وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

ارزیابی آخرین ائتلاف ها و آرایش های سیاسی در آستانه انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس ، جبهه دوم خرداد به دلیل برخورداری از گروهها و جریان های مختلف سیاسی، با ائتلاف‌ها و دسته‌بندی‌های گسترده‌تری مواجه گردیده است. در یک سوی این جبهه گروههایی چون ملی - مذهبی‌ها و نهضت‌ آزادی روی به سهم خواهی آورده‌اند و در سوی دیگر آن، احزابی چون اعتماد ملی، مجمع روحانیون، حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب صف‌آرایی کرده‌اند. در این میان همانگونه که پیش‌بینی می‌شد سه جریان مستقل از درون جبهه دوم خرداد سربرآورده است. «ستاد ائتلاف اصلاح طلبان» خود را یاران خاتمی می‌خوانند، «حزب اعتماد ملی» با پرچمداری مهدی کروبی حرکت می‌کند و «ائتلاف مردمی اصلاحات» با حضور احزاب و تشکل‌های دوم خردادی منتقد حزب مشارکت و مجاهدین انقلاب شکل گرفته است.
اما داستان ائتلاف‌ها و آرایش‌ها در جبهه اصولگرایان، متفاوت از جبهه رقیب در حال رقم خوردن است. پس از شکل‌گیری مثلثی از سه جریان تاثیرگذار در جبهه اصولگرایان متشکل از رایحه خوش خدمت (حامیان دولت احمدی‌نژاد)، جبهه پیروان خط امام (متشکل از 14 گروه اصولگرا) و اصولگرایان تحولخواه و ایثارگران ، گروهی 5 نفره و مرضی الاطراف متشکل از آیت‌الله خوشوقت، حجت‌الاسلام محمد رضا آشتیانی (نماینده جامعه مدرسین)، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی (نماینده جامعه روحانیت مبارز)، حجت‌الاسلام ابوترابی (نماینده فراکسیون اصولگرایان مجلس هفتم) و علی اکبر ولایتی (مشاور بین‌الملل مقام معظم رهبری) کار حکمیت را در این جبهه عهده‌دار شدند.
از سوی دیگر آقایان حیدر مصلحی و صادق محصولی به نمایندگی از حامیان دولت و رایحه خوش خدمت، علیرضا زاکانی و حسین فدایی به نمایندگی از اصولگرایان تحولخواه و ایثارگران و سید شهاب‌الدین صدر و اسدالله بادامچیان به نمایندگی از جبهه پیروان خط امام و رهبری به همراه 5 حکم مرضی‌الاطراف، به بررسی نامزدهای انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان پرداختند.
در این میان رایزنی‌های فشرده‌ای هم با چهره‌هایی چون حداد عادل، علی لاریجانی، محمد باقر قالیباف و محسن رضایی، مهدی چمران، احمد توکلی و حبیب الله عسگر اولادی صورت پذیرفت تا چتر اصولگرایی بتواند تمام نیروهای موجود را پوشش بدهد.
جبهه متحد اصولگرایان» که با نام گروه 6 + 5 هم شناخته می‌شود پس از برگزاری جلسات فشرده و جمع‌بندی نظرات افراد و جریان‌های اصولگرا، در نهایت با تدوین ساز و کار تعیین کاندیداهای این جبهه که مبتنی بر ولایت مداری، صلاحیت، کارآمدی، مقبولیت و عدالت محوری است، 30 نامزد حوزه انتخابیه تهران بزرگ را از میان بیش از 600 نامزد پیشنهادی انتخاب کرد. این لیست در حال حاضر مورد قبول جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت و بیش از 50 گروه و جریان اصولگرا قرار گرفته است و شخصیت‌هایی چون آیت‌الله مهدوی کنی، آیت الله محمد یزدی، دکتر علی لاریجانی و دکتر محمد باقر قالیباف از آن حمایت می‌کنند.
شعار جبهه متحد اصولگرایان «پروا مکن بشتاب، همت چاره ساز است» و "مجلس درد آشنا و کارآمد، اقتدار ملی، اعتدال و پیشرفت، مبارزه با تورم و ایجاد اشتغال و تامین رفاه» است.

اسامی کاندیداهای "جبهه متحد اصولگرایان"

1-غلامعلی حداد عادل
2-مرتضی آقاتهرانی
3-محمد رضا باهنر
4-احمد توکلی
5-حسین فدایی
6-حمیدرضا کاتوزیان
7-محمد کوثری
8-مهدی کوچک‌زاده
9-علیرضا مرندی
10-غلامرضا مصباحی مقدم
11-علی مطهری
12-الیاس نادران
13-حسین نجابت
14-حمید رسایی
15-روح‌الله حسینیان
16-فاطمه رهبر
17-علی اصغر زارعی
18-علی‌رضا زاکانی
19-پرویز سروری
20-نسرین سلطانخواه
21-شهاب‌الدین صدر
22-طیبه صفایی
23-علی عباسپور
24-حسن غفوری فرد
25بیژن نوباوه
26-فاطمه آلیا
27-لاله افتخاری
28-رضا اکرمی
29-زهره الهیان
30اسدالله بادامچیان

*در کنار نامزدهای «جبهه متحد اصولگرایان» که به عنوان لیست اصلی اصولگرایان شناخته می‌شود، گروهی هم به عنوان «ائتلاف فراگیر اصولگرایان» شکل گرفته است که خود را نزدیک به محسن رضایی معرفی می‌کنند. شاخصه اصلی این گروه، انتقادهای جدی و مخالفت‌های پیدا و پنهان با رویکردها و عملکردهای دولت نهم به ویژه شخص دکتر احمدی‌نژاد است. در میان برخی کاندیداهای این ائتلاف، چهره‌های وابسته به جبهه دوم خرداد مشاهده می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد