وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

علت انصراف عارف از کاندیداتوری مجلس

وی با اشاره به نامگذاری سال 87 به نام سال نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: در سالی بحث نوآوری و شکوفایی مطرح گردید که بسترهای آن وجود دارد و سندچشم انداز 20 ساله با بحث‌هایی آرمانی که در دولت گذشته بررسی و در دو مرحله در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و به تایید رهبری رسید از پشتوانه‌های این سال است. عارف تجربه اجرای پی در پی سه برنامه توسعه و ماحاصل آن‌ها و برنامه چهارم توسعه را از پشتوانه‌های نوآوری و شکوفایی عنوان کرد و گفت: توسعه مبنی بر دانایی، محور برنامه چهارم توسعه قرار گرفت، اما با یک مرور کلی متوجه عقب افتادن در بخش‌هایی از برنامه چهارم می‌شویم که یکی از دلایل آن عدم نظارت مناسب مجلس است.
معاون اول رییس‌جمهور در دولت هشتم یک رقمی‌ شدن نرخ تورم و نیز یکرقمی شدن نرخ بیکاری را از پیش‌بینی‌های برنامه چهارم دانست که عکس آن اتفاق افتاده و گفت: به خصوص در بحث انقلاب فرهنگی ضعیف بودیم، انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود که امام(ره) نیز بارها به آن تاکید داشت.
رییس اسبق دانشگاه تهران فضای حاکم بر تشکل‌های دانشجویی و دانشگاه‌ها را نامناسب خواند و گفت: بی‌تفاوتی دانشجویان به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حتی در دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز حاکم شده که ادامه این روند خطرناک است؛ چرا که ما انقلابی هستیم و بایستی انقلابی باقی بمانیم.
عارف نوآوری را واژه‌ای خاص توام با تکنولوژی تعریف کرد و گفت: این نوآوری بایستی در زمینه‌های علمی که متوجه دانشجویان است، تحقق پیدا کند، اما تنها خاص این زمینه نیست و در تمامی زمینه‌ها باید آن را پیاده کرد. وی در خصوص مرحله دوم انتخابات مجلس گفت: تجربه ثابت کرده مردم در دور دوم انتخابات حضور کمرنگ‌تری داشته‌اند، لذا نتیجه مطابق خواسته آن دسته از افراد نخواهد بود.
وی انتخابات مجلس شورای اسلامی را مهمترین انتخابات عنوان کرد و گفت: طیف اصلاحات نزدیک‌ترین گروه به آرمان‌های انقلاب است و با تجربه و پشتوانه اجرایی در سه دهه بهتر می‌تواند در راه اهداف انقلاب گام بردارد.
به گزارش ایسنا عضو مجلس تشخیص مصلحت نظام، اصلاحات را در مجلس آینده اقلیت تاثیرگذار برشمرد و گفت: اصلاح‌طلبان همان پیروان خط امام(ره) یا گروه چپ هستند که در برهه‌های مختلف تغییر نام یافتند و خود را صاحبان اصلی نظام می‌دانند و به خود اجازه نمی‌دهند و حق هم ندارند که از اصل انقلاب فاصله بگیرند.
وی عدم موفقیت اصلاح‌طلبان را نه روی‌گردانی مردم بلکه تنوع‌طلبی آنها دانست و گفت: مردم ما بی‌درد نیستند و حتی دردشان از مسوولان نیز بیشتر است.
عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر آن‌چه عملکرد اشتباه گروهی از اصلاح‌طلبان عنوان شد، نسبت دادن اشتباهات گروهی را به یک جریان نادرست خواند و افزود: افراد زیادی هستند که حتی برخوردهای رسمی آنها با امام(ره) در ذهن ماست، اما چیزی نگفتیم زیرا انسان‌ها تغییر پذیرند.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آن‌چه حمایت بوش از گرایش اصلاحات عنوان شد، اعلام داشت: موضع‌گیری اصلاح‌طلبان مشخص است؛ چرا که آقای خاتمی از حضور در عکس یادگاری که هر چند سال یکبار تکرار می‌شود به جهت حضور رییس‌جمهور آمریکا در سازمان ملل اجتناب کرد و این در حالی است که رییس‌جمهور اصولگرا به رییس‌جمهور آمریکا نامه می‌نویسد، ما همه اصلاح‌طلبان و اصولگرایان را ضد بوش می‌دانیم، اما خودتان قضاوت کنید.
وی درباره برخورد دولت با مفسدان اقتصادی گفت: شورای عالی مبارزه با مفاسد اقتصادی زیر نظر خود من در دولت خاتمی شروع به کار کرد که بدون سر و صدا، شعار دادن، حرمت شکنی و آبروریزی با همکاری جدی قوه قضاییه این کار را آغاز کردیم و از دولت فعلی نیز می‌خواهم صورتجلسه‌ها و فعالیت‌های خود را در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی منتشر کند تا با دوره‌ی قبل مقایسه شود.
به گزارش ایسنا این عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر کوتاهی دولت هشتم در محاکمه شهرام جزایری بیان داشت: این موضوع به دولت ربطی نداشته چرا که وی تحویل مراجع قضایی شده است. عارف علت عدم حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را چنین عنوان داشت: من شخصیتی شناخته شده در هر دو جناحم که تندروهای دو جناح از من متنفرند، لذا نگرانی از رای نیاوردن باعث کنار کشیدن من نبود؛ بلکه به عنوان اعتراض در دفاع از رد صلاحیت شدگان مظلوم چه از جبهه اصلاحات و چه اصولگرایان کناره ‌گیری کردم.
وی درباره آنچه دخالت شخصیت‌های نظام یا برخی ارگانها در انتخابات خوانده شد، گفت: این خلاف قانون است و نباید قداست ارگان‌هایی مانند سپاه و بسیج و ارگان‌های انقلابی دیگر را به این نحو زیر سوال برد. کسانی که حرفی برای گفتن دارند گروه‌هایی را راه ‌اندازی کنند تا نام‌های مقدس زیر سوال نرود.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: صدا و سیما که باید گزارش‌دهنده عملکرد دولت باشد در دولت گذشته طرح بزرگی مانند تولید پره‌های جت که کشورهای محدودی توانایی تولید آن را دارند را به عنوان هشتمین خبر مهم روز در بخش خبری خود اعلام و خبری مانند افتتاح پل عابر پیاده میدان هفت تیر توسط شهردار تهران را خبر اول روز در بخش خبری اعلام نمود.
دکتر سلطانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به دکتر عارف و دانشجویان حاضر در جلسه وظیفه دانشگاه را باز گذاشتن فضا برای اندیشه های مختلف عنوان نمود تا دانشجویان به راحتی انتخاب کنند.

سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ دکتر محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی جامعه اسلامی دانشگاه آزاد یزد و با محوریت انتخابات مجلس هشتم با حضور مسوولین، اساتید و دانشجویان در این دانشگاه برگزار شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد