وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

اعلام نتایج انتخابات تا پیش از عید

رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: سعی عوامل انتخاباتی تا حد امکان این است که نتایج انتخابات تا پیش از آغاز نوروز مشخص شود و مردم با آگاهی از نتایج به تعطیلات بروند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد حسین موسی‌پور در برنامه گفت‌وگو ویژه شبکه دو سیما اظهار داشت: در این باره در حوزه‌های تک نماینده مشکل خاصی وجود ندارد، مشکل ما بیشتر در تهران است که تعداد بسیاری نامزد و رأی‌دهنده دارد و تلاش می‌کنیم در زمان مقرر نتایج را اعلام کنیم.
وی اضافه کرد: اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، پیش‌بینی ما این است که تا نیمه اول اردیبهشت، این مرحله از اخذ رأی انجام شود.
رئیس ستاد مرکزی بازرسی انتخابات گفت: با وجود برخی محدودیت‌ها در تبلیغات انتخاباتی این دوره،‌ حجم تخلفات انتخاباتی در مقایسه با دوره‌های گذشته، بسیار کاهش پیدا کرده است.

موسی‌پور با اشاره به این‌که همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات اندیشیده شده است، افزود: صندوق‌های رأی، برگه‌ها و تعرفه‌های رأی، مهرهای انتخاباتی، برنامه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به حوزه‌های انتخاباتی فرستاده‌ایم.

وی اضافه کرد: حدود 700 هزار نفر در 45 هزار شعبه اخذ رأی،‌ امور اجرایی هشتمین دوره از انتخابات مجلس را بر عهده دارند.

موسی پور در ارزیابی تبلیغات نامزدهای این دوره از انتخابات گفت: با توجه به مصوبه مجلس، نصب عکس و نام نامزدها در خیابان‌ها ممنوع است که بنا بر آن، تبلیغات کمتری را در معابر و سطح خیابان‌ها می‌بینیم که تجربه جدید و نقدپذیری است.

وی اضافه کرد: با وجود روش‌های جدید تبلیغی، اعم از مناظره‌ها و سخنرانی‌ها، توزیع سی دی، فرستادن پیامک و ایمیل‌های تبلیغاتی، تبلیغات انتخابات پرشورتر شده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی وزارت کشور گفت: با موافقت شورای نگهبان قانون اساسی انتخابات این دوره در کنار روش سنتی به طور موازی از طریق رایانه‌ای هم در همه حوزه‌های انتخابیه استفاده می‌شود تا مقدمات اجرای انتخابات رایانه‌ای در آینده فراهم آید.
موسی پور با اشاره به این‌که ارایه کارت و کد ملی لازم است، افزود: برای 98 درصد مردم کارت ملی صادر شده است.
معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور گفت: لازم است رأی دهندگان، علاوه بر نوشتن نام و نام خانوادگی نامزد مورد انتخاب، کد وی را هم بنویسند تا شمارش آرا آسانتر و دقیقتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پور، انتخابات ایران را با انتخابات آمریکا مقایسه کرد و افزود: با وجودی که هزینه تبلیغاتی کشور ما بسیار کمتر است، مشارکت مردم در انتخابات بیشتر است، در حالی که نتایج انتخابات آمریکا از پیش مشخص است،‌ نتایج انتخابات کشورمان بدین گونه نیست و نمونه آن انتخابات نهمین دوره ریاست‌جمهوری بود؛ نامزدی برگزیده شد که هیچ حزب و گروهی از آن حمایت نمی‌کرد و برخلاف همه پیش‌بینی‌ها، مردم او را انتخاب کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد