مواد غذایی قرار می دهند و بدتر از آن در برابر توسعه تولید و استفاده از انرژی پاک و ارزان هسته ای صف آرایی می کنند .

وی خاطر نشان کرد: به نام تجارت آزاد از یک سو مقرراتی مانند کاهش تعرفه واردات کشاورزی را به ملت ها تحمیل می کنند و از سوی دیگر با اعطای یارانه به بخش کشاورزی خود بسیاری از کشاورزان ضعیف در دیگر کشورها را از پای در می آورند .

احمدی نژاد پرسید چرا عده ای غذای مردم را وسیله سوداگری و تحصیل منابع نامشروع مالی قرار می دهند و با تحمیل مناسبات ناعادلانه صدها میلیون انسان را در فقر نگه می دارند ؟

رییس جمهور اضافه کرد : چرا عده ای برای کسب ثروت و سلطه بر جهان همه مرزهای انسانی و ارزش های اخلاقی را در می نوردند و به راستی چرا عده ای چنین رفتاری دارند ؟

احمدی نژاد با بیان اینکه راه چاره این مشکلات چیست ؟ گفت : آیا با سازوکارهای موجود میتوان زیاده خواهی بی پایان و اشتهای سیری ناپذیر آنان را کنترل کرد ؟

رییس جمهور تاکید کرد : سازوکار سازمان ملل در حالی که برخی از این قدرت هابرای شورای امنیت که بالاترین نهاد تصمیم گیری است تکلیف تعیین و از آن استفاده ابزاری می کنند ؛ چگونه می تواند شرایط را بسامان کند .

آقای احمدی نژاد گفت : اصولا در حالی که هر کشوری سیاست های خاص و مبتنی بر منافع خود را دنبال می کند وهمزمان اراده های مختلف و انگیزه های گوناگون و بعضا شیطانی و با امکانات وسیع دست اندرکار اعمال سیاست های ناعادلانه در مناسبات جهانی هستند ؛ سازوکارهای موجود چگونه قادر به حل مسایل هستند .

رییس جمهور افزود : اگر قادر به اصلاح بودند آیا وضع جهان به اینجا می رسید که آمارهای رسمی از بیش از یک میلیارد فقیر در جهان خبر دهد در حالی که فقط سرانه جهانی تولید سالانه غلات بیش از 400 کیلوگرم به ازای هر نفر است .

آقای احمدی نژاد خاطرنشان کرد: کاملا روشن است که وضع موجود حاصل اندیشه و مدیریت ناسالم و سازوکارهای حاکم است و اصلاح آن تغییر در اندیشه و مدیریت و نظامات حاکم بر جهان است .

وی افزود : در چنین شرایطی ترویج اندیشه دینی و انسانی و ارزش های اخلاقی و حاکمیت مدیران صالح و عدالت گستر بیش از پیش ضرورت می یابد ؛ مدیریتی که بر پایه سلامت ؛ عشق به انسان ها و خدا پرستی استوار باشد .

احمدی نژاد تصریح کرد: رقابت ها برای قدرت و ثروت باید به رقابت برای خدمت و دوستی تبدیل شود و سازوکارهای عادلانه جانشین مناسبات یک سویه و ظالمانه شود .

رییس جمهور همچنین گفت : اینک باوجود گسترش یاس در عموم ملت ها از کارآمدی ساز وکارهای موجود حاکم بر جهان ؛ به علت فوریت و اهمیت مواد غذایی در حفظ حیات انسان ها پیشنهاداتی ارائه می شود .

دکتر احمدی نژاد پیشنهاد کرد نهادی مستقل و قدرتمند برای تنظیم عادلانه بازار مواد غذایی تشکیل شود و هم مناسبات را از تولیدات مصرف سازمان دهی کند و هم همه کشورها از آن تبعیت کنند .

دومین پیشنهاد رییس جمهوری اسلامی ایران این بود که سهم مناسبی از هزینه نظامی کشورها صرف بهبود تولید مواد غذایی و یارانه غذا برای فقیران شود .

احمدی نژاد درباره این پیشنهاد گفت : بدون گسترش سلاحهای مرگبار و با مهرورزی می توان

امنیت را برقرار کرد ؛ اما بدون غذا نمی توان زندگی کرد .

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه پیشنهاد کرد ؛ کشورهای برخوردار موظف به مسئولیت پذیری بیشتری در قبال تحولات جهانی و مشارکت در تنظیم مناسبات غذا شوند .

احمدی نژاد بازتعریف نظام تعرفه و یارانه در مواد غذایی درچارچوب تولید و توزیع عادلانه را به عنوان چهارمین پیشنهاد خود در این اجلاس مطرح کرد .

رییس جمهور کشورمان در پنجمین پیشنهاد خود گفت : قدرت های بزرگ برای حفظ محیط زیست انسانی و جلوگیری از توسعه آلودگی و تخریب جو به کنوانسیون های مربوطه بپیوندند تا از انهدام بیشتر زمین های کشاورزی و گسترش خشکسالی جلوگیری شود .

آقای احمدی نژاد در دیگر پیشنهاد خود گفت : این به نفع همه است که قدرت های زورگو وادار شوند به جای اشغالگری و جنگ به صلح و دوستی روی آورند و هزینه های نظامی گری را خرج اصلاح وضع کشاورزی جهان و کمک به مردم فقیر کشورهای خود و سایر کشورها کنند .رییس جمهور در هفتمین پیشنهاد خود گفت : سوداگری و تقلب در موضوع انرژی کنترل و ممنوع و برنامه جامع برای تولید و توزیع انواع انرژی تنظیم و اجرا شود .

احمدی نژاد به عنوان آخرین پیشنهاد خود دراین اجلاس خاطرنشان کرد: همه با هم برای انتشار و حاکم شدن ارزش های اخلاقی و انسانی و مدیران پاک و یکتا پرست تلاش کنیم .

رییس جمهور در پایان سخنان خود از مدیر کل فائو و دست اندرکاران این اجلاس قدردانی کرد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد