وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

کروبی : احتمال زیاد نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوم

حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی با بیان اینکه هنوز تصمیمی جدی برای انتخابات ریاست جمهوری نگرفته ام گفت:بیش از 50 درصد امکان کاندیدا شدنم برای انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی شب گذشته با حضور در برنامه مثلث شیشه ای درخصوص کاندیدا شدن برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اظهار داشت: هنوز تصمیم برای انتخابات ریاست جمهوری نگرفته ام.
وی با بیان اینکه برنامه ویژه ای برای انتخابات ریاست جمهوری داریم ولی هنوز نمی توانم به صورت دقیق بگویم که کاندیدا خواهم شد یا نه، بیش از 50 درصد امکان کاندیدا شدنم در انتخابات ریاست جمهوری هست و اگر من هم به میدان نیایم قطعا از طرف حزبم یک نفر را وارد صحنه می کنیم.
کروبی افزود: در صورتی که دوستان حزبی ام از من بخواهند به من رای بدهند کاندیدا خواهم شد و نحوه برخورد شورای نگهبان و نظارت و اجرا نیز در تصمیم گیری ما موثر خواهد بود.
دبیرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به اینکه از نمایندگانتان در مجلس خواسته اید که از میان حدادعادل و لاریجانی به چه کسی رای بدهند عنوان کرد: هم حدادعادل و هم لاریجانی جزء مدیران لایق مملکت هستند ولی اعضای حزب اعتماد ملی در مجلس به لاریجانی رای دادند.
وی با بیان اینکه اگر خود من هم بودم به لاریجانی رای می دادم گفت: به اعضای حزبمان گفتم که هر چه نظر خود شماست به آن رای دهید ولی به دلیل آنکه احساس می کردیم در این شرایط لاریجانی می تواند قدرتمندتر عمل کند به وی رای دادیم ضمن اینکه برای حدادعادل نیز احترام ویژه ای قایلیم.
کروبی در پاسخ به اینکه به مدیریت خود در ریاست مجلس ششم چه نمره ای می دهید؟ اظهار داشت: از آرای من نظر دیگران مشخص می شود چون سال به سال آرای من بیشتر می شد.
وی با بیان اینکه اگر در مجلس ششم من نبودم مشکل جدی تری داشتیم گفت: مدیریت من سبب شد که شاهد تنش های کمتری در مجلس ششم باشیم.
وی افزود: نمی گویم مدیریت من بهتر از هاشمی و ناطق نوری بوده ولی در آن زمان من مدیریت بهتری داشتم زیرا از جنس اصلاحاتی ها بودم و دبیر مجمع روحانیون و دوم اینکه من ریسک پذیر بودم و در حوادث محافظه کاری نمی کردم.
کروبی تصریح کرد: در یک مورد هم که ریسک نکردیم ضربه خوردیم و مدیریت نکردنم در تحصن، سبب ضربه به ما شد.به گزارش ایسکانیوز،دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود: بیشترین گله از گذشته در خصوص تحصن است و می گویند که باید مانع آن می شدیم.
کروبی درخصوص ارتحال امام راحل(ره) اظهار داشت: ما مشغول بازنگری قانون اساسی در مجلس قدیم بودیم که یکباره خبر دادند حال امام بد است و به جماران رفتیم و جویای حال امام شدیم ولی پزشکان از امام قطع امید کرده بودند.
وی بزرگترین دلنگرانی خود بعد از رحلت امام را نگرانی از بهم ریختن اوضاع دانست و افزود: همه از این نگران بودیم که با رفتن امام شرایط بدتر شود اما روحیه مردم و سرعت خبرگان رهبری در انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر به ما آرامش داد.به گزارش ایسکانیوز،دبیرکل حزب اعتماد ملی در خصوص قانونمنداری امام عنوان کرد: امام همواره مراقب اجرای کامل قانون بود.
وی در پاسخ به اینکه گروه های سیاسی برداشت های متفاوتی از این سخن امام دارند که میزان، رای ملت است و مجلس در راس امور است گفت: امام مجلس نیرومند می خواستند و می خواست که مجلس بتواند با قوانیم محکم از حقوق مردم دفاع کند و در مواردی هم که مشکل به وجود می آمد سعی می کردند آن را به مجلس ارجاع دهند و همواره می گفتند که کشور یک روز هم نباید بدون مجلس باشد.
کروبی درخصوص تعامل امام با مردم نیز خاطرنشان کرد: امام صاحبان اصلی انقلاب را مردم می دانستند و معتقد بودند که پشتیبانی مردم انقلاب را نگاه می دارد.
وی با بیان اینکه امام یک انسان جامع بود و خصوصیات منحصر به فردی داشت گفت: ما باید اندیشه های امام را به مردم انتقال دهیم و سلیقه خود را به اندیشه های تحمیل امام نکنیم.
کروبی با اشاره به اینکه امام از حکومت جز حرمت و استقلال مردم چیز دیگری نمی خواست تصریح کرد: امام همواره مراقب زندگی مردم بود و امیدواریم دولت کنونی نیز راه امام را ادامه دهد و مراقب معیشت مردم باشد.
وی افزود: امام از روز اول که وارد مبارزه شدند تکیه بر مردم داشتند و سعی داشتند در دل و درون مردم بمانند و از حکومت چیزی جز رفاه مردم نمی خواستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد