وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اصولگرایان پیروز قاطع ماراتن 24 اسفند مجلس هشتم هستند

خبرگزاریها و سایر رسانه‌های خبری دنیا ضمن اشاره به حضور مردم ایران در پای صندوقهای رأی به پیش‌بینی نتایج این انتخابات پرداختند.
خبرگزاری فرانسه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران نوشت، به احتمال قوی جایگاه اصولگرایان در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تقویت خواهد شد.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به این که مجلس ششم از سال 2000 الی 2004 در دست اصلاح‌طلبان بود، نوشت که آنها در انتخابات گذشته در سال 2004 ده‌ها کرسی خود را از دست دادند و سال بعد از آن احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری انتخاب شد.
به نوشته این خبرگزاری،‌ ائتلاف اصلاح‌طلبان 150 نامزد در سراسر کشور معرفی کرده‌اند ضمن این که حزب اعتماد ملی که حزبی میانه‌رو است 165 نامزد معرفی کرده است.
خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران نیز در خبری تحلیلی درباره جناح‌های سیاسی موجود در این دوره از انتخابات تاکید کرد پارلمان ایران در خاورمیانه بی‌نظیر و واقعی‌ترین است.
این خبرنگار افزود: «پارلمان ایران قدرت و مسئولیت بیشتری در مقایسه با پارلمان‌ کشورهای دیگر دنیا دارد.
خبرگزاری رویترز نیز اصولگرایان را پیروز اصلی انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی دانست و گزارش داد، شانس اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات اندک است.
رویترز در گزارشی از تهران آورد: مردم ایران برای انتخاب نمایندگان مورد نظر خود که انتظار می‌رود به پیروزی اصولگرایان منجر شود، پای صندوق‌های رای رفتند.
بنابر این گزارش، اصلاح طلبانی که خواهان تغییری سیاسی و اجتماعی هستند امیدوار بودند از نارضایتی مردم درباره تورمی که هم اکنون 19درصد است، استفاده کنند اما احتمال دارد آنها 40 کرسی یا همان کرسی هایی را که هم‌ا‌کنون در مجلس 290 عضوی در اختیار دارند به دست بیاورند.
رویترز در عین حال نتیجه انتخابات را فرصتی برای پیروزی مجدد احمدی نژاد در انتخابات سال 2009 دانست و نوشت: نتیجه این انتخابات ممکن است شانس احمدی نژاد را برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 میلادی افزایش دهد.
خبرنگار بی‌بی‌سی با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران و حمایت مردم از آن گفت: در صورت پیروزی اصولگرایان در انتخابات مجلس ایران، کار غرب در ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران سخت‌تر خواهد شد.
"جان لاین" خبرنگار و گزارشگر بی‌بی‌سی در تهران در گزارش خود که از این شبکه خبری پخش شد، در باره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون پیش‌بینی می‌شود اصولگرایان بر اصلاح‌طلبان پیروز شوند.
این گزارشگر با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران نخستین کسی بود که که رأی داد، گزارش داد: پیش‌بینی می‌شود اصولگرایان در این انتخابات پیروز شوند که در این صورت خواهند توانست قدرت خود را بر مجلس تقویت کنند.
این شبکه خبری در ادامه بخشی از سخنان مقام معظم رهبری را پخش کرد که بر حضور مردم در این انتخابات تأکید کردند.
در این گزارش خبری، همچنین تصاویری از رأی‌دادن محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری کشورمان پخش شد.
گزارشگر بی‌بی‌سی تأکید کرد: پیروزی اصولگرایان به معنای پیروزی و تقویت رئیس‌جمهوری ایران نیز هست.
خبرگزاری روسی ریانووستی نیز در گزارشی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران پیش‌بینی کرد که اصولگرایان پیروز انتخابات امروز باشند.
در ادامه این گزارش تلاش شده که احتمال پیروزی اصولگرایان را به رد صلاحیت برخی از اصلاح‌طبان توسط شورای نگهبان مرتبط کند.
شبکه خبری پربیننده "بی‌بی‌سی" با انعکاس خبر انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد انتظار می‌رود اصولگرایان پیروز انتخابات باشند.
این شبکه انگلیسی اعلام کرد انتخابات پارلمانی ایران در حالی انجام شد که انتظار می‌رود اصولگرایان در این رقابت فشرده با قاطعیت اکثر کرسی‌های مجلس شورای اسلامی را از آن خود کنند.
بی‌بی‌سی با توجه به احتمال قوی پیروزی اصولگرایان تصریح کرد: این انتخابات نقشه سیاسی ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2009را تعیین خواهد کرد.
بی‌بی‌سی همچنین در ادامه با توجه به بحث هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید در صورت پیروزی اصولگرایان برنامه هسته‌ای ایران توسعه بیشتری خواهد یافت.
این در حالی است که علاوه بر پیش‌بینی‌ها از نتایج انتخابات، حضور گسترده و میلیونی مردم برای انتخاب نمایندگان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز، بازتاب گسترده‌ای در مطبوعات و روزنامه‌های عربی داشته است.
روزنامه اماراتی "البیان" با تیتری درشت در این باره نوشت: 70درصد مردم دیروز در انتخابات هشمین دوره مجلس شورای اسلامی در ایران شرکت کردند که نسبت به چهار سال قبل 20درصد رشد داشته است.
این روزنامه حضور مردم در پایای صندوق‌های رأی را "گسترده" توصیف کرد و نوشت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به حدی به بود که ساعات رأی‌گیری به مدت سه تمدید شد.
این روزنامه میزان مشارکت مردم در دوره قبلی انتخابات مجلس را 51 درصد اعلام کرد.
روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن نیز گزارش امروز خود را به یکی از حوزه‌های انتخاباتی در "حسینیه ارشاد"، اختصاص داد.
الشرق‌الاوسط افزود: اقتصاد، تنها موضوع مهمی نیست که ایرانی‌ها به خاطر آن در انتخابات شرکت می‌کنند. برنامه هسته‌ای ایران و شیوه مدیریت رابطه با آمریکا نیز از موضوعات تأثیرگذار است. برخی از ایرانی‌ها به‌ویژه از جناح اصولگرا از لحن به چالش‌کشیدن رئیس‌جمهوری ایران در ارتباط با پرونده هسته‌ای این کشور و رابطه با غرب عموماً و آمریکا خصوصاً، حمایت می‌کنند.
الشرق الاوسط در عین حال نوشت: ایرانی‌ها که 44 میلیون نفر از آنها واجد شرایط برای رأی‌دادن هستند لزوما بر اساس احزاب رأی نمی‌دهند بلکه به اشخاص شناخته‌شده و با سابقه و برنامه‌های آنها رأی می‌دهند.
روزنامه مصری "الاهرام" نیز تصویر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران را به هنگام انداختن رأی خود به صندوق آرا به تصویر کشید.
الاهرام نوشت: 175هزار پلیس وظیفه تأمین نظم و برقراری امنیت در زمان برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند.
این روزنامه با اشاره به 44 میلیون ایرانی واجد شرایط برای رأی‌دادن نوشت: مردم ایران دیروز برای انتخاب 290 کرسی از میان چهار هزار نامزد به پای صندوق‌های رأی رفتند.
‏الاهرام نوشت پیش‌بینی‌ها از پیروزی اصولگران در این دوره از انتخابات حکایت دارد.
روزنامه فرامنطقه‌ای الحیات نیز نوشت: ایرانیان دیروز برای انتخاب نمایندگان هشتمین دوره مجلس شورای اسلامنی به پای صندوق‌های رأی رفتند.
این روزنامه با اشاره به اینکه خبرهای ضد و نقیضی درباره میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات وجود دارد به نقل از وزارت کشور ایران از استقبال نسبتاً گسترده خبر داد.
روزنامه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" نیز در شماره امروز خود نوشت: به نظر می‌رسد ایرانی‌ها حضور پررنگی در انتخابات روز جمعه مجلس در سراسر کشور داشته‌اند. در تهران، صف‌های طولانی در مقابل مساجد جامع بسته شده بود که آرای مردم را اخذ می‌کردند.
ارزیابی این روزنامه حاکی است: میزان حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد میزان حضور آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2009 میلادی نیز به همین اندازه گسترده باشد.
خبرگزاری آلمان نیز در گزارش امروز خود با اشاره به پیروزی علی لاریجانی در میان نامزدهای استان قم نوشت حضور مردم در انتخابات ایران گسترده بود.
شبکه خبری بی‌بی‌سی نیز در گزارش امروز خود از ایران حضور مردم در هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را گسترده توصیف کرد.
شبکه تلویزیونی منطقه‌ای آمریکای لاتین (تله‌سور) با انعکاس گسترده خبر برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایران اعلام کرد که مردم این کشور برای رأی‌دادن در صف‌های طولانی منتظر هستند.
خبرنگار شبکه خبری العربیه نیز که دیروز به همراه صدها خبرنگار و عکاس رسانه‌های مختلف دنیا بمنظور پوشش خبری انتخابات در ایران حضور داشت گفت مشارکت مردم در این دوره بسیار گسترده است.
این در حالی است که اکثر رسانه‌ها و روزنامه‌های غربی که در ابتدا گزارش غیر صحیح حضور کمرنگ مردم را برای مخاطبان خود مخابره می‌کردند، پس از گذشت ساعاتی مجبور به اعتراف حضور گسترده ایرانیان پای صندوقهای رای شدند.
باید گفت ناظرانی که در انتخابات پیشین حضور داشتند نیز به حضور پرشورتر مردم و روند سالم‌تر انتخابات دیروز اذعان داشتند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد