وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تشکیل فراکسیون سلامت در مجلس هشتم

در نخستین نشست مشترک پارلمانی خانواده پزشکی مجلس هشتم با وزیر بهداشت و مدیران ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور بیش از سی نفر از نمایندگان منتخب مجلس هشتم تشکیل شد، پیشنهاد این بود تا فراکسیون سلامت، با حضور بیش از صد نماینده، سازماندهی شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در این نشست که در ساختمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد، دکتر لنکرانی با اشاره به سیر تاریخی قانونگذاری در نظام سلامت بر تدوین قانون جامع نظام سلامت و قابلیت اجرایی آن تأکید کرد و گفت: یکی از ضعف‌های اساسی ما در نظام سلامت، تفرق و انسجام نداشتن قوانین و فقدان یک قانون جامع سلامت است.
وی با اشاره به این‌که بسیاری از قوانینی که در حوزه بهداشت و درمان تصویب شده است، لوازم و راهکارهای اجرایی آن دیده نشده، تلاش مجلس هشتم در راستای تدوین قانون جامع سلامت را شتاب در ارتقای نظام سلامت خواند.
بنا بر این گزارش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این نشست را جلسه گفت و شنود و آشنایی با نمایندگان جدید دانست و اظهار امیدواری کرد: این نشست، آغاز یک فعالیت همدلانه و چاره‌جویانه برای حل مشکلات نظام سلامت باشد.

در ادامه این نشست، نمایندگان مجلس نیز به طرح دیدگاه‌ها و چالش‌های قانونی و اجرایی در نظام سلامت پرداختند و بر همکاری و تلاش صادقانه در مجلس شورای اسلامی برای ارتقای سطح سلامت جامعه تأکید کردند. آنان همچنین تعیین اولویت‌های بخش سلامت، توجه به مناطق محروم و افزایش اعتبارات بخش سلامت را به عنوان مهمترین دغدغه‌های خود در مجلس هشتم عنوان کردند.

گفتنی است، 32 نفر از نمایندگان مجلس هشتم را پزشکان و پیراپزشکان تشکیل می‌دهند که در مجموع حدود 10% ترکیب مجلس هشتم را در بر می‌گیرد. از میان این نمایندگان، دوازده نفر سابقه نمایندگی و قانونگذاری، دو نفر وزیر بهداشت، سه نفر ریاست کمیسیون بهداشت، سه نفر ریاست دانشگاه و سه نفر نیز ریاست بیمارستان را در سابقه کاری و اجرایی خود دارند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد