وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

وبلاگ خبری جلسات هفتگی جبهه حامیان ولایت

آدرس دفتر مرکزی : تهران - میدان انقلاب اسلامی - جنب سینما بهمن - پلاک 32

مناظره ترقی با آرمین در خصوص انتخابات مجلس هشتم

دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران عصر شنبه میزبان دو فعال سیاسی نزدیک به اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بودند.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری ایرنا ویژه انتخابات، "حمیدرضا ترقی" عضو شورای مرکزی حزب موتلفه‌اسلامی و "محسن آرمین" سخنگوی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، درسمینار"دمکراسی در بستر دین رحمانی، با رویکرد ویژه به انتخابات مجلس شورای اسلامی"، دیدگاههای خود را در مورد انتخابات ارایه کردند.

در این نشست که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی برگزار شد، ترقی برای لحظاتی دراعتراض به سخنان آرمین که آن را ساختار شکنانه دانست، جلسه را ترک کرد ولی با رایزنی دانشجویان به محل جلسه بازگشت.

عضو ارشد حزب موتلفه گفت که ساختار انتخابات در کشور ما حزبی نیست ، به همین دلیل ، فعالیت احزاب کمرنگ است.

ترقی افزود: به اعتقاد من ساختار احزاب نیاز به اصلاحات دارد و این اصلاحات باید در چارچوب قانون اساسی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: احزاب باید باپیگیری مطالبات مردم تا جایی که می‌توانند خود را به مردم نزدیک کنند و از توجه به منافع حزبی کاسته و منافع ملی را در نظر بگیرند.

ترقی با بیان اینکه این نوع پیگیری‌ها از جانب احزاب می‌تواند اعتماد مردم را به فعالیت‌های حزبی بیشتر کند، افزود : متاسفانه در گذشته مسیر و سمت فعالیت‌های احزاب به نحوی بوده که باعث بوجود آمدن فرهنگ گریز مردم از احزاب شده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه‌اسلامی بابیان اینکه اصل تحزب در اسلام مورد پذیرش بوده و کار حزبی مورد تایید امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری نیز می‌باشد، افزود: باید مسوولان هم برای نهادینه شدن فعالیت‌های حزبی در کشور، از آن حمایت کنند.

در ادامه این مناظره محسن آرمین گفت: رعایت حفظ آزادی‌انتخابات و سالم سازی رقابتها بر تمام ملاحظات سیاسی ارجحیت دارد و باید این به عنوان یک اصل اساسی برای تمام احزاب سیاسی کشور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: باید زمینه را برای مشارکت حداکثری و ایجاد رقابت سالم و آزاد برای همه گروههای سیاسی فراهم کرد.

عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین‌انقلاب اسلامی با بیان اینکه احزاب باید از رانت‌های سیاسی پرهیز کنند، افزود:عرصه‌سیاست عرصه جاودانگی نیست و باید از رفتن به سمت منافع زودگذر و جزئی پرهیز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اگر دولتی درجریان انتخابات برای خود نقش مداخله‌گرانه قائل باشد به دولت "هادی" معروف است و اگر برای خود نقش نظارتی قائل باشد به دولت "ناظر" معروف خواهد شد.

آرمین افزود: معمولا دولت‌های هادی به‌فکر مهندسی کردن عرصه رقابت سیاسی به‌نفع یک جناح یا گروه‌سیاسی خاصی هستنداما دولت‌های ناظر تنهاخواهان نظارت بر اجرای قانون هستند.

ترقی نیز در مقابل تاکید کرد که دیدگاه آرمین را قبول ندارد و وظیفه دولت در انتخابات ، اجرا و وظیفه شورای نگهبان ، نظارت است.

گفتنی است امروز غلامحسین الهام سخنگوی دولت تاکید کرد که دولت دخالتی در انتخابات ندارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد