وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

تشکل‌های مردمی برای حفظ زادگاه علامه امینی اقدام می‌کنند

عشرت شایق امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: خدمات کم نظیر علامه امینی به جهان اسلام و به ویژه تشیع بر کسی پوشیده نیست و مسئولان باید برای زنده نگهداشتن یاد و نام این عارف فرزانه و علامه بزرگوار از هیچ سعی و تلاشی کوتاهی نکنند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب محل تولد و ایام کودکی علامه امینی اظهار داشت: نگهداری اماکن متعلق به شخصیت های مذهبی، سیاسی و فرهنگی یادآور زحمات و تلاش‌های است که این انسان های بزرگ در راه عظمت دینی و افتخار کشور متحمل شده‌اند و شایسته نیست که محل شکل گیری شخصیت انسان های فرهیخته‌ای چون علامه امینی بدلیل کوتاهی مسئولان از بین برود.
شایق تصریح کرد: خبر تخریب اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی آذربایجان هراز گاهی موجب ناراحتی و نگرانی مردم فرهنگ دوست و ولایت مدار آذربایجان می شود و مسئولان باید هر چه سریع‌تر برای تملک و حفظ و نگهداری اینگونه اماکن اقدام اساسی صورت دهند و در مورد منزل علامه امینی نیز منتظر اقدام مسئولان مربوطه هستیم.
وی خاطر نشان کرد: چنانچه در این راستا اقدام شایسته ای از سوی مسئولان صورت نگیرد از طریق تشکل های مردمی اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: علامه امینی یکی از شخصیت های جهانی بوده و آوازه وی در اقصی نقاط جهان با موضوع الغدیر و ولایت امیر المومنین علی(ع) گره خورده است و اکثر مسلمانان جهان علاقمند کسب اطلاع از محل تولد، زندگی و تحصیل این شخصیت برجسته جهان اسلام هستند.
وی اظهار امیدواری کرد با اقدام به موقع مسئولان از تخریب کامل منزل ایشان جلوگیری و با بازسازی مناسب آن امکان بازدید برای علاقمندان بوجود آید.
گزارش خبرنگار فارس می افزاید، خانه پدری علامه امینی صاحب کتاب ارجمند «الغدیر» در یکی از کوچه‌های روستایی «سردها» با تابلویی که نشان از کوششی دلسوزانه و فقیرانه جهت زنده نگهداشت یاد و خاطره این خانه روستایی است، قرار دارد.
این خانه روستایی با دری آهنی و رنگ و رو رفته مانند تمام خانه‌های روستایی از مصالح خشت خام و کاه گل ساخته شده است، با پنجره‌‌های چوبی و سقفی اصطلاحا تیر و تخته‌پوش و در حال ریزش و حیاطی به نسبت بزرگ اما بی‌رونق و درختانی در حال خشکیدن.
گفتنی است، ظاهرا تنها متولی این خانه روستایی عموزادگان مرحوم علامه هستند که آنها هم چندان قادر به نگهداشت آن نیستند. اما این مسئولیت بر ذمه مسئولینی است که با فرض درک صحیح از مفاخر فرهنگی و معنوی و همچنین میراث آنان بر مسند مسئولیت تکیه داده‌اند. از قرائن پیداست تاکنون هیچ مسئولی و نهاد مرتبطی نسبت به زادگاه ایشان حساسیتی بروز نداده است.
این خانه نیازمند تعمیر و نگهداری جدی و حتی بازسازی با مصالح مقاوم در همان هیات و طرح است تا عبرت آیندگان باشد که بزرگان ما از کجا به کجا رسیده‌اند.
کوشش و سعی طاقت فرسای علامه امینی برای تدوین کتاب «الغدیر» زبانزد خاص و عام است، ایشان برای تالیف و دیدن منابع اثر جاودانه خود به کتابخانه‌های زیادی در سراسر جهان مراجعه کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد