وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

فراد و گروه‌ها، قبل از اعلام قطعی نتایج انتخابات، خودزنی نکنند

سخنگوی دولت در پاسخ به برخی ادعاها درمورد ناسالم بودن انتخابات مجلس هشتم با بیان اینکه فرآیند انتخابات چارچوب قانونی دارد و در اجرا و نظارت قانون اعمال می‌شود، گفت: تا وقتی که نتیجه انتخابات بصورت قطعی مشخص نشده ، افراد خودزنی نکنند.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری ایرنا ویژه انتخابات ، غلامحسین الهام روز شنبه در ادامه گفت و گو با خبرنگاران افزود: این یک عادت است که جریانها و گروهها براساس خروجی انتخابات فرایند آن را تحلیل کنند و این موضوع چیز جدیدی نیست و قابل انتظار است .

الهام افزود:شورای نگهبان به عنوان یک نهاد مستقل با عمل به قانون در بررسی صلاحیت‌ها و همچنین تایید انتخابات به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه در انتخابات مشکل خاصی نداشتیم، افزود:
روند انتخابات را تا امروز بسیار خوب ،سالم و درست می‌دانم و همانطوری که از طرف شورای محترم نگهبان اعلام شده اگر شکایتی از سوی نامزدهای انتخابات مطرح باشد به آن رسیدگی خواهد شد ضمن اینکه شکایات موردی نتیجه ای در فرایند انتخابات ندارد.

از سخنگوی دولت همچنین درخصوص مصوبه مجلس در مورد کاهش سن رای‌دهندگان و تاثیر آن بر مشارکت مردم در انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی سوال شد، الهام در پاسخ گفت: رای دادن یک حق سیاسی است و ذغذغه جوانان و نوجوانان در این دوره این بود که بتوانند همچون انتخابات قبلی در این انتخابات نیز شرکت کنند .

الهام با بیان اینکه برای جوانان توجیه پذیر نبود که در انتخابات قبلی رای داده باشند اما این حق در انتخابات ‪۲۴‬اسفند از آنان سلب شده باشد، افزود: جوانان ما رشد سیاسی خوبی دارند و نباید این شور و علاقه به حضور در تعیین سرنوشت را از آنها بگیریم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه آرمانگرایی در جوانان بسیار بالا است و می توانند بستر تحرکی در فضای انتخابات بوجود آورند ، تصریح کرد : دولت امیدوار است که مجلس هشتم این روند را اصلاح کند و با اصراری که بر این امر دارد به تلاش خود ادامه خواهد داد تا در صورت امکان حتی در همین مجلس هفتم نیز در این خصوص تجدید نظر صورت گیرد.

از الهام همچنین درخصوص همکاری و ارتباط برخی افراد با رسانه‌های بیگانه و اینکه آیا این اقدام منع قانونی دارد یا نه سوال شد، سخنگوی دولت در پاسخ گفت: مصاحبه با رسانه بیگانه منع قانونی ندارد اما هیچ ایرانی حاضر نیست با رسانه‌ای که به عنوان مخالف نظا م شناخته می‌شود، مصاحبه کند.

وی افزود: بحث شکلی این کار برای ما مطرح نیست بلکه بحث محتوایی و عرفی است و آنچه مهم است محتوا و تاثیرگذاری این روش است ، مصاحبه‌کننده با رسانه مخالف نظام در معرفی هویت ملی به عنوان یک ایرانی شناخته می‌شود و ایرانی هم در هرجا ایرانی است و باید منافع ملت و کشور را در نظر داشته باشد.

سخنگوی دولت با اشاره به تلاشها و اقدامات دشمنان نظام و رسانه‌های آنان برای تاثیرگذاری بر انتخابات ایران و همچنین ایجاد مانع در مقابل موفقیت ها و توسعه و پیشرفت کشور، اظهار داشت: در انتخابات ‪۲۴‬اسفند دشمنان نیز سنگ تمام گذاشتند در مخالفت و دشمنی با ملت ایران و جا دارد که از آنها تشکر کنیم که از هیچ کوششی دریغ نکردند و البته پاسخ محکم و کوبنده خود را نیز گرفتند .

الهام خاطرنشان کرد: ایرانی‌ها عرق ملی دارند و تعامل با بیگانگان هیچوقت برای ملت ایران زیبنده نبوده است .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد