وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

آخرین اطلاعات درباره بررسی صلاحیت ها

عباسعلی کدخدایی روز یکشنبه در نشست خبری خود با اعلام پایان بررسی صلاحیت داوطلبان در این شورا از همه کسانی که بر اساس وظیفه ملی و دینی خود اقدام به ثبت نام برای حضور در انتخابات کردند، تقدیر کرد.


وی گفت: افرادی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است به مفهوم این نیست در سایر پست‌ها و مشاغل صلاحیت ندارند. تعداد زیادی از داوطلبان به دلیل فقدان مدرک تحصیلی ،نداشتن سابقه اجرایی و استعفا ندادن بموقع رد صلاحیت شده اند.


کدخدایی افزود: در این دوره از انتخابات ‪ ۷۵۹۷‬نفر ثبت نام کردند که یک نفر از آنها در حین بررسی صلاحیت‌ها به رحمت ایزدی پیوست و مجموع کسانی که تایید شده اند، انصراف دادند و یا شکایتی نداشته‌اند ‪ ۵‬هزار و ‪ ۴۹۹‬نفر و به میزان ‪ ۷۳‬درصد از کل ثبت نام‌کنندگان بوده است.


سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: در این دوره از انتخابات صلاحیت دو هزار و ‪ ۹۷‬نفر یعنی ‪ ۲۷‬درصد کل ثبت نام‌کنندگان مورد تایید قرار نگرفت که از این میزان ‪ ۴۰۸‬نفر به دلیل نداشتن مدرک تحصیلی مناسب سابقه اجرایی و استعفا ندادن بموقع رد صلاحیت شده اند.


وی افزود:با کسب این میزان کسانی که به دلایل دیگر رد صلاحیت شدند هزار و ‪ ۶۸۹‬نفر یعنی ‪ ۲۲‬درصد از کل ثبت نام‌کنندگان بوده است .


کدخدایی ادامه داد: ‪ ۳۳۰‬نفر از داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار گرفته بود نیز به دلایل شخصی انصراف دادند که با احتساب این تعداد ‪ ۴‬هزار و ‪ ۷۵۵‬نفر در بررسی‌های شورای نگهبان مورد تایید صلاحیت قرار گرفتند که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.


سخنگوی شورای نگهبان گفت: مسن‌ترین افراد ثبت نام‌کننده دو نفر با ‪ ۷۴‬سال سن یک نفر در حوزه انتخابیه تهران و یک نفر در مشهد بوده‌اند که فرد ثبت نام‌کننده در حوزه انتخابیه مشهد انصراف خود را اعلام کرده است.


حداکثر سن برای داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون انتخابات مجلس ‪ ۷۵‬سال است.


وی افزود: ‪ ۲۱۴‬نفر نیز با ‪ ۳۰‬سال سن جوان‌ترین ثبت نام‌کنندگان در انتخابات بوده اند.


سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از مجموع ‪ ۷‬هزار و ‪ ۵۹۷‬ثبت نام‌کننده ‪۶۱۶‬ نفر از بانوان و ‪ ۶‬هزار و ‪ ۹۸۱‬نفر از آقایان بوده اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد