وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

افشار:تنها ‪ ۸۳‬نماینده مجلس هفتم، در مجلس هشتم نیز حضور دارند

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه رویکرد مردم به این دوره از انتخابات، بیشتر به سوی چهره‌های جدید بوده است، گفت: از بین ‪ ۲۰۹‬نفری که به مجلس هشتم راه یافته اند، تنها ‪ ۸۳‬نماینده هم اکنون در مجلس هفتم حضور دارند.


علیرضا افشار روز یکشنبه در ادامه گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: ‪۵۰‬ نفر از کسانی که به مجلس شورای اسلامی راه یافته اند، دارای مدرک دکترا و ‪ ۶۵‬نفر دارای مدرک فوق لیسانس هستند.

وی با اشاره به مدیریت خوب برگزاری انتخابات از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: شورای نگهبان نیز در این دوره از انتخابات شرح صدر داشت و همه جناح‌های سیاس نیز در این دوره شرکت داشتند.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات در ‪ ۵۳‬حوزه انتخابیه باقی مانده، اظهار داشت: از طریق شبکه رایانه ای، کنترل کد ملی و شناسنامه‌های ممهور شده، حوزه‌ای که فرد در دور نخست در آن رای داده است، مشخص می‌شود تا رای‌دهنده در دور دوم بتواند تنها در همان حوزه رای دهد.

وی از آمادگی وزارت کشور برای بازشماری آرای هر فرد به تفکیک شعب خبر داد و خاطر نشان کرد که کار بازشماری آرا نیاز به موافقت شورای نگهبان دارد.

افشار با بیان اینکه تا کنون صحت برگزاری انتخابات در ‪ ۱۵۷‬حوزه انتخابیه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته است، ابراز امیدواری کرد که وضعیت بقیه حوزه‌ها نیز مشخص شود تا وزارت کشور تکلیف خود را در خصوص حوزه‌هایی ممکن است انتخابات آنان مورد تایید قرار نگیرد، بداند.

معاون سیاسی وزیر کشور به تدوین منشور اخلاق انتخاباتی در این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: مساله رعایت اخلاق انتخاباتی از فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر یزد آغاز و به دنبال آن وزارت کشور با همکاری احزاب، دانشگاهها و نهادهای فرهنگی منشور اخلاق انتخاباتی را تهیه کرد که با تبلیغ مناسب از سوی رسانه‌ها توانستیم در مدت کوتاهی، مردم را متوجه ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی کنیم.

افشار خاطر نشان کرد که فعالیت کمیته تدوین منشور اخلاق انتخاباتی پس از انتخابات نیز ادامه خواهد یافت تا در آینده شاهد خرید و فروش رای، تخریب نامزدها و دیگر بداخلاقی‌های انتخاباتی در جامعه نباشیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه رفع بد اخلاقی‌های انتخاباتی از جامعه نیازمند کار فرهنگی طولانی مدت است، گفت: در این دوره بیش از یک میلیون پوستر و بنر شامل بیانات و رهنمودهای امام راحل، مقام معظم رهبری و مراجع تقلید به چاپ رسید و در حوزه‌های مختلف انتخابیه نصب شد.

افشار، ارسال پیام‌های کوتاه، استفاده از شبکه رایانه‌ای برای انتشار و انتقال راهکارهای رعایت اخلاف انتخاباتی و نیز انتشار کتاب احکام انتخابات را از دیگر تمهیدات وزارت کشور در زمینه فرهنگ‌سازی اخلاق انتخاباتی عنوان کرد و گفت: نباید مسایل فرهنگی را مساله دسته چندم دانست زیرا در صورت بی‌توجهی به چنین مسایلی، مجبور به تحمل هزینه‌های سنگین تخلفات انتخاباتی خواهیم بود.

افشار با بیان اینکه مردم در این دوره از انتخابات از نحوه اطلاع رسانی در خصوص نتایج انتخابات راضی بوده اند، گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، مردم شیوه اطلاع رسانی را خیلی خوب ارزیابی کرده اند.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه خانه احزاب همکاری خوبی با ستادهای استانی انتخابات در سراسر کشور داشتند، گفت: در حوزه‌هایی که انتخابات در آن حوزه‌ها به دور دوم کشیده شده است، همکاری خانه احزاب با ستاد انتخابات کشور نیز ادامه خواهد داشت.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: خوب نیست که انتخابات به شیوه غربی ها در انحصار احزاب باشد. زیرا در کشورهای غربی که این شیوه اعمال می‌شود، سرمایه داران بزرگ خود را در پشت احزاب قرار می‌دهند و سعی می‌کنند تا در عرصه انتخابات، منافع خود را تامین کنند.

افشار اضافه کرد: علاوه بر نقش آفرینی احزاب در عرصه‌های انتخاباتی، باید حضور در عرصه رقابت انتخاباتی برای همگان آزاد باشد تا بتوانند به صورت مستقل نیز نامزد شوند.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور نماینده خانه احزاب در زمان شمارش آرا گفت: به طور کلی ، استقرار میز احزاب در ستادهای انتخابات بر اساس توافق وزارت کشور و خانه احزاب بوده وگرنه در قانون چنین تمهیداتی پیش بینی نشده است. قانون انتخابات تاکید دارد که هیچ کس بجز افرادی که در قانون ذکر شده اند، حق حضور در پای صندوق رای در زمان شمارش آرا ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد