وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

دستورات انتخاباتی سعید مرتضوی به نیروی انتظامی تهران

سعید مرتضوی دادستان عمومی و انقلاب تهران برای رعایت عدالت در تبلیغات انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و اتخاذ روحیه واحد به فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ دستور قضایی صادر کرد.

سعید مرتضوی در این دستور قضایی از نیروی انتظامی تهران بزرگ خواست ترتیبی اتخاذ شود از معدوم یا مخدوش کردن آگهی‌های تبلیغاتی نامزدها در محل‌های مجاز خودداری و از ارتکاب آن توسط افراد ثالث نیز جلوگیری شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ابراز امیدواری کرد با افزایش شور تبلیغاتی کاندیداها شاهد حضور آگاهانه و شکوهمند امت اسلامی در انتخابات روز جمعه باشیم.

ماده ‪ ۵۸‬قانون انتخابا ت مقرر داشته است هیچ کس حق ندارد آگهی‌های تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی را که در محل‌های مجاز الصاق شده در زمان قانونی تبلیغات پاره یا معدوم یا مخدوش کند و عمل مرتکب جرم محسوب می‌شود ازطرفی قانونگذار در ماده ‪ ۶۱‬قانون انتخابات آورده است هرگونه الصاق و نصب اعلامیه، عکس، پوستر و بنر و پارچه‌های تبلیغاتی به طور کلی ممنوع است و ماموران انتظامی در صورت مشاهده چنین مواردی باید نسبت به امحاء آنها اقدام کنند و متخلفان را جلب و به مقامات قضایی تحویل دهند. استنکاف از این وظیفه جرم محسوب می‌شود

مرتضوی تصریح کرد ستادهای انتخاباتی می‌توانند مطابق ماده ‪ ۵۸‬قانون انتخابات عمل کرده و آگهی‌های تبلیغاتی نامزدهای خود را در محل‌های مجاز و تعیین شده در زمان قانونی تبلیغات نصب کنند و از الزامات تعیین شده برای نیروی انتظامی در ماده ‪ ۶۱‬این قانون خارج از محدوده احضاء شده در ماده ‪ ۵۸‬می‌باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد