وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

نوبت به ملت رسید...


ملت آگاه ایران در حال آماده شدن برای رقم زدن صفحه‌ای جدید در تاریخ جمهوری اسلامی می‌شوند و می‌روند تا بلوغ سیاسی و عزم و اراده ملی برای تداوم مردم سالاری دینی را به نمایش بگذارد.

کارنامه عملکرد گروه‌های مختلف سیاسی واغلب افرادی که بصورت منفرد در معرض رای مردم هستند در حوزه‌های مختلف ، نیز پیش روی ملت گشوده است و حتی برای ارزیابی و مقایسه نیازی به مراجعه به حافظه تاریخی هم نیست .

حافظه ملت ایران ارزیابی نسبتا دقیقی از شعارها و عملکردهای گروه ها و جریانات سیاسی که در سه دهه گذشته بر سر کارآمده‌اند دارد.

مردم ایران همچنین شناخت خوبی از میزان پایبندی به استقلال و عزت ملی و پایداری در برابر دشمنی‌های بیگانگان و دفاع از حقوق بین‌المللی از جمله در سال‌های اخیر، دفاع از حق برخورداری از فن آوری صلح آمیز هسته ای، در برابر زیاده خواهی قدرت‌های جهانی را در پرونده گروه‌ها و احزاب سیاسی ،دارد.

یکی دیگر از مهمترین شاخصه‌های تاثیرگذار در انتخاب ملت ، روشی است که احزاب و گروه‌ها و ائتلاف‌های مختلف و فعالان سیاسی وابسته به آنان دربرابر دشمنان ملت ایران اتخاذ کرده اند.

مروری کوتاه بر موضع‌گیری های گاه به گاه مقامات آمریکایی به عنوان شناخته شده‌ترین دشمنان ملت ایران و رسانه‌هایی که با استفاده از بودجه رسمی مستقیم یا غیر مستقیم آمریکا علیه مردم ایران فعالیت می‌کنند، نیز می‌تواند به این شناخت کمک کند، همانگونه که حضور رسمی یا نیمه رسمی بعضی ازفعالان سیاسی شناخته شده درصف سربازان جنک روانی آمریکا علیه مردم ایران، می‌تواند شاخصی کلی برای شناخت عملکرد جبهه‌های مختلف سیاسی در برابر دشمن ارزیابی شود.

ملت همچنین تبعات طرح و اجرای سیاست‌های تاثیرگذار در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و دینی را نیز از یاد نبرده است . سیاست‌هایی که گاه از بی‌تفاوتی و ولنگاری در حوزه فرهنگ ، تا تزریق التهاب و تنش‌های سیاسی و اجتماعی، یا فراهم ساختن زمینه برای وهن باورهای مقدس را شامل شده است. عقل جمعی مردم ایران شناخت مناسبی از ریشه‌های شکست‌ها وپیروزی های مختلف دارد و همه اینها در انتخاب ملت برای فرستادن نمایندگان به مجلس شورای اسلامی تاثیرگذار خواهد بود.

انتخابات مجلس هشتم ، آغاز فصلی تازه است که ملت، بر اساس آن برای دوره‌ای چهار ساله نمایندگان خود را به مرکز قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری می فرستد. فصلی که سه دهه تجربه و هفت دوره قانون‌گذاری مجلس را پشت سر دارد و می‌تواند از آن تجربه برای انتخابی دقیق تر و سنجیده تر اقدام نماید.

انتخابات مجلس هشتم از زاویه‌ای دیگر نیز بسیار مهم به نظر می‌رسد، و آن صرف حضور در صحنه‌های مهم اجتماعی - سیاسی مانند انتخابات است، که ممکن است از عوامل متعددی تاثیر پذیرد.

امواج گلایه‌گذاری های سیاسی و جار و جنجال‌های بی‌محتوا که طی سال های اخیر گاه به خستگی و آزردگی خاطر ملت ایران انجامیده است، ممکن است نوعی دغدغه خاطر نسبت به میزان مشارکت در پای صندوق‌های رای به وجود آورده باشد، اما واقعیت آن است که مردم به خوبی می‌دانند که برای تعیین سرنوشت سیاسی آنان هیچکس شایسته تر از خودشان نیست . بنابراین صرف نظر از همه گلایه‌های احتمالی یا دل آزردگی‌هایی که ممکن است به هر دلیلی به وجود آمده باشد، مردم باید برای رقم زدن سرنوشت اجتماعی - سیاسی خویش به میدان آیند که عدم حضور هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

شرکت در انتخابات حق هر ایرانی واجد شرایطی است که ناشی از زندگی اجتماعی او است. بنا براین احقاق این حق یا بی‌اعتنایی به آن تنها بر زندگی خود فرد اثر نمی‌گذارد که بخواهد از آن صرف نظر نماید یا نسبت به ایفای آن اقدام کند. بلکه حضور تک تک مردم ایران در انتخابات مختلف و از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی ، به عنوان یک حق اجتماعی ناشی از زندگی جمعی، امری است که بی‌اعتنایی نسبت به آن می‌تواند گونه‌ای از بی اعتنایی به حقوق دیگران نیز تلقی شود، و سابقه انتخابات متعدد در ایران نشان می‌دهد که ایرانیان هرگز نسبت به این مهم بی‌اعتنا نبوده اند.

اکنون که نوبت به ملت رسیده است ، باید منتظر ماند و دید که جمعه ‪۲۴‬ اسفند روزاحقاق حقی اجتماعی توسط همه افراد جامعه باشد و ملت تا کنون ثابت کرده است که نسبت به حقوق اجتماعی خویش حساس بوده و به خصوص در شرایط ویژه داخلی و بین‌المللی که در آن قرار داریم این حضور می‌تواند ثمرات با ارزشی برای مردم و حتی نسل‌های آینده در پی داشته باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد