وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

علت عدم بررسی اعتبارنامه حداد و 18 نماینده تهران

ا گروکشی دوجانبه، اعتبارنامه 18 نماینده شهر تهران با اعتراض یکی از منتخبان مجلس هشتم به تصویب نرسید.

به گزارش عصرایران رضا عبداللهی نماینده ماه‌نشان در مجلس که اعتبارنامه اش مورد اعتراض یکی از نمایندگان تهران قرار گرفته بود، در اقدامی عجیب اعتبارنامه 18 نماینده تهران از جمله حداد عادل رئیس مجلس هفتم و باهنر، نایب رئیس مجلس هشتم را زیر سوال برد.

گفتنی است اعتبارنامه عبداللهی در اعتراض فاطمه آلیا یکی از نمایندگان تهران مورد اعتراض قرار گرفته بود و عبداللهی در واکنش به این اقدام علاوه بر 18 نماینده تهران به اعتبارنامه 17 نماینده دیگر منتخب مجلس هفتم اعتراض کرده است که این در نوع خود بی سابقه محسوب می‌شود.

اسامی نمایندگان تهران که اعتبارنامه شان مورد اعتراض قرار گرفت به این شرح است:
غلامعلی حداد عادل، احمد توکلی، حسن غفوری فرد، محمدرضا باهنر، شهاب الدین صدر، حمید رضا کاتوزیان، سید رضا اکرمی، فاطمه آلیا ، فاطمه رهبر، غلامرضا مصباحی مقدم، حسین نجابت، الیاس نادران، لاله افتخاری، مهدی کوچک زاده، علیرضا زاکانی، علی اصغر زارعی، طیبه صفایی، پرویز سروری،حسین فدایی آشتیانی .

اعتراض شدید کوچک‌زاده
این در حالی است که مهدی کوچک‌زاده منتخب مردم تهران در مجلس هشتم پس از ارایه گزارش شعبه ششم بررسی‌کننده اعتبارنامه نماینده‌های تهران که تنها اعتبارنامه 11 نماینده در این شعبه مورد تصویب قرار گرفت، در تذکری آیین‌نامه‌‌ای با اشاره به ماده 23 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: حفظ شان و منزلت مجلس در دفاع از حقوق و جایگاه حقوقی نمایندگان وظیفه رئیس مجلس است .

وی افزود: شعبه ششم بررسی‌کننده اعتبارنامه نمایندگان باید پرونده 30 نماینده تهران را مورد بررسی و تصویب قرار می‌داد، اما اعتبارنامه 11نفر را مورد تایید قرار داده است.

منتخب مردم تهران در مجلس هشتم تصریح کرد: اگر مجلس به اغراض سیاسی و گروکشی‌های سیاسی آلوده شود و پرونده و اعتبارنامه‌های افرادی مثل غلامعلی حداد عادل با اعتراض یک نفر که خودش و پرونده‌اش مورد اعتراض دیگران است، زیر سوال برود، هیچ حیثیتی برای این مجلس باقی نخواهند ماند.

کوچک‌زاده با بیان اینکه باید شان مجلس حفظ شد، خاطرنشان کرد: این از خبائث است که یک نفر که اعتبارنامه‌اش مورد اعتراض قرار می‌گیرد به خود اجازه دهد تا به اعتبارنامه 19منتخب تهران یک جا اعتراض کند.وی سپس گفت: به خبرنگاران، رسانه‌ها و مقام معظم رهبری از این جا عرض می‌کنم که پیگیری کنید، 19 نفر نماینده تهران با اعتراض نماینده‌ای که پرونده و اعتبارنامه‌اش زیر سوال رفته یک حرکت سیاسی است و من اسم آن را هرزگی سیاسی می‌گذارم.

منتخب تهران گفت: به رهبر معظم انقلاب از همین تریبون نسبت به اقدام آن نماینده شکایت می‌کنم و از شما رئیس ‌مجلس می‌خواهم، آبرو و اقتدار مجلس را حفظ کنید تا دیگر کسی جرات نکند اعتبارنامه دیگران را اینگونه مورد اعتراض قرار دهد.

کوچک‌زاده افزود: این گروکشی‌ها در شان کسی که سالها نماینده مجلس است، نیست.

لاریجانی: به جای رهبر انقلاب، به خودمان شکایت کنیم
پس از این اظهارات کوچک‌زاده، علی لاریجانی رئیس موقت مجلس خطاب به وی گفت: مطابق آیین نامه یک نماینده حق اعتراض دارد و این اشکال آیین‌نامه است که چنین اجازه‌ای را به نمایندگان می‌دهد.

لاریجانی افزود: ما نباید به رهبر انقلاب شکایت کنیم، بلکه باید به خودمان شکایت کنیم و این آیین‌نامه را درست کنیم .

وی گفت: درست است ما مطابق آیین‌نامه راه حلی نداریم.

رئیس موقت جلسه اضافه کرد: با آن آقایی که نسبت به اعتبارنامه نمایندگان اعتراض داده صحبت شد و اعتراض ایشان هم حل شده است.

کوچک‌زاده در واکنش به این سخنان لاریجانی گفت: شما باید آبروی حداد عادل، احمدتوکلی و امثال بنده را حفظ کنید.

لاریجانی در پاسخ به کوچک‌زاده گفت: این اشکال آیین‌نامه‌ای است که در آیین‌نامه به نمایندگان اجازه اعتراض می‌دهد و ما در اصلاح آیین‌نامه که جز برنامه‌های اصولی‌مان است، این مورد را حل خواهیم کرد.

لاریجانی با بیان اینکه نیاز به شکایت به جای دیگری هم وجود ندارد خاطرنشان کرد: ‌انشاءاله این مورد تا فردا حل خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد