وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

در دور دوم انتخابات،‪۱۶۲‬ نفر برای تصدی ‪ ۸۱‬کرسی رقابت می‌کنند

"محمدحسین موسی پور" رییس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات اعلام کرد: دور دوم انتخابات مجلس هشتم، ششم اردیبهشت برگزار می‌شود، و ‪ ۱۶۲‬نفر برای تصدی ‪ ۸۱‬ کرسی در ‪ ۵۳‬حوزه انتخابیه رقابت خواهند کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، موسی پور گفت: انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرحله اول با حضور پرشور مردم برگزار شد و طی آن ‪ ۲۰۹‬نفر نماینده توسط مردم برگزیده و به مجلس راه یافتند.

وی افزود : در مرحله دوم ، ‪ ۱۶۲‬نفر در ‪ ۵۳‬حوزه انتخابیه برای تصدی ‪۸۱‬ کرسی مجلس رقابت خواهند کرد.

موسی پور، زمان آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم را ‪ ۲۹‬فروردین ماه اعلام کرد و گفت: داوطلبان به مدت یک هفته ، تا پنجم اردیبهشت ماه فرصت تبلیغات دارند و نحوه تبلیغات نیز طبق همان قانون مصوب مجلس خواهد بود که در مرحله اول اجرا شد .

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر کشور با بیان این که تاکنون صحت انتخابات در ‪ ۱۵۷‬حوزه انتخابیه توسط شورای نگهبان تایید شده است ، افزود : در بقیه حوزه‌ها نیز کار بررسی صحت انتخابات ادامه دارد که باید تا قبل از شروع تبلیغات دور دوم پایان بپذیرد .

وی تصریح کرد : انتخابات مرحله دوم در حوزه‌هایی برگزار می‌شود که صحت انتخابات آن در دور اول تایید شده باشد و اگر در حوزه‌ای صحت انتخابات به تایید شورای نگهبان نرسد ، انتخابات به مرحله دوم کشیده نخواهد شد بلکه به میان دوره‌ای موکول می‌شود .

موسی پور در خصوص شکایات واصله از نحوه برگزاری انتخابات گفت: درصد شکایاتی که پس از پایان اخذ رای به ستادهای بازرسی شورای نگهبان یا هیات اجرایی رسید، بسیار کاهش داشت، اما به هر حال در مهلت قانونی دریافت شکایات ، همه شکایت‌ها بررسی و رسیدگی شد و برای برخی حوزه‌ها نیز برای اطمینان بیشتر بازرسانی اعزام شدند و به طور کلی در همه حوزه‌هایی که صحت انتخابات در آنها به تایید شورای نگهبان رسیده ، کار بررسی شکایات نیز به اتمام رسیده است .

وی درخصوص تعداد عوامل اجرایی ، نظارتی و انتظامی در مرحله دوم انتخابات نیز گفت : تعداد این عوامل در دور دوم کاهش چشمگیری دارد و فقط در حوزه هایی که انتخابات در آنها برگزار می‌شود ، یعنی ‪ ۵۳‬حوزه ، فعال خواهند بود .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد