وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آغاز تخلفات انتخاباتی در صداوسیما و ...

در حالی که علیرضا افشار،‌ رئیس ستاد انتخابات کشور، شنبه شب از برخورد با تخلفات انتخاباتی و جمع‌آوری تبلیغات انتخاباتی خلاف قانون خبر داد، ظهر همان روز شبکه بین‌المللی خبر سیما شاهد مصاحبه سی دقیقه‌ای یک کاندیدای زن گروه «6+5» بود.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، رئیس ستاد انتخابات در حالی شنبه شب با حضور در برنامه زنده «نگاه یک» شبکه اول سیما، از جمع‌آوری شبانه تبلیغات خلاف قانون در همان شب توسط نیروی انتظامی خبر داد که هم‌اکنون نیز پوسترهای دارای عکس یک لیست انتخاباتی، بر تابلوها نمایان و از درخت‌ها و تیرهای چراغ‌ها آویزان است.

همچنین با وجود آن‌که برای رعایت عدالت، نمایش کاندیداها در صداوسیما ممنوع و حتی خبرهای مربوط به رئیس مجلس نیز به دلیل کاندیداتوری وی نباید پخش شود، ساعت 12:30 ظهر شنبه، میزبان خانم «ز ـ الف» بود که در برنامه «حریم حرمت» ضمن اشاره به موضوعات بحث، به معرفی مشروح خود پرداخت.

در این حال، نایب رئیسان مجلسین ششم و هفتم در حاشیه مناظره جنجالی روز گذشته، دیدگاه خود را درباره عملکرد انتخاباتی صداوسیما بیان کردند.

محمدرضا باهنر در پاسخ به «تابناک» گفت: صداوسیما عملا جایگزین کمبود و محدودیت‌های تبلیغاتی برای کاندیداها شده است.

وی افزود: منهای بحث ردصلاحیت‌ها و این‌که دقت هست یا نیست، قانونی هست یا نه، رسانه ملی باید زمینه‌هایی فراهم کند که خلاف نشود. درواقع رسانه ملی به دلیل محدودیت‌های تبلیغاتی که برای کاندیداها وجود دارد، خودش دارد این کمبود را برطرف می‌کند. در حالی که اگر صداوسیما نباشد، تمام این کارهای تبلیغاتی را خود احزاب قانونی و شناسنامه‌دار باید انجام دهند.

اما محمدرضا خاتمی دیگرگونه به موضوع نگاه کرد و گفت: وقت نمی‌کنم تلویزیون ببینم یا رادیو بشنوم. رسانه ملی آن اهتمامی که قبلا به انتخابات داشته، حالا ندارد. از سویی هم خوشحالم. چون جانبداری نیست. اما یک چیز ما را نگران می‌کند. چون تکلیف انتخابات قرار است جای دیگری تعیین شود! بنابراین به نظر می‌رسد زیاد لازم نیست صداوسیما به صورت جدی وارد این موضوع شود. شاید احساس غلطی باشد. ولی این احساس وجود دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد