وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

شعب بررسی اعتبارنامه نمایندگان تعیین شد

در مراسم افتتاحیه مجلس هشتم به منظور عضویت در شعب بررسی اعتبارنامه‌ها بین نمایندگان قرعه کشی برگزار شد.

به گزارش فارس، برای اجرای مراسم قرعه‌کشی برای تعیین شعب بررسی اعتبارنامه نمایندگان منشی‌های هیئت رئیسه سنی پشت تریبون ناطق قرار گرفتند و به انجام این مراسم پرداختند.
پیمان فروزش یکی از اعضای هیئت رئیسه سنی در توضیح این مراسم گفت: ما 15 شعبه و 283 نماینده داریم که این تعداد نمایندگان به 15 شعبه تقسیم می‌شوند و در هر شعبه 18نماینده قرار می‌گیرند.
بر اساس ماده 26 آیین‌نامه داخلی مجلس پس از انجام مراسم تحلیف، نمایندگان به حکم قرعه به طور مساوی به 15 شعبه تقسیم می‌شوند و افراد باقیمانده به ترتیب از شعبه اول به بعد یک به یک به شعب افزوده می‌شود. هر شعبه دارای یک رئیس، دو نایب رئیس، یک مخبر و دو منشی خواهد بود که جداگانه با رای مخفی با ورقه و با اکثریت نسبی بیش از یک سوم کل اعضا شعبه انتخاب می‌شوند و در صورت تساوی به حکم قرعه عمل خواهد شد.

مناط اعتبار برای رسمیت جلسات شعب حضور حداقل دو سوم اعضا می‌باشد و تصمیمات شعب به جز در مورد انتخاب افراد، با اکثریت مطلق آرای عده حاضر خواهد بود.
همچنین بر اساس ماده 27 آیین نامه داخلی مجلس هر یک از شعب برای تمام دوره نمایندگی رسمیت دارند و وظیفه رسیدگی به اعتبارنامه‌ها، تعیین اعضای کمیسیون تحقیق، تعیین اعضای کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس و بررسی و تشخیص صلاحیت نامزدهای عضویت در کمیسیون‌های تخصصی مجلس را دارند.

پس از پایان مراسم قرعه‌کشی ساعت تشکیل اولین جلسه شعب اعلام خواهد شد و پس از آن ختم جلسه اعلام و نمایندگان برای تجدید میثاق با رهبر انقلاب به حرم مطهر امام عزیمت خواهند کرد
نظرات 1 + ارسال نظر
عیسی سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 18:00 http://mosaferkochak.blogsky.com

سلام به من هم رای می دی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد