وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

استقبال رادیو فردا از توقیف خبرگزاری فارس

رادیو فردا در گزارشی از توقیف فعالیت خبرگزاری فارس، از این اقدام استقبال کرد.

به گزارش الف، در گزارش رادیوی وابسته به دولت آمریکا که از پراگ برنامه پخش می‏کند، آمده است:

خبرگزاری فارس که از ۲۲ بهمن سال ۸۱ آغاز به کار کرد پس از تحولات رسانه ای در سال های موسوم به اصلاحات و مدیریت اصلاح طلبان بر خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، و راه اندازی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به عنوان ارگان خبری محافظه کاران فعالیت خود را آغاز کرد.

به عقیده بسیاری از ناظران، با برکناری آقای فضائلی از مدیریت این خبرگزاری و جانشینی وی توسط حمید مقدم فر، خبرگزاری فارس روندی پرشتاب در هماهنگی با دولت را طی کرده است.

انتشار بسیاری از اخبار علیه گروه های اصلاح طلب که «ساختگی» و «غیر واقعی» توصیف شده است یکی مواردی است که ناظران از آن به عنوان علل «مخدوش شدن اعتبار حرفه ای» این خبرگزاری یاد می کنند.

روند انتشار چنین اخباری در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات مجلس هشتم در اسفند ماه گذشته شدت بیشتری گرفت و این خبرگزاری در گفت وگو ها و یادداشت های مختلف، بازگشت اصلاح طلبان به قدرت را خطری برای نظام جمهوری اسلامی توصیف می کرد.

حمید مقدم فر مدیر عامل فعلی خبرگزاری فارس در ۱۴ اسفند ۸۶ در گفت و گویی با روزنامه «تهران امروز»، مجلس ششم را که در اختیار اطلاح طلبان بود، «خطری برای نظام جمهوری اسلامی» دانست.

وی فضای نسبتا باز رسانه ای در دوره اصلاحات را «خاطره ای تلخ» توصیف و گفت: «ما یک خاطره تلخ تاریخی از عملکرد رسانه ها در مجلس ششم داریم، در مجلس ششم، کسانی به مجلس رفتند که نباید می رفتند و بخش عمده ای از مجلس را تبدیل به ظرفیتی علیه نظام کردند که اوج آن را در تحصن دیدیم.»

مدیرعامل فارس همچنین حمایت این خبرگزاری از دولت نهم را تائید کرده و گفته است: «ما از دولت دفاع می کنیم، اگر چه نقد هم می کنیم. البته قبول دارم که سهم انتقادات کمتر است.»

وی می گوید: «ما در جنگ هستیم ولی این بار، قلم ما در حکم موشک است و جنگ ما، جنگ رسانهای است. ابزارش هم رسانه ای است، باید نیروهای مدافع انقلاب در عرصه خبر، متحد شوند و پدافند خوبی علیه دشمن در عرصه رسانه ای به کار ببندند، این عرصه مجروح و شهید دارد و باید از آبروی خودمان نیز خرج کنیم.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد