وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

حاشیه های‌ امروز آخرین کنفرانس خبری حداد

حداد عادل در حاشیه‌ آخرین کنفرانس خبری خود در خصوص تعامل بیشتر خود با خبرنگاران در مجلس هشتم گفت: مدتی روزه سکوت خواهم گرفت.

سی‌ و دومین و آخرین نشست خبری حدادعادل رئیس مجلس هفتم با خبرنگاران پارلمانی، امروز درحال و هوای متفاوتی برگزار شد و بیشترین سوالات خبرنگاران پیرامون تغییرات و تحولات موجود در هیئت رئیسه مجلس گذشت.

حدادعادل در ابتدای ورود خود به سالن کنفرانس خبری گفت: همانطور که قول داده بودم در پایان مجلس هفتم یک بار دیگر در خدمت شما باشم و این مصاحبه‌های مطبوعاتی پایان خوشی داشته باشد. من از این مصاحبه‌ها خاطره خوبی دارم و این بخش از فعالیت مجلس را یکی از جنبه‌های مثبت مجلس می‌دانم که ارتباط ما با خبرنگاران منظم و مرتب شد.

وی افزود: بنده وظیفه دارم در سی و دومین جلسه از همه شما خبرنگاران تشکر ‌کنم.

حداد عادل همچنین قبل از شروع پرسش های خبرنگاران از وی خطاب به آنها گفت: ‌با توجه به اینکه امروز آخرین جلسه ما در این قالب است پیشنهاد می‌کنم مصاحبه سبک‌تر و نرم‌تر داشته و خیلی سوالات چالش برانگیز نداشته باشید.

وی سپس با لحن شوخی گفت: در واقع جلسه سبک باشد بعد می‌رویم یک نهار سنگین در خدمت شما هستیم.

حداد عادل همچنین در پایان آخرین نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران خطاب به خبرنگاران رسانه‌های مختلف گفت: انشاء الله همانطور که در مجلس هفتم مهربان بودید در مجلس هشتم نیز مهربان باشید و سعی کنید حقایق را منعکس کنید و از بزرگی نمایی ضعف‌ها و مثبت‌ها پرهیز‌ کنید و به عنوان یک خبرنگار بدانید که چه مسئولیتی دارید.

وی افزود: من روزهای خوب و خوشی را با شما داشتم و یکی از توفقیات مجلس هفتم را هموار کردن جاده تعامل با رسانه‌ها می‌دانم که در بین رسانه‌ها و مجلس ایجاد شد. حرکت خوبی داشتیم و انشاء الله این حرکت ادامه پیدا کند.

در حین پرسش و پاسخ خبرنگاران و حداد عادل، هنگامی که خبرنگار خبر سراسری رادیو خواست تا سوال خود را مطرح کند ابتدا از حداد عادل خواست تا شعری که دیروز در پایان مجلس هفتم خواند مجددا قرائت کند تا معلوم شود که "در وصف تو مانده‌ایم درست است" یا "در وصل تو" که حدادعادل با قرائت این شعر که:

ای برتر از قیاس و خیال و گمان و وهم .... وز آنچه دیده‌ایم و شنیدیم و خوانده‌ایم
مجلس تمام گشت و به آخر رسید عمر .... ما همچنان در اول وصف تو مانده‌ایم
هنگامی که نوبت به طرح سوال خبرنگار برنا از حدادعادل رسید و وی پشت تریبون قرار گرفت، خطاب به حدادعادل گفت: در یکی دو جلسه قبل قول داده بودید خبرنگاران پارلمانی را به سفر کربلا ببرید حداد عادل نیز با لحنی طنز‌ آمیز گفت سفارشتان را به رئیس بعدی می‌کنم.

وی افزود: امروز یک هدیه مختصری تقدیم‌تان می‌کنم همان کلیات سعدی و هدیه‌ای که به نمایندگان دادم را به عنوان یادگار تقدیم حضورتان می‌کنم.

یکی از خبرنگاران گفت:‌ ای کاش به جای کلیات سعدی، ترجمه قرآن خودتان را به خبرنگاران هدیه می‌کردید که حداد گفت اگر چاپ می‌شد حتما هدیه می‌دادم اما ترجیح میدهم که عجله نکنم.

این خبرنگار مجددا گفت: پس لااقل وعده آن را به خبرنگاران بدهید که حدادعادل پاسخ داد: با کمال افتخار این وعده را می‌دهم. دعا کنید با فراغتی که پیدا می‌کنم بسیاری از کارهای بر زمین مانده‌ام را تمام کنم تا ترجمه قرآن را تمام و تقدیم حضورتان کنم تا یادگاری داشته باشید.

خبرنگار پرس ‌تی وی نیز قبل از طرح سوال خود خطاب به حدادعادل گفت: مجلس هفتم تمام شد اما شما حسرت یک مصاحبه اختصاصی را به دل ما گذاشتید که حداد عادل باکمی تامل گفت: یک بار مصاحبه داشتم ولی این خبرنگار چندین بار انجام چنین مصاحبه‌ای را انکار کرد.

حداد عادل نیز همچنان بر پاسخ خود مبنی بر انجام مصاحبه تاکید کرد ولی باز هم این خبرنگار از حرف خود برنگشت و گفت شاید با دفاتر دیگر ما مصاحبه داشتید و با دفتر تهران نبوده است.

پس از پایان این نشست، خبرنگاران به صورت انفرادی گپ و گفتگوهای مختصری با حداد عادل داشتند.

سپس خبرنگاران از حداد عادل خواستند تا یک عکس یادگاری با هم داشته باشند ولی حداد عادل پیشنهاد کرد که بهتر است این عکس درتالار آفتاب که فضای بزرگتری دارد گرفته شود.

خبرنگاران به همراه حداد عادل در تالار آفتاب حضور پیدا کرده و عکس یادگاری گرفتند.

پس از گرفتن عکس با خبرنگاران، حدادعادل گفت: حالا عکاس‌ها بیایند و یک عکس بگیرند که بلافاصله با خنده گفت اگر عکاس بیایند اینجا پس چه کسی از آنها عکس بگیرد.

ولی چون برخی از خبرنگاران عکاسی بلد بودند آنها عکس عکاسان را گرفتند.

سپس حداد از خبرنگاران خواست تا به جای شام آخر، نهار آخر را با هم صرف کنند.

خبرنگاران در نهارخوری نیز دست بردار نبودند و در گروههای دونفری و ... اقدام به گرفتن عکس با حدادعادل شدند.

پس از صرف نهار خبرنگاران پارلمانی در موقع خداحافظی به حداد عادل گفتند: آقای حداد آیا از این پس تلفن‌های ما را جواب می‌دهید و مصاحبه های شما با خبرنگاران بیشتر می‌شود یا نه؟ که حداد در پاسخ گفت: یک مدتی باید روزه سکوت بگیرم. خبرنگاران گفتند چرا؟ وی گفت: برای اینکه دیگران هستند که صحبت کنند.

خبرنگار دیگری گفت: دلمان برای گل یاس‌هایی که در کنفرانس های مطبوعاتی برایمان می‌آوردید، تنگ می‌شود، ولی حداد عادل گفت: پیوند من با خبرنگاران یک پیوند قلبی است و با تحولات ظاهری گسیخته نمی شود. شما همه فرزندان من هستید. در خانواده‌ام هم رسانه‌ای دارم یادم میاید وقتی به خانه می‌رفتم یک بغل روزنامه و مجله برای فرزندانم می‌بردم و همیشه خانه ما از روزنامه‌ و مجله پر بود و فرزندان من در چنین فضایی بزرگ شدند. الان هم یکی از فرزندانم دبیر روزنامه هستند و یکی دیگر هم خبرنگار ولی همه‌شان از پیش من رفتند و با ما زندگی نمی‌کنند.

حداد عادل همچنین با خبرنگار روزنامه اعتماد ملی روبوسی کرد و به خده گفت هرچند سوالات اذیت کننده‌ای از من کردی ولی ....

در سی‌ و دومین مصاحبه مطبوعاتی حداد عادل با خبرنگاران، بعضا خبرنگارانی حضور یافتند که در سی ‌و یک مصاحبه گذشته اصلا حضور نداشتند.

حداد عادل پس از پایان مصاحبه مطبوعاتی، با خبرنگاران گپ می‌زد و بعضا خبرنگاران از این فرصت استفاده کرده و مصاحبه‌های اختصاصی کوتاه با وی می‌گرفتند.

خبرنگاران پس از گفت وگوی کوتاه از سرانجام ترجمه قران حدادعادل پرسید که وی در جواب گفت انشاءالله این کتاب امسال منتشر می شود .

در داخل صحن علنی مجلس نیز کارگران مشغول آماده‌کردن صحن مجلس برای مراسم افتتاحیه مجلس هشتم بودند و در ابتدای صحن ورودی مجلس هم عکس‌هایی از انتخابات مجلس شورای اسلامی از جمله عکس امام (ره) در انتخابات دومین دوره مجلس در هنگام رای دادن در صندوق شماره 110، عکس مقام معظم رهبری در هنگام رای دادن در انتخابات مجلس هشتم و همچنین عکس‌های دسته‌جمعی نمایندگان در دوره‌های گذشته مجلس به چشم می‌خورد.

برخی از نمایندگان دوره هفتم نیز کمابیش در مجلس بوده و مشغول جمع‌آوری وسایل خود از داخل کازیوهای خود بودند.

یکی از نمایندگان دور هفتم نیز هنگام ترک مجلس برای آخرین بار، هدایای نقدی به برخی از پرسنل خدماتی مجلس هدیه کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد